Big Country - Steeltown (1984)

Label: Mercury

1. Flame of the West (4:58)
  2. East of Eden (4:28)
  3. Steeltown (4:38)
  4. Where the Rose Is Sown (4:58)
  5. Come Back to Me (4:55)
  6. Tall Ships Go (4:37)
  7. Girl with Grey Eyes (4:46)
  8. Rain Dance (4:19)
  9. The Great Divide (4:40)
  10. Just a Shadow (5:30)
  11. Wonderland * (3:58)
  12. Giant * (3:56)
  13. All Fall Together [Giant Remix] * (5:12)
  14. East of Eden [Radio Edit] * (4:12)
  15. Prairie Rose * (4:48)
  16. Where the Rose Is Sown [Radio Edit] * (4:07)
  17. Belief in the Small Man * (5:15)
  18. Bass Dance * (1:41)
  19. Just a Shadow [Radio Edit] * (4:26)
  20. Winter Sky * (3:15)
  21. Wonderland [Work in Progress] * (4:20)
  22. Wonderland [Work in Progress] * (4:26)
  23. East of Eden [Rough Mix] * (4:48)
  24. Tall Ships Go [Rough Mix] * (5:14)
  25. Where the Rose Is Sown [Rough Mix] * (5:30)
  26. Come Back to Me [Rough Mix] * (4:51)
  27. Bass Concerto * (5:41)
avatar van frolunda
Donder schreef:
Just a shadow, wat een magnifiek nummer blijft dat toch!

avatar van Gringo_m
Donder schreef:
Just a shadow, wat een magnifiek nummer blijft dat toch!

avatar van TEQUILA SUNRISE
Heb vrij recent alles van Big Country weer eens chronologisch beluisterd.
Ik vond het geluid van deze Steeltown altijd wat dof klinken.
Van het weekend met de locale platenboer zitten babbelen over deze ( ondergewaardeerde ) band.
Zat tegen hem te mopperen over het geluid van deze plaat en over het feit dat het geweldige Wonderland niet op een regulier album staat.
Hij kwam voor 6 euro met een Digitally Remaster aanzetten.
Prima geluid en als een van de bonustracks Wonderland!
Ben er blij mee, hoewel er nu 3 Steeltown platen hier in huis zijn ( vinyl & CD ).
Het mag de pret niet drukken.

avatar van VlaFlippie
Steeltown...een juweeltje die door weinigen is ontdekt. Ach, dat maakt het des te mooier toch? Ik kocht destijds de 12" van East of Eden, omdat ik The crossing plat gedraaid had. Lekker nummer, maar wat ik toen nog niet wist is dat er een lp aankwam met nog veel meer lekkers. Met voor mij het titelnummer en Flame of the west als hoogtepunten.

avatar van Running On Empty
VlaFlippie schreef:
Steeltown...een juweeltje die door weinigen is ontdekt. Ach, dat maakt het des te mooier toch? Ik kocht destijds de 12" van East of Eden, omdat ik The crossing plat gedraaid had. Lekker nummer.

Ik denk dat deze plaat (samen met The Buffalo Skinners) wel de hardste plaat van Big Country is. Het concert tijdens de tour rond deze plaat in Vredenburg in 1984 was ook echt een van de hardste concerten die ik ooit gezien heb.

avatar van gaucho
Ik heb ze daar ook gezien. Was inderdaad hard en luid, leek soms wel een hardrockband. Toch heb ik er goede herinneringen aan. Deze plaat viel me aanvankelijk tegen in vergelijking met de fantastische voorganger, maar later ben ik 'm toch meer gaan waarderen. Heeft een eigen stijl en een eigen klank ten opzichte van het overige BC-materiaal.

avatar van VlaFlippie
Helaas heb ik ze nooit mogen ervaren. Ze waren dit voorjaar in NL. Ok, zonder Stuart natuurlijk maar helaas niet gelegenheid gehad om te gaan. Ik kan trouwens wel het boek In a big country van Allan Glen aanbevelen.