Opeth - Blackwater Park (2001)

Zweden
Label: Peaceville

1. The Leper Affinity (10:23)
  2. Bleak (9:15)
  3. Harvest (6:01)
  4. The Drapery Falls (10:53)
  5. Dirge for November (7:53)
  6. The Funeral Portrait (8:44)
  7. Patterns in the Ivy (1:52)
  8. Blackwater Park (12:08)
  9. Still Day Beneath the Sun * (4:32)
  10. Patterns in the Ivy II * (4:11)
totale tijdsduur: 1:07:09 (1:15:52)
avatar van Mausie
Kronos schreef:
En iedereen die Blackwater Park beter vindt dan jij, overschat het album?

Men mag iets toch overschat vinden? Volgens mij gebruik je dat woord als iets in het algemeen hoog gewaardeerd wordt (zie gemiddelde) en je het zelf niet zo bijzonder vindt.

avatar van Kronos
Mausie schreef:
Men mag iets toch overschat vinden?

En men mag toch vragen waarom?

Mausie schreef:

Ik zou dat woord dan nooit gebruiken. Ten eerste omdat waardering van muziek niet hetzelfde is als inschatting en ten tweede omdat persoonlijke waardering geen objectief ijkpunt is om die van anderen aan af te meten. Blijkbaar bedoelt Wyverex gewoon dat zijn waardering lager ligt dan het gemiddelde.

avatar van Mausie
Kronos schreef:
En men mag toch vragen waarom?

Zeker en daar kreeg je ook netjes antwoord op. Maar daar kwam een ietwat aanvallende reactie op van jouw kant en dat vond ik onterecht, omdat Wyverex niks verkeerds zegt. Hij verwoordt het zelfs erg netjes.

Kronos schreef:

Volgens mij neem je het woord 'overschatten' iets te letterlijk. In de spreektaal hoor ik het woord constant gebruikt worden om deze reden:

Kronos schreef:

Ik heb zelf gister nog in een forumtopic gezegd dat Billie Eilish de meest overrated (overschatte) artiest van het moment is. Juist omdat ze heel erg populair is (hoog gewaardeerd wordt), maar ik haar muziek niet zo goed vind dat het die extreme populariteit rechtvaardigt. En dat is idd volledig subjectief, een objectief ijkpunt bestaat over het algemeen überhaupt niet.

avatar van Kronos
Mausie schreef:
Zeker en daar kreeg je ook netjes antwoord op.
Een vaag antwoord bedoel je. Door een album overschat te noemen zeg je namelijk iets over de waardering van anderen. Wat die anderen nu precies overschatten aan Blackwater Park is me nog steeds niet duidelijk gemaakt.

Mausie schreef:
Maar daar kwam een ietwat aanvallende reactie op van jouw kant
Gewoon een vraag. Niet aanvallend. Confronterend misschien.

Mausie schreef:
Volgens mij neem je het woord 'overschatten' iets te letterlijk.
Volgens mij niet. Volgens wordt de betekenis van het woord 'overschatten' wat onderschat.

avatar van Lachende derde
Overschat album.

avatar van namsaap
Ernstig onderschat album, dit meesterwerk van Opeth. Ook door mij...... halfje erbij.

De term over/onderschatten is natuurlijk sowieso vrij onbruikbaar bij iets onkwantificeerbaars als smaak (ook al proberen we dat te doen met sterren). Uiteindelijk hebben we allemaal gelijk.

avatar van Lachende derde
Ik chargeerde, vanwege de strontvervelende discussie.
Het is natuurlijk een hoogtepunt uit de discografie van Opeth.