System of a Down - System of a Down (1998)

Label: American

12. Darts (2:42)
  13. P.L.U.C.K. (3:37)
  14. Marmalade * (3:02)
  15. Störagéd * (1:19)
  16. Sugar [Live] * (2:27)
  17. War? [Live] * (2:48)
  18. Suite-Pee [Live] * (2:58)
  19. Know [Live] * (3:04)
avatar van Sammy
Een van de betere en originelere metalplaten van de laatste 10 jaar. Springen, beuken, rammen, alles kan en niets is te gek op deze cd. Ieder nummer is ijzersterk. 5*

avatar van Agony
Helemaal mee eens Sammy... knalde destijds heerlijk. Verfrissend, vernieuwend en vooral erg goed. 5 sterren!

Creatief metal hoogstandje. Hard op weg naar klassieker status.

beste cd van system of a down! heb de cd al toen ie net in nederland uit was. omdat ik een nummer van ze op tv zag. was er helemaal verslaafd aan. en nog steeds. meesterwerk! 5*

101
Heerlijk om naar te luisteren 5*.
Meer als het kon

avatar van phantasia
Wat mij betreft beste album van hun tot nu toe. Strakke gitaren, prima nummers!!!!!

Beste CD van Soad! Een dikke vette 5!

echt vet album;)

Dit is een echt gOed album..
War? is een leuk nmmr.

avatar van Arno
Erg goed debuutalbum dit. Deze komt aardig in de beurt van Toxicity, hun toch wel meesterwerk vind ik. Voorlopig geef ik hier 4,5*, maar 5 kan nog komen

egt het beste album van soad

avatar van chansadres
Lekkere metalplaat. Agressief maar ook vaker subtiel!

avatar van Tekh
een 4.5 een sterk album lekker raggen

kevin15
Debuut album van soad.
Het is hun 2de beste album

het beste album van system of a down

bendrino
Inderdaad hun beste cd, nog lekker rammen.
ik vind hun nieuwste albums iets te speciaal.

super goed =D. ik vind Serj's stem hier gaafer dan op mezmerize/hypnotize. 5*

avatar van muismat
Blijft net als Toxicity een mega cd, met zeker niet in de laatste plaats geweldige texten, toch vind ik hun tweede album beter.

Van deze cd ken ik alleen spiders en sugar, maar dat zijn wel allebei topnummers.

godlydevil7
vind 'm nu een stuk leuker dan de eerste keer dat ik het luisterde, maja SoaD vin ik zowiezo niet slecht

verhoog naar 4*

bro
een cd die goed is maar toch enkele nummers heeft die de boel af en toe verzieken (vb. sugar, spiders en mind).
Geef mij maar de nummers die teminste metal-waardig zijn zoals Know, Soil en darts. Da's pas headbangen!!
(vooral soil en Know dan)
3.5*

Dit album luisterde ik nadat ik Steal this Album had ontdekt. Dit album verhoogde mijn respect voor de band enorm. Alleen het laatste nummer is wat minder naar mijn mening.

4.5*

Raekwon the chef
Darts is geniaal, als die in mijn radio binnenramt word ik weer helemaal gek, Mind is ook echt heel goed

avatar van Haveaniceday
Zeker een goed album, met praktisch alle nummers van dezelfde kwaliteit: hard en strak.

avatar van kaztor
SOAD's beste. BY FAR!!!

WHY THE F*CK DID YOU TAKE HIM AWAY FROM US, YOU MOTHERF*CKEEEEEERRRRRRRR!!!!!!!!!!!

5!!!!!!!!!!!!

avatar van phantasia
Juist Kaztor..... alleen door deze regel zonder het te horen krijg ik al kippenvel!!!!!
Vind de rauwe sound echt fantastisch van dit album. Toxicity ook prima, iedere cd die volgde boeide mij helaas minder ook al zijn het wel zeer interessante creaties.

avatar van muismat
Precies, het is geen bagger van de bovenste plank, maar als ik ooit naar een concert van hun ga, hoeven ze van mij alleen maar nummers van de eerste 2 albums te spelen (al is de derde ook nog wel redelijk), dan ben ik tevreden

kevin15
prachtig album, ik hoor echt naar alle liedjes graag en dat heb ik niet zo vaak als ik naar een cd luister

De eerste 5 liedjes vind ik de beste vooral Spiders en Sugar.

avatar van kaztor
phantasia schreef:

EVERYONE NEEDS A MOTHER....

....F**************CCKKKKKEEEEEEERRRRRRRRRRRRR!!!!!!!

kaztor schreef:

EVERYONE NEEDS A MOTHER....

....F**************CCKKKKKEEEEEEERRRRRRRRRRRRR!!!!!!!

Hier ook kippenvel, ook bij Mind. Dit blaast met gemak toxicity omver. Wat een geweldige plaat.