Kashmir - Trespassers (2010)

Denemarken
Label: RCA

1. Mouthful of Wasps (5:16)
  2. Intruder (4:24)
  3. Mantaray (4:10)
  4. Pallas Athena (2:28)
  5. Still Boy (5:12)
  6. Bewildered in the City (6:29)
  7. Pursuit of Misery (4:07)
  8. Time Has Deserted Us (4:04)
  9. Danger Bear (3:40)
  10. The Indian (That Dwells in This Chest) (5:23)
avatar van SirNoodle
Melpomene schreef:
Soms denk ik terwijl ik een nummer hoor van: "Ja!" Maar meestal wordt dat gevoel nog tijdens hetzelfde nummer de grond in geboord / de kop in gedrukt.

kijk, dat vind ik er dus knal op... na wat intensiever te beluisteren is dat dus ook het gevoel dat bij mij overheerst: af en toe een mooi veelbelovend stukje, maar nergens echt een mooie volledige song.

ook maar verlagen van 3,5 naar 3, jammer...

avatar van musicfriek
sunhillow schreef:
Geweldige plaat, vertrouwde formule. Ik had niet gewild dat Kashmir zou veranderen.

Nou, ik dus wel, ben eerlijk gezegd een beetje klaar met deze band, dit album gaat bij mij het ene oor erin, andere er weer uit. Niet 1 nummer wat echt blijft hangen. Nee, doe mij Zitilites maar, alhoewel ik die ook vrij weinig draai nog..

avatar van RensZ
Ik ga ook verlagen want ik heb niet echt meer om dit album op te zetten. Er staan goede nummers op, maar toch heel wat 'net niet' nummers.

3.5*

avatar van WJW
WJW
Ook ik ga naar 3 sterren. Het beklijft maar niet.

Goed zo. Ik ga verhogen want ik vind het prachtig allemaal. Alleen dat negende nummer vind ik niet veel aan.

De Klever
Concert was indrukwekkend vanavond in Den Bosch.

Toch maar weer een halfje erbij.

avatar van aphexfreak
Was idd een lekker ruig optreden in den bosch

avatar van dynamo d
Best een goed album. Vooral Intruder en Mouthful of Wasps vind ik goed maar ook Bewildered in the City en Pursuit of Mysery zijn mooie nummers. Een echt degelijk en lekker Kashmir album.

avatar van otherfool
Vintage Kashmir, je kunt zeggen dat de band niet of nauwelijks evolueert maar wat geeft het; Mouthful of Wasps, Still Boy en vooral The Indian hoort gewoon bij hun betere werk. Alleen tussendoortje Pallas Athena had van mij niet gehoeven...

Jammerrrrrrrrrrrrr, voor mij duidelijk een mindere plaat dan de geweldige (!) voorgangers Zitilites en No Balance Palace! Een paar hele kleine uitschietertjes op deze plaat, maar de nummers (en het geheel) weet me niet zo te raken en mee te sleuren dan de songs op de hiervoor genoemde albums. Hopelijk een tijdelijk dipje van Kashmir... toegeven Kashmir blijft gelukkig ook met dit laatste album nog wel net boven de 'kritische ondergrens'. Maar ik kom helaas (ook als fan) met Zitilites en No Balance Palace als referentie niet verder dan 2,5 punt voor Trespassers.

avatar van likeahurricane
Live in Amsterdam: