Ke$ha - Animal (2010)

Pop / Dance
Label: RCA

1. Your Love Is My Drug (3:07)
  2. TiK ToK (3:19)
  3. Take It Off (3:35)
  4. Kiss N Tell (3:27)
  5. Stephen (3:32)
  6. Blah Blah Blah (2:52)

met 3OH!3

7. Hungover (3:52)
  8. Party at a Rich Dude's House (2:55)
  9. Backstabber (3:06)
  10. Blind (3:17)
  11. Dinosaur (2:55)
  12. Dancing with Tears in My Eyes (3:29)
  13. Boots & Boys (2:56)
  14. Animal (3:57)
  15. VIP (3:36)
  16. Dirty Picture * (3:40)

met Taio Cruz

17. Run Devil Run * (3:22)
  18. Aliens Invading * (2:57)
  19. TiK ToK [Wolfedelic Club Mix] * (6:16)
1,0
Dit gaat gewoon té ver. Deze muziek leid kleine meisjes op tot volwaardige sletten (Als ze de teksten ten minste begrijpen). Waar blijft het Parental Advisory logo?

Wel 1,5 sterren voor de deuntjes.

Kaws schreef:
Waar blijft het Parental Advisory logo?

Alsof dat enig verschil gaat maken...

Ze kunnen beter een nieuwe waarschuwing verzinnen, Let op: waardeloze cd ofzo

avatar van master-rens
lennon schreef:

Alsof dat enig verschil gaat maken...

Ze kunnen beter een nieuwe waarschuwing verzinnen, Let op: waardeloze cd ofzo

0,5
Het triest om te zien dat dit soort mensen tegenwoordig uberhaupt beroemd kunnen worden. Vroeger moest je ten minste nog kunnen zingen om beroemd te worden, vind het toch wel heel jammer dat ik niet 30 jaar eerder geboren ben ( ik ben 21).

avatar van master-rens
En zo jammer dat je dan dit soort commerciële troep op de radio te horen krijgt.
Gelukkig hebben we nog Veronica 80s and 90s

avatar van LucM
In de jaren '80 en zeker de jaren '90 was er natuurlijk ook commerciële troep en slechte zang is van alle tijden. Maar dit hier behoort wel tot het ergste wat ik ooit heb gehoord.

Maxmus
LucM schreef:

Vind het nu met rihanna, lil wayne, ke$ha lady gaga etc etc toch wel echt zwaar treurig.
Allemaal dezelfde freaky acts maar muziekaal talent ho maar.
Het is jammer dat et niet meer om muziek gaat deze dagen maar hoe goed je kan acteren en clips zijn.

avatar van catdog
Maxmus schreef:

Vind het nu met lady gaga toch wel echt zwaar treurig.
muziekaal talent ho maar.

Het is nu juist zo dat juist Lady GaGa dit goed in balans weet te brengen.. natuurlijk zo commercieel als wat maar bekijk eens haar (akoestische) live-performances en eigenlijk valt er dan niet meer te ontkennen dat ze wel een vorm van een muzikaal talent heeft. Dit wordt vaak alleen helaas doorzien door haar excentrieke poes-pas eromheen en het commerciele geluid van haar platen. En Ke$ha ? Ze maakt deze muziek al met haar verstand op nul.. dus wat is er mis met muziek waar het verstand even lekker op nul gezet kan worden en je vrolijk kan meebléren met teksten als : "TiK ToK on the clock but the party don't stop"? Beoordeel dit niet al te serieus.. als het je werkelijk stoort dan zou ik er niet eens aandacht aan besteden. Accepteer nu eenmaal maar dat no-brain music scoort deze dagen. Maar wat zou dat ? Zolang jij jouw stijl muziek maar blijft beheren.

avatar van Emile93
Ik las net de volgende recensie op internet en ligt het aan mij of is deze schrijver nogal kritisch over het album?

Ke$ha: 'Animal'
Released on Monday, February 1 2010

By Nick Levine, Music Editor

As we've all heard by now, the party don't start 'til Kesha – sorry, Ke$ha - walks in. Having introduced herself as a gobby gal-about-town on recent hit 'Tik Tok', the Texan pop starlet uses her debut album to flesh out this persona fully. She's the sort of broad who keeps a water bottle of whisky in her handbag and taunts an aging lothario with a playground chant of "D-I-N-O-S-A-U-R"... before telling him he needs a CAT scan. Actually, this couplet from current single 'Blah Blah Blah' sums up Ke$ha's schtick nicely: "Don't be a little b*tch with your chit chat / Just show me where your d*ck's at."

So, this Animal isn't what you'd call classy – it's more of a mangy old street moggie than a snooty Persian puss – but it is terrific fun. This is partly because Ke$ha has plenty of on-record personality, but mainly because her songs – co-written and produced by the likes of Dr Luke and Max Martin – are so damn catchy. Nearly everything here comes complete with a stonking great chorus to rival those on the singles, with other highlights including the clubby throb of 'Take It Off', the harder-edged electro of 'Boots and Boys' and the horn-driven 'Backstabber', which sounds like a 2010 take on an old girlgroup chestnut, albeit an old girlgroup chestnut that features the line: "Girl you're such a sh*t-talker."

Of course, there's massive potential for irritation here, but what keeps Ke$ha the right side of bitchy - for the most part, anyway - is her willingness to show her vulnerable side. She admits she can't take rejection on the country-tinged 'Stephen', pulls off the mobiles-in-the-air balladry of 'Blind', and even serenades her broken heart on the clattering, Ryan Tedder-aping 'Hungover'. Then there's the fairly self-explanatory 'Dancing With Tears In My Eyes', which features lyrics that could almost have been nicked from Hayley-off-Paramore's notepad. "With every move I die," our usually boisterous heroine sings, "I'm faded, I'm broken inside..."

Crucially, even when she's baring her soul, Ke$ha doesn't skimp on those crowd-pleasing choruses. The result? The scattering of ballads doesn't interfere with what is essentially a bop-til-you-drop, chat-til-you're-slapped, drink-til-you're-sick party record - and a very entertaining one at that. Just be grateful you aren't the one who's got to clear up after her.

Maarja ik blijf het in elk geval een leuk album vinden, vooral 'animal' is een geweldig nummer!!!

avatar van NewYorkCityLight
0,5
In d'r nieuwe nummer Styrofoam dist ze Britney 'In ten years, Britney who?'. Ik snap niet dat ze dat kan zeggen. Zelf is ze helemaal niks, en Britney heeft het toch maar mooi gemaakt. Bovendien gaat Ke$ha nog niet eens een half jaar mee en Britney onderhand al wel 10 jaar.

Iemand had waarschijnlijk aandacht nodig.

1,0
Wel prachtig natuurlijk dat ze zichzelf o zo stoer vindt, maar dan een clip opneemt op een bowlingbaan met als hoogtepunt het toupetje van een man dat ze van zijn hoofd aftrekt. Briljant, dit soort mensen en muziek.

avatar van LucM
NewYorkCityLight schreef:
In d'r nieuwe nummer Styrofoam dist ze Britney 'In ten years, Britney who?'.

Een nepidool die modder naar haar voorganger/inspirator smijt ... hoe hypocriet en ongeloofwaardig! Van Britney kun je nog enigszins zeggen dat ze enkele aardige hits op haar palmares heeft, bij Ke$ha is daar geen sprake van.
Eigenlijk zouden wij (en ook de media) de CD's van dit soort nepidolen massaal moeten boycotten.

Ik vind Tik Tok nog steeds wel een aardig nummer, maar dit soort teksten... ach. Beetje sneu is het wel, want waarschijnlijk is Britney over 10 jaar nog niet vergeten en Kesha wel.

avatar van Emile93
Ik ben het ermee eens dat Britney (ook goed) langer mee gaat dan Ke$ha, maar iedereen is zo negatief over dit album! Het is gewoon leuke muziek en daarmee punt uit!!!!!!

Maxmus schreef:
Allemaal dezelfde freaky acts maar muziekaal talent ho maar.

Ik heb het ook niet voor lady gaga, maar beweren dat ze geen muzikaal talent heeft is ook zever. Ze kan echt wel zingen, maar het gaat er natuurlijk om wat ze met die stem doet.. van deze mevrouw hier weten we eigenlijk niet of ze wel kan zingen..?

ni slecht schreef:

Blijkbaar heb je niet het hele album geluisterd! Ik geef toe dat ze niet heel veel zingt maar in het refrein van kiss N tell zingt ze wel degelijk en het hele nummer Animal wordt goed door haar gezongen. Ik heb haar alleen nog niet live gezien! Maar Rihanna zingt live ook niet geweldig (Russian Roulette)! Ik hoop dat ik je heb weten te overtuigen van het feit dat ze wel kan zingen en dat je in elk geval animal een keer gaat luisteren!

Groetjes!

Emile93 schreef:

Gewoon leuke muziek en daarom een 5.0* waard?? Een 5.0* staat gelijk aan een meesterwerk, waar ik me, met all respect, bij dit album niets kan voorstellen.

Maartenn schreef:

Jammer! Maar voor sommigen ligt de lat hoger, BTW dat is een oude reactie en ondertussen heb ik mijn stem verhoogd omdat het GEWELDIGE MUZIEK is!

avatar van ni slecht
het spijt me, maar ik ga deze cd toch maar overslaan, sowieso niet echt mijn muziek, maar als ik jou top 10 zo eens bekijk kan ik goed begrijpen dat je voor dit soort werk een 5.0* over hebt..

ni slecht schreef:

Bedankt!

boomkat
herman schreef:

ijzer om lood. Dan denk ik meer aan de Lady Gaga's.

Emile93 schreef:

Eerst even een reactie op ni slecht:
Zal ik het even voor je uitleggen?
Aan de hand van jou top tien, is vast te stellen dat je van (commerciële) popmuziek houdt. Aangezien dit album naadloos in dat rijtje thuispast, is het dus niet verwonderlijk dat dit album jou ook aanspreekt.

Dan even een reactie op mijn eigen bericht. Ik reageerder inderdaad op een oude (2 uren oud?) reactie, dat kan gebeuren op een internet forum Maar ik snap niet precies wat je bedoelt met de opmerking dat voor sommigen de lat hoger ligt. Bedoel je dat dit een meer dan onovertroffen klassieker is en nog meer dan 5.0* waard is? Zo te zien niet, want inmiddels heb je je stem verlaagd - in tegenstelling tot je bericht.

Maartenn schreef:

Eerst even een reactie op ni slecht:
Zal ik het even voor je uitleggen?

Ja dat klopt, maar ik luister heel veel muziek. Daarom komt ook deze cd vaker langs en ik pas mijn stem daardoor heel vaak aan. Vandaar dat mijn stem verlaagd is naar 4,5 sterren.
Soms vind ik dat een klassieker hoger hoort te krijgen dan een nieuwe plaat, maar dat hangt dus helemaal af van mijn favoriete muziek op dat moment. Op dit moment vind ik Ke$ha goed, maar waarschijnlijk denk ik daar over een half jaar anders over! Wie weet, toch?

Maartenn (crew)
Is ook zo. Geniet van haar muziek!

avatar van Emile93
De nieuwe van Ke$ha is Your love is my drug. Ik vind dit persoonlijk een slechte singlekeuze: er staan veel betere nummers op het album! Dit is meer in het genre van Tik Tok en Blah Blah Blah (ft. 3OH!3), waar trouwens niks mee mis is maar ik zag toch liever dat ze een totaal ander nummer uitbracht zoals bijvoorbeeld Animal. Ik ben wel nieuwsgierig hoe goed dat nummer zou scoren. Ik vrees (ook al gun ik haar beter) dat Your love is my drug niet zo'n grote hit gaat worden...

avatar van de1337k1ng!
Verstand op 0 inderdaad. Staan nog wel een paar redelijke nummers in ieder geval. 2,5 *

avatar van Lovekellycl
Ga de cd nog luisteren, maar als ik zo de reacties lees is het niet echt de moeite.. Ben gewoon nieuwsgierig en heb niet echt hoge verwachtingen, haar Tik Tok vind ik wel op niet veel trekken, een lied dat je na 5x horen wel moe bent. Haar in hetzelfde hokje steken als Rihanna en Lady gaga vind ik wel verkeerd. Rihanna en Lady Gaga hebben al veel meer bereikt dan Kesha. Maar het is inderdaad zo dat 3/4 de van de zangeressen de dag van vandaag niet kan zingen en dan krijgen we reacties zoals van ni slecht dat Lady gaga wel goed kan zingen.. Kom zeg, goed zingen daar versta ik dan wel degelijk onder dat ze mooi zingen en niet gewoon wat tekst lopen te bazelen over een bandje dat speelt

avatar van NewYorkCityLight
0,5
Lady Gaga kan echt zingen hoor...

Dit mens kan dat inderdaad niet.

avatar van Lovekellycl
Heb Lady Gaga 1x live gezien en ga haar in mei nog eens live zien. Ze heeft echt talent, ze heeft het echt gemaakt en is één van mijn favoriete artiesten, maar neen ze kan écht niet zo goed zinge vind ik. Artiesten die goed kunnen zingen zijn voor mij Christina Aguilera, Alicia Keys, Christina Aguilera, Leona Lewis,..

avatar van ni slecht
je moet eens wat dingen opzoeken waarbij ze enkel door een piano begeleid wordt. ik blijf bij m'n standpunt dat je niet kan beweren dat lady gaga niet kan zingen, hoewel ik voor alle duidelijkheid geen fan ben van haar werk.

maar we zullen er maar eens mee ophouden, voor herman deze off-topic discussie verplaatst/verwijdert