John Legend - Get Lifted (2004)

Soul / R&B
Label: GOOD

1. Prelude (0:44)
  2. Let's Get Lifted (3:37)
  3. Used to Love U (3:31)
  4. Alright (3:21)
  5. She Don't Have to Know (4:52)
  6. Number One (3:18)

met Kanye West

7. I Can Change (5:01)

met Snoop Dogg

8. Ordinary People (4:41)
  9. Stay with You (3:49)
  10. Let's Get Lifted Again (2:18)
  11. So High (5:07)
  12. Refuge (When It's Cold Outside) (4:13)
  13. It Don't Have to Change (3:23)

met The Stephens Family

14. Live It Up (4:34)

met Miri Ben-Ari

15. So High [Cloud 9 Remix] * (5:02)

met Lauryn Hill

avatar van Jordy
Mooi en gevarieerd debuut van meneer Legend. Van erg lekkere hiphop-achtige tracks (paar Kanye West-beats denk ik) tot prachtige piano-liedjes als Ordinary People, erg genoten bij m'n eerste luisterbeurt.

avatar van T.O.
Jordy schreef:

(paar Kanye West-beats denk ik)

De single ´Used to Love U´ in ieder geval.

Deze gast zit/zat toch in het gospel-circuit?

avatar van twin
Ordinary People lijkt een hit te gaan worden.

Terecht, mooi nummer

Prachtige CD!

En John Legend treedt vandaag op bij Barend en Van Dorp.

Vond het in een reclame van een halve minuut al weinig indruk maken, maar nu ik het bij BVD zag weet ik het zeker. Niks bijzonders.

avatar van PsychoBoyJack
Bij BVD speelde hij inderdaad een ietwat tegenvallende versie, maar later op de avond, bij Jools Holland (op de BBC 2 ), maakte hij dat ruimschoots goed, met een versie waar hij in zijn eentje, met piano, het nummer ten gehore bracht.....

Vooralsnog ben ik niet eens onder de indruk van 's mans stem.

avatar van BoordAppel
Dit album wordt steeds beter. Legend met zijn mooie stem en goed pianowerk en Kanye met zijn steeds beter wordende produceerkunsten zijn echt een perfecte combinatie. Goede singlekeuze ook want Used to Love U en Ordinary People vind ik de beste nummers op het album.

avatar van Conway Twitty
ik ook,
behalve Ordinairy people en Used to love is niet zo goed als I can change

avatar van HiLL
Ordinary People is iid

Erg mooie cd , wondere zanger , mooie piano - stukken , goed productie- werk van West , maar echt fantastisch wordt het nooit. Alright , I can change ( mooie tekst ) ..... zijn zeker de moeite waard.

avatar van Reijersen
Heerlijk album. Een must have voor iedere soul/R&B fan

waaaauw schitterend

avatar van Reijersen
Het concert in HMH was ook zo master.

heerlijke plaat! wat een zanger! super!!

Relax
Machtig Album maar helaas weinig nummers.
Van mij mag een Album min. 1 uur zijn en maximaal zo lang mogelijk

14 Tracks weinig?

avatar van Conway Twitty
hou normaal niet van r&b maar john legend is wel wat beter dan de gemiddelde r&b'er
lekker album, luistert heerlijk weg.
beste nummers zijn "number one" "I can change" en "ordinairy people"

vindt het op 2 nummer na (used to love you en I can) allemaal vrij nixig, hetzelfde. Jammer, had er meer van verwacht. Misschien als ik het meer ga beluisteren dat ik het ga waarderen, maar ik vind het net niks allemaal..

San
Vond het eerst een zeer goed album, maar het blijkt toch vooral veel hetzelfde te zijn. Toch zorgen een paar uitzonderingen voor 3,5 *

avatar van Reijersen
Dit album blijft me raken. Ken hem onderhand ook in zn geheel uit mn hoofd.
Gevoelige rustige nummers als Ordinary People, maar ook heerlijke mid-tempo nummers. Beetje soul daar, R&B hier, goede stabiele stem, goede beats en muziek. Als ik meer als 5 sterren had kunnen geven had ik dat gedaan.

avatar van WeSSeL..
Inderdaad.. Zeer mooi album.. De mooiste nummers zijn naar mijn mening I Can Change, Number One maar toch het mooiste nummer met het koor erbij ; It Don't Have To Change. Kan eigenlijk niets dan lof uitspreken over dit album want het is een album die ik redelijk veel luister en me niet echt begint te vervelen.

Martino
Dit album is erg bon. I Can Change en Refuge zijn de absolute toppers. Hoop dat we nog lang wat van John Legend blijven horen.

avatar van musicfriek
Dit album is nu voor 7,50 bij Fame te verkrijgen, heb hem uiteraard besteld nu...

avatar van musicfriek
En inmiddels heb ik hem binnen. Wat een lekkere cd is dit zeg! Deze man is zeker aan mij besteed. Used to love U kende ik al uiteraard, maar de rest is ook heerlijk. Heerlijke sfeeralbum. Begin met 4 sterren met uitzicht op hoger.

Bij nummers 13 en 14 mis ik de featuring artiesten, zal het even corrigeren.

avatar van MJ_DA_MAN
Number one, mooi gejat van Ice Cube - It was a good day remix

Relax
Tekst of Beat ?
Beat lijkt er totaal niet op (A)

avatar van MJ_DA_MAN
Beat is bijna identiek aan de beat van het nummer,, alleen wat anders in mekaar gezet... en het is van de remix van It was a good day zoals ik al zei niet het orgineel, toch, kenners...