Ke$ha - Animal (2010)

Pop / Dance
Label: RCA

1. Your Love Is My Drug (3:07)
  2. TiK ToK (3:19)
  3. Take It Off (3:35)
  4. Kiss N Tell (3:27)
  5. Stephen (3:32)
  6. Blah Blah Blah (2:52)

met 3OH!3

7. Hungover (3:52)
  8. Party at a Rich Dude's House (2:55)
  9. Backstabber (3:06)
  10. Blind (3:17)
  11. Dinosaur (2:55)
  12. Dancing with Tears in My Eyes (3:29)
  13. Boots & Boys (2:56)
  14. Animal (3:57)
  15. VIP (3:36)
  16. Dirty Picture * (3:40)

met Taio Cruz

17. Run Devil Run * (3:22)
  18. Aliens Invading * (2:57)
  19. TiK ToK [Wolfedelic Club Mix] * (6:16)
avatar van friday the 13 th
Gisteren haar in concert gezien. Geweldig concert, een dame die werkelijk alles doet om haar fans het naar hun zin te maken.

Animal is een geweldig sterk album, ben dan ook geshoqueerd door deze absurde lage score. Ook speciale en originele teksten zoals DINOSAUR, dat over een perverse oude vent gaat. Naast de singles springen "Party In A Rich Dude House" en "Backstabber" er bovenuit (ook op het concert gisteren!).

Geslaagd album! Encore gisterenavond was "We R Who We R", is nog niet in de hitlijsten in Vlaanderen terrecht gekomen, maar kon al op veel bijval rekenen (dit nummer staat niet op Animal).

avatar van Emile93
friday the 13 th schreef:

Ja deze staat op Cannibal!

avatar van Marialovesmusic
Jeetje, het gaat wel heel erg achteruit met de muziekindustrie zeg

Ik kan Ke$ha eigenlijk niet eens muziek noemen.. Niets anders dan autotuning en teksten die over sex gaan. + ik mag haar karakter totaal niet .

Geweldig dat zij op last.fm aritiest van het jaar is.

avatar van jellecomicgek72
0,5

Waar gaat het heen met de muziek van tegenwoordig?

Maxmus
jellecomicgek72 schreef:

Waar gaat het heen met de muziek van tegenwoordig?

ja hè als ik dit soort artiesten zie schaam ik me redelijk wat voor muziek in de mainstream is.
Als ze over 30 jaar kijken tuseen de muziek van de jaren 80,90 en nu zit er zon groot gat tussen.
Bedank MTV voor dat want die promote dit soort onzin artiesten.

avatar van lovegun
LionVI schreef:
Geweldig dat zij op last.fm aritiest van het jaar is.

ga weg

Maxmus schreef:

Bedank MTV voor dat want die promote dit soort onzin artiesten.

wat een onzin... moet je eens kijken hoeveel (mainstream) bagger er uit de jaren 60,70, 80 en 90 in de top 2000 staat. Doe mij dan maar een hitje van Ke$ha...

LucM schreef:
Ik heb niets tegen goede catchy hitparadepop (Abba, Eurythmics of recentelijk Lily Allen en Amy MacDonald), wel tegen platte gevoelloze fabriekspop waar Ke$ha een goed voorbeeld van is afgaande op haar hitsingles.

Ik citeer mij nog een keer. Mainstream en bagger zijn van alle tijden en ik heb niets tegen goede mainstream (zie hierboven) maar Ke$ha behoort wel tot het allerslechtste wat in de hitlijsten heeft gestaan (met muziek heeft dat weinig meer te maken).

avatar van Angelo
Maar in jouw citatie lees ik dat je niks hebt tegen catchy hitparadepop en dan noem je Amy MacDonald als voorbeeld. Vind je dat dan niet gevoelloze fabriekspop? Want alle nummers die ik van haar ken (de singles en nog wat overige albumnummers) zijn nou ook niet bepaald diepgaand en klinken nogal basic en gevoelloos... bovendien vind ik het zelf dan ook nog eens slaapverwekkend. Zelf ben ik wel liefhebber van Lily Allen, maar (ook) haar muziek valt voor mij onder "fabriekspop", de kunst van haar muziek zit 'm echter in de productie. Dat zullen we wel te danken hebben aan Mark Ronson die haar nummers opleukt. Misschien offtopic: maar Amy MacDonald's en bovenal haar lied 'This is the life' behoort m.i. tot het allerslechtste wat in de hitlijsten heeft gestaan, om nog maar te zwijgen over het feit dat het een nummer 1 hit werd! Wat betreft Ke$ha, zingen kan ze niet en de nummers zijn inspiratieloos, maar sommige nummers van haar liggen wel verdomd lekker in het gehoor en ik kan best begrijpen dat veel leeftijdsgenoten haar nummers erg lekker vinden... Dat ze verkozen is tot artiest van het jaar, tja, in Amerika behoort ze ondertussen tot de top en ook in Europa heeft ze al aardig wat hitjes op haar naam staan, dus geheel onbegrijpelijk vind ik niet, niet dat ik het terecht vind overigens.

avatar van niels94
Ke$ha is inderdaad van het niveau: ik kan me nog wel voorstellen wat mensen er leuk aan vinden (blije deuntjes). Dit in tegenstelling tot de hits van Nicki Minaj en The Black Eyed Peas (van de laatste tijd). Nog steeds een waardeloze artiest dit.

En uiteraard wordt er al sinds jaar en dag 'bagger' gemaakt, maar het lijkt wel of er tegenweurdig toch meer bagger in de hitlijsten staat dan vroegah. Vroegah had je tenminste nog Pink Floyd, The Beatles of The Cure ofzo, die ook gewoon hits mochten scoren. Tegenweurdig is dat soort muziek toch kansloos om een hit te worden? Waar The Beatles vroeger de grootste waren, zijn dat tegenwoordig alleen nog mensen als Rihanna en Ke$ha.

avatar van LucM
Onder fabriekspop versta ik muziek dat volledig door producers is bepaald en waar de artiesten louter invulling zijn (ze hoeven niet te kunnen zingen, er is immers autotune) en waar gevoel en eigenheid ver te zoeken is (lopende-band-werk).
Amy MacDonald en Lily Allen, het zijn wel artiesten met eigenheid, ze schrijven hun songs zelf en ze kunnen tenminste zingen (itt. Ke$ha). Bovendien zit er in hun songs meer diepgang dat de gemiddelde hitparadepop van die periode. This is the Life klinkt bovendien natuurlijk (er komen geen productietrucs aan te pas) en is een evergreen (of je van haar stem houdt is een andere kwestie).

Verder ben ik het volledig eens met niels94.

avatar van lovegun
niels94 schreef:

Dat komt volgens mij ook omdat de hitlijsten toch wel worden bepaald door jongeren van 12-16 (voornamelijk meisjes), daarom moeten we ze ook niet laten stemmen zoals D66 wil, want dan hebben we Justin bieber als president

avatar van sydbarrett
Twist and Shout is natuurlijk ook maar gewoon de Tik Tok van begin jaren 60 haha

avatar van LucM
Twist and Shout (oorspronkelijk van Isley Brothers) is natuurlijk een vrolijke meezinger met veel passie en soul gezongen (die woorden kent Ke$ha niet) en is ook een vaak gecoverde evergreen (o.a. door the Beatles).

Muziek verandert gewoon door de jaren heen mee met de generaties. De één hoort het één liever dan het ander. Ik luister bijv. veel liever naar ke$ha dan Queen of MJ.. Just an example

jaja leo blokhuis

niels94 schreef:

Zoveel hits hebben Pink Floyd en The Cure ook niet gescoord anders. Van de jaren '70 is de goede muziek blijven hangen, maar ook toen stond er een hoop rotzooi in de hitlijsten.

Zelf vind ik de eerste paar nummers van dit album wel aardig (in ieder geval niet zo slecht als het gemiddelde je wil doen geloven), maar over 5 jaar heeft niemand het meer over Ke$ha.

avatar van Reint
Het is eigenlijk al gezegd, maar de mens wil nog wel eens de minder leuke dingen uit het verleden vergeten, waarmee alleen het leuke (''memorabele'') overblijft. Soms raak ik op youtube verdwaald en kom ik bij verschríkkelijke nummers die in de jaren 70 (helemaal in Nederland!) en 80 in de hitlijsten hebben gestaan...
Verder sprak iemand hier over The Cure, Pink Floyd, The Beatles... dat dat soort bands ontbreken in de hitlijsten van nu. Maar we vergeten dan gemakshalve bands The Strokes, MGMT, Arctic Monkeys, The Killers of Kings of Leon (hoe verschrikkelijk ik de meeste singles van die laatste twee ook vind).

En natuurlijk zijn er periodes waarin de hitlijsten er net wat beter uitzien dan op andere momenten, daar ontkom je niet aan. Nu ziet het er allemaal wat minder uit wat mij betreft, maar vaak zijn dat de momenten waar dan weer een tegenreactie uit ontstaat.

avatar van LucM
Het verschil met de hitlijsten in de jaren '60 (en ook '70 en '80) is dat de betere nummers vaak wel bovenaan kwamen postvatten wat nu veel minder het geval is. Rotzooi was er natuurlijk ook (meestal schlagers of zultpop van eigen bodem) maar verdween vrij snel in de anonimiteit (ik heb ook eens via YouTube vergeten hits in die periode beluisterd).

Bands als the Beatles, Abba, Queen ... die destijds vaak in de hitlijsten hebben gestaan zijn legendarisch en na al die jaren nog steeds populair. Iemand als Ke$ha is inderdaad over 5 jaar vergeten (wegwerppop), men zal zich dan afvragen wat men in 's hemelsnaam daarin zag.

avatar van jellecomicgek72
Precies!

Maar dat is toch van alle tijden... De grootste hits van vroeger hoor je nu ook nooit meer (Huilen is voor jou te laat, Zorba the Greek, etc.).

avatar van LucM
Zorba the Greek heb ik onlangs nog op de radio gehoord en is toch wel bekend, het is ook volstrekt uniek.
Het zijn vooral de schlagers, zwakke covers of klonen die in de anonimiteit verzeilen evenals vele fabriekspop (waaronder nu ook Ke$ha).

avatar van Arrie
La Danse de Zorba bedoelen jullie, neem ik aan? Die hoor je inderdaad nooit meer, heb hem toevallig wel laatst zelf nog geluisterd.

avatar van LucM
Dat liedje zelf is wel veel bekender dan de uitvoerder(s), ik heb het ergens op een compilatiebox (draai het sporadisch).

avatar van Arrie
Het is door meerdere artiesten uitgevoerd. Het stond zelfs in drie verschillende versies in de top 40 toentertijd. Mikis Theodorakis heeft het geschreven en uitgevoerd maar ook Trio Hellenique (toen de populairste versie) en Duo Acropolis stonden er tegelijkertijd mee in de top 40.

Om het nog enigszins ontopic te houden: ik vind een aantal hits van Ke$ha toch minstens zo leuk als La Danse de Zorba.

avatar van LucM
Ik zal nooit begrijpen sommigen toch in Ke$ha zien, dit is pop op zijn platst (La Danse de Zorba vind ik op zijn tijd wel leuk, het heeft tenminste charme) net zoals ik nooit heb begrepen waarom velen bv. Kane zo geweldig vinden. Ben ik misschien te veeleisend? Maar ja, ik ga dit album niet beluisteren (de hits vind ik erg genoeg) om ze laag te quoteren.

Als zelfs NewYorkCityLight daar een 0,5* voor geeft (en die staat wat positiever tegenover de huidige hitparadepop dan ik) moet dit album bijzonder slecht zijn. Eigenlijk zegt dat dollarteken in haar naam alles, daar is het om te doen.

avatar van sydbarrett
Uiteindelijk is het daar voor veel artiesten wel (gedeeltelijk) om te doen. In de hiphop is het vaak sowieso een 'must', iets wat de muziek niet per se slechter hoeft te maken. Verder ben ik ook geen groot fan van Ke$ha, vindt haar minder dan Katy Perry. Maar ze heeft nog wel aardige hitjes en ik heb het allemaal wel veel slechter gehoord.
Verder ben ik het wat betreft Kane, helemaal met je eens hoor haha, maar dat is een beetje off-topic.

avatar van ThePrinceOfPop
1,0
Een paar leuke nummers, maar verder is dit niks .

avatar van Angelo
LucM schreef:
Als zelfs NewYorkCityLight daar een 0,5* voor geeft (...) moet dit album bijzonder slecht zijn.

Dat staat er best lullig eigenlijk, maar ik moest er eerlijk gezegd wel om lachen.

LucM schreef:
Eigenlijk zegt dat dollarteken in haar naam alles, daar is het om te doen.

Geef haar eens ongelijk. Al haar singles zijn individueel tenminste 1.000.000 keer over de (digitale en/of fysieke) toonbank gegaan. 'TiK ToK' zelfs 5.000.000 keer in Amerika! Dit album werd overigens (ook) een groot succes met wereldwijd meer dan 2.000.000 verkochte exemplaren. In principe zou ze nu al met pension kunnen gaan. Zolang ze nog een goed team rondom zich heeft, die voor haar catchy nummers schrijven, zal ze nog een lange tijd meegaan in de huidige muziekindustrie.