System of a Down - Toxicity (2001)

Label: American

11. Shimmy (1:51)
  12. Toxicity (3:38)
  13. Psycho (3:45)
  14. Aerials (6:11)
  15. Sugar [Live] * (2:27)
  16. War? [Live] * (2:48)
  17. Suite-Pee [Live] * (2:58)
  18. Know [Live] * (3:03)
  19. Johnny * (2:09)
1 vd beste albums aller tijden.

SOAD heeft de mazzel gehad om met 2 geniale muzikanten tegelijk en een razend boeiende achtergrond een band te mogen beginnen. Live is het veelal niet om aan te horen geweest maar wat ze in de studio in elkaar gehakt hebben is waanzinnig pakkend, oprecht en volkomen origineel. Dat het is geknapt is volkomen te begrijpen want beroepshippie Serj en rasetter Daron zijn volkomen tegengestelde persoonlijkheden.

avatar van Funky Bookie
Heerlijke plaat. De muziek beukt een album lang onverdroten voort, terwijl de zang afwisselend schreeuwend en zeer melodieus is. Dit zorgt ervoor dat het niet ten onder gaat aan eentonigheid. Chop Suey is natuurlijk een stiekem klassiekertje.

avatar van MeesBowieFan1
geweldig heerlijk hard metal. pure metal zoals ik het graag heb; lekker hard en rauw. top plaat!!

avatar van Lau1986
Dit blijft een fantastische plaat. Heerlijk zwaar en rauw. Net wat minder hysterisch als zijn voorganger, maar dat doen ze uitstekend. Het album heeft ook wat meer afwisseling gekregen. Goede plaat!