Ke$ha - Animal (2010)

Pop / Dance
Label: RCA

1. Your Love Is My Drug (3:07)
  2. TiK ToK (3:19)
  3. Take It Off (3:35)
  4. Kiss N Tell (3:27)
  5. Stephen (3:32)
  6. Blah Blah Blah (2:52)

met 3OH!3

7. Hungover (3:52)
  8. Party at a Rich Dude's House (2:55)
  9. Backstabber (3:06)
  10. Blind (3:17)
  11. Dinosaur (2:55)
  12. Dancing with Tears in My Eyes (3:29)
  13. Boots & Boys (2:56)
  14. Animal (3:57)
  15. VIP (3:36)
  16. Dirty Picture * (3:40)

met Taio Cruz

17. Run Devil Run * (3:22)
  18. Aliens Invading * (2:57)
  19. TiK ToK [Wolfedelic Club Mix] * (6:16)
avatar van LucM
Dat vanaf de jaren '80 de hitparadepop gladder en oppervlakkiger werd (die Stock-Aitken-Waterman-producties bv.) ben ik het wel eens evenals het feit dat heel wat grote namen in de jaren '80 zwakke albums uitbrachten.

avatar van kaztor
Angelo schreef:
Zolang dat team nog ideeën en catchy nummers heeft, is er met de artiesten niets aan de hand en zullen ze gewoon aan de top blijven.

Zolang een artiest een team(!) nodig heeft om te kunnen presteren is er zeker iets aan de hand, zelfs al staat hij/zij aan de top.

avatar van LucM
Er is eigenlijk altijd een team nodig om aan de top te geraken. Artiesten als bv. Frank Sinatra, Aretha Franklin en recentelijk Celine Dion hebben een team van songschrijvers, een orkest, een producer en manager die voor hen werken.
Het verschil is echter dat deze begenadigde vocalisten zijn. Dat kan je moeilijk zeggen van Ke$ha.

avatar van Onderhond

Het maakt de muziek er alleen niet beter of slechter op. Enkel de notie dat "een artiest goed moet kunnen zingen" blijkt voor een zekere (oude?) garde het probleem. Men zou muziek eens wat meer an sich moeten proberen appreciëren ipv weg te lopen met de uithangborden van de muziek.

avatar van LucM
En is Ke$ha dan geen uithangbord van de muziek?
Blijkbaar is niet kunnen zingen tegenwoordig een must. Nu ja, Bob Dylan (één van mijn favorieten) is ook geen begenadigde vocalist maar hij is wel een briljante songschrijver en zijn timbre en frasering zijn volstrekt uniek.

avatar van Onderhond
En is Ke$ha dan geen uithangbord van de muziek?

Absoluut, de waarde van zangeresjes is vaak niet groter dan die van een videoclip. Dat verandert weinig aan het feit dat muziek, teksten en andere nog steeds gewoon door mensen geschreven wordt. Misschien niet door diegene die het staan te zingen (en de meeste credits opeist), maar who cares?

Stel dat Ke$ha alles van het eerste nootje tot het laatste tekstje in elkaar gebokst zou hebben op haar zolderkamertje, zou het album daar ook maar één percent beter van worden?

avatar van niels94
Het schijnt dat ze alles zelf heeft gemaakt op dit album en er nog verdomd lang over gedaan heeft ook. Ik weet niet in hoeverre het klopt, maar in elk geval haar liedjes schijnt ze zelf geschreven te hebben, ik weet niet hoe het met de producties zit. En inderdaad, dat maakt deze troep geen haar beter

avatar van Arrie
Dat is onzin, want hier zitten hippe producers als Benny Blanco en Dr. Luke achter.

niels94 schreef:
ik weet niet hoe het met de producties zit.

Ik zei ook dat ik het van de producties niet weet. Het schijnt wel zo te zijn dat ze haar eigen nummers heeft geschreven, dat heb ik tenminste een keer begrepen.

avatar van Arrie
Ze heeft zeker meegeschreven, ja. Maar ze heeft niet alles alleen geschreven.

avatar van niels94
Oké, ik had het een keer begrepen

Maar echt relevant is het niet of er een team omheen staat, vind ik. Dat maakt dit album niet beter of slechter. Als morgen blijkt dat een of andere nobody OK Computer heeft ingezongen en Thom Yorke altijd playbackt, bljft dat toch ook gewoon een mooi album?

niels94 schreef:
En inderdaad, dat maakt deze troep geen haar beter

Precies wat ik hier zeg En hetzelfde geld andersom dus ook.

avatar van Gloeilamp
0,5
Wat een vreselijke zooi, zit geen aardig nummer tussen..

avatar van lovegun
0,5
herman schreef:

Hmm het maakt het album inderdaad niet minder mooi,
maar ik zou wel mijn respect voor de artiest zelf verliezen, en ik denk dat je dan ook automatisch (misschien onbewust) een negatieve houding tegenover zijn/haar/hun muziek krijgt.
Zou ik waarschijnlijk ook hebben bij OK computer, mocht Thom Yorke playbacken ( ).

Maar dat is bij mij hier niet het geval, want dit vind ik echt ECHT niks.
Matige zangkwaliteiten + teksten kan ik vergeven, maar dan verwacht ik wel dat er nog een beetje catchy 'radio' pop (zeg maar, a la Katy Perry) uit haar zou komen en zelfs dat is dit overgeproduceerde hoopje plastic fabriekspop niet.

avatar van Waste Management
Bij sommige nummers hoor ik geluiden van die oude nintendo spelletjes, zoals in Your Love Is My Drug en Blah, Blah, Blah.