Caro Emerald - Deleted Scenes from the Cutting Room Floor (2010)

Pop / Jazz
Label: Grandmono

1. That Man (3:51)
  2. Just One Dance (4:01)
  3. Riviera Life (3:29)
  4. Back It Up (3:53)
  5. The Other Woman (5:33)
  6. Absolutely Me (2:46)
  7. You Don't Love Me (3:54)
  8. Dr. Wanna Do (3:02)
  9. Stuck (4:33)
  10. I Know That He's Mine (4:17)
  11. A Night Like This (3:46)
  12. The Lipstick on His Collar (3:38)
  13. Bad Romance * (4:26)
Aap
De intro van 'A Night Like This' is wel heel erg identiek aan die van Iain Ballamy's 'Mrs. Bagwell's Rhumba' (o.a. gebruikt in de film MirrorMask, waar ik dit nummer van ken).
Mag dat zomaar, of is het gewoon een generiek public domain deuntje wat door iedereen misbruikt mag worden? Vroeg ik mij zomaar af.

Inderdaad, het lijkt er wel heel erg op. Het kan jatwerk zijn, maar ik vraag me af of dit niet allemaal gewoon is nagespeeld van oudere (jaren '50) muziek? Ik vind de singles wel aardig, maar het is allemaal te 'gemaakt', waardoor ik ook niet echt benieuwd ben naar dit album.

avatar van LeRoi
herman schreef:
Inderdaad....vind de singles wel aardig...

Singles zijn idd heel aardig....er staat echter nog beter materiaal op!

Harco
Aap schreef:

En That Man klinkt weer als de intro van The Muppets. Misschien komt het wel gewoon door de sax...

YouTube - Caro Emerald - That Man (HD)
YouTube - the muppets show intro

Aap schreef:

Het lijkt heel erg op de intro van dit nummer.

Father McKenzie
Deze band of Madame ken ik niet.... is dit iets zoals Trijntje Oosterhuis??

avatar van Arrie
Nee, dit is gewoon lekkere, zomerse popmuziek die terug grijpt naar de jaren 40 en 50.

Arrie schreef:

Ok, eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, soms hoor ik het hier echt donderen in Keulen....

Is ook niet zo vreemd, is echt iets typisch Nederlands dit. Vorig jaar had ze al een hitje dat erg leuk was, maar pas de laatste tijd is dit echt populair geworden.

avatar van Mjuman
Gekregen en net tijdens een langere autorit gedraaid. Deed een beethe denken aan een kruising tussen Lily Allen en Paloma Faith, maar dan getrimd en teruggebracht tot Hollandse braafheidsproporties - dus ook voor in de huiskamer van paps en mams. Hoorde er ook een beetje Room Eleven in, van die muziek waarvan veel 'verkeerd' volk zegt: wat een leuke plaat is dat!.

Leuk, maar niet meer dan dat!

avatar van kaztor
Hoorde het pas in de auto en ik had geenszins het idee naar een Nederlandse artiest te luisteren. Dat zegt wat mij betreft al heel wat!
Nergens hoor ik een zwak puntje. Ik vind het allemaal van een evenhoog kaliber en vind dit absoluut een groots debuut!
De singles zijn op een goede manier tussen de andere nummers, die er absoluut niet voor onder doen, geplaatst.

avatar van sierrra
Dit zal best knap gemaakt zijn, maar als ik hier een uur naar moet luisteren loop ik gillend weg. Not my cup of tea.

avatar van thelion
sierrra schreef:

Je hoeft er ook geen uur naar te luisteren, album duurt maar een kleine 47 minuten.....

Het doet me eigenlijk wel een beetje denken aan Doop. Vond ik die toch een stuk leuker.

avatar van Arrie
Ik moest ook meteen denken aan Doop bij een bepaald liedje! Ik ben vergeten welke.

avatar van LeRoi
sierrra schreef:

......da's nou het leuke aan deze 'grand-cafe' muziek: ik begin na een uurtje met 'Deleted Scenes' echt in de stemming te komen en gooi er na er nog maar eens een rondje in!.........

Kortom, heerlijke achtergrondmuziek die later op de avond ook iets harder kan worden gezet om 1 of meerdere danspasjes te zetten

rabbit
Hmmm... dat singeltje is toch wel erg leuk.

tuktak
geinig plaatje, leuke singles ook.
a night like this doet me ontiegelijk denken aan deze, waar we in 2008 mee dood gegooid zijn.

avatar van *San*
Een aanwinst voor de Nederlandse muziekwereld!

avatar van Fieke_28
Heerlijk album dat je meteen in de zomerse sferen brengt!

Toen ik haar eerste single "Back It Up"hoorde had ik geen idee dat dit een Nederlandse artieste was, wat een stem heeft die Caro! Nu ik na het uitkomen van haar tweede single "A Night Like This" het hele album meerdere malen beluisterd heb, moet ik zeggen dat er nog veel meer sterke en meeslepende nummers op staan, zoals "Stuck" en "The Other Woman".

3,5/4,0 en dan toch maar die 4 sterren, vanwege het afleveren van een debuut waar je trots op kunt zijn.

avatar van Paap_Floyd
Ik heb steeds de neiging om Cans Vitamin C over A night like this te zingen.

avatar van Bulldozer
Mooie stem, "A Night Like This" is een heerlijk singletje.
De rest ga ik zeker beluisteren!

avatar van Mjuman
Ze is in ieder geval al vastgelegd voor North Sea Jazz 2010. Verder vind ik het toch wel een behoorlijk hoog Viva-meisjes muziekgehalte hebben; mensen die 'jazz' niet zien zitten en dan zeggen: "zet die leuke jazz-cd van die Nederlandse zangeres nog eens op".

Leuk: het woord alleen al - daarom 3*. En dat had ik ook over voor de eerste Room Eleven en daar doet dit ook aan denken. Persoonlijk snap ik de hype niet zo, maar dat overkomt me wel vaker.

avatar van Kos
Kos
Mjuman schreef:

Leuk: het woord alleen al

Haha, spijker--> kop.

Overigens heb ik niks tegen deze zangeres hoor, ze doet het best 'leuk'.

Ik heb de hele cd niet gehoord, maar is het niet een beetje veel van hetzelfde?

avatar van thelion
Kos schreef:
Ik heb de hele cd niet gehoord, maar is het niet een beetje veel van hetzelfde?

Dat valt wel mee, er zit best wat variatie in de nummers........
Al is het wel allemaal in de zelfde stijl.

avatar van musicfriek
Kos schreef:
Overigens heb ik niks tegen deze zangeres hoor, ze doet het best 'leuk'.

A Night Like This blijft onweerstaanbaar lekker en met de lente in aantocht kan dit nummer weleens uitgroeien tot een megahit.

En wat is er mis met Viva-meisjes? Die heb ik liever dan Libelle-vrouwen...

musicfriek schreef:
En wat is er mis met Viva-meisjes? Die heb ik liever dan Libelle-vrouwen...

Wetend in welke richting jouw deurtje draait, heb ik daar wel een beeld bij. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar iets daar tussenin, alhoewel ik dan vrees dat zij dit album dan wel weer 'leuk' vinden.

Muziek is en blijft - zoals je hier én op de cd/vinyl-verzamelaarsbeurs (medio april) kunt zien - veelal een 'mannending'. Vrouwen zijn vaak al blij met een harmonisch klinkend afspiegeling van 'da real thing' en dat is imo eerder dit album.

avatar van NewYorkCityLight
Het album staat nu al voor de 7e week op #1 in de top100. Ik heb het album nu ook zelf besteld, dus verwacht binnenkort mijn review.

Father McKenzie
Het is maar dat iemand deze naam dropte in een mail of ik had nog nooit van deze artiest(e) gehoord.
Dus toch even gecheckt, en jawel ze bestaat dus echt. En er staat zelfs een cd op MusicMeter.

In Vlaanderen kompleet onbekend vrees ik dus.

Aan de hoes te zien in het straatje van Trijntje Oosterhuis????

(Ik heb ook even op You Tube wat gespiekt, dus ik hoor ze nu met Just One Dance, eerlijk is eerlijk, haha...)