Sage Francis - Li(f)e (2010)

Hip-Hop / Folk
Label: Strange Famous

1. Little Houdini (6:46)
  2. Three Sheets to the Wind (3:31)
  3. I Was Zero (4:18)
  4. Slow Man (3:39)
  5. Diamonds and Pearls (4:02)
  6. Polterzeitgeist (4:05)
  7. The Baby Stays (3:41)
  8. 16 Years (3:45)
  9. Worry Not (3:19)
  10. London Bridge (2:10)
  11. Love the Lie (3:13)
  12. The Best of Times (5:33)
avatar van Chrisseh
Ik kijk hier zeker naar uit. Slow Man klinkt alvast helemaal niet verkeerd!

avatar van Brains
Ah, een nieuwe Sage Francis. Daar kijk ik natuurlijk ook zeker naar uit.

De albumtitel wordt al naar verwezen op het Non Prophets album. "Life is just a lie, with an 'f' in it. ". Op het nummer The Cure.

avatar van Chrisseh
Word hier steeds benieuwder naar. Best of Times is namelijk lichtelijk geniaal.

avatar van Oepsje
Haal dat "lichtelijk" maar rustig weg

Social_Mask
De eer is aan mij... Best of Times is geniaal.

Een tijdje geleden dat ik weer eens iets van Sage Francis heb gehoord. Was vergeten wat voor een sterke rapper het eigenlijk is, die vooral met zijn teksten indruk op mij weet te maken. Ook de beats waarover hij rapt hebben altijd wel iets onvoorspelbaars, spannends en 'eigens'.

The television went from being a babysitter to a mistress..

Edit: Slow Man is ook bijzonder.. aangenaam.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik denk dat dit het album van het jaar gaat worden, die ingeving kreeg ik zojuist. Nou ja 'ingeving' gewoon de twee tracks luisteren die al uit zijn en je weet al bijna genoeg zou ik zo zeggen.

avatar van Osiris Apis
Ik ben ook erg benieuwd naar dit album. Zeker na het horen van de 2 nummers. Sage Francis blijft steeds vernieuwen. Ik denk dat niet-hiphop luisteraars dit album ook zullen waarderen (dat was denk ik ook al het geval bij zijn vorige albums), gezien de namen die aan dit album meewerken.

"features music that was written and/or performed by Califone, Mark Linkous of Sparklehorse, Jason Lytle of Grandaddy, Chris Walla of Death Cab for Cutie, Tim Fite, Calexico, DeVotchKa, Yann Tiersen, Buck 65 and more. The album was produced by Brian Deck (Modest Mouse, Iron & Wine)."

avatar van Rhythm & Poetry
Artiesten als Sage Francis denken inderdaad - op een goede manier - vaak ook buiten de welbekende hiphop-hokjes.

Social_Mask
Sparklehorse, Grandaddy, Calexico, Yann Tiersen en dan ook nog Brian Deck. De naam zei mij niks (even opgezocht dus), maar het werk van Modest Mouse en Iron & Wine is mij wel bekend. Ik vind dat ook wel muziek die goed gaat met Sage Francis, zeker als je naar zijn teksten kijken. Naar mijn mening is hij toch wel één van de beste op dat gebied, misschien nog wel beter dan Slug. Ik ben hier bijzonder benieuwd naar en dan houd ik mij nog in.

avatar van Rhythm & Poetry
Mooi inderdaad, die vergelijking met Slug. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Slug, en dat zal wel zo blijven denk ik. Beide zijn artiesten die er vaker voor kiezen om samen te werken met artiesten buiten het genre hiphop. En vaak kan ik me ook nog eens vinden in de keus die ze dan maken. Wat mij betreft hebben zowel Slug als Sage Francis een goed oor voor muziek. Sage Francis is qua teksten misschien minder voorspelbaar dan Slug, dat moet ik hem nageven. Toch wist Slug me vooralsnog vaker te raken.

avatar van Chrisseh
Wow. Van wat ik nu hoor, zijn het alles behalve standaard-hiphop beats. Veel (folk)rock achtige invloeden. London Bridge begint zowaar met een brit-rock deuntje.

Maar het klinkt ook allemaal héél goed!

avatar van Rhythm & Poetry
Niet zo gek, hij werkt op elk nummer met folk/rock-artiesten. Kan niet wachten om Li(f)e te draaien na mijn werkdag.

Edit:

Eerste luisterbeurt is ervaren, dit is een geniale plaat. En dan in de geniale zin van het woord. Wat een geweldige harmonie: de prachtige verhalen van Sage Francis met de perfecte muzikale ondersteuning.

hmm wat ik me afvraag, de versie die nu in omloop is, is deze gecensureerd? Ik heb in ieder geval 2 vreemde gaps. 1tje op I was Zero en 1 op Diamonds and Pearls. Geen piep, maar gewoon een gat, waar daarna de tekst weer verder gaat. kinkt als een vlloekwoord wat word weg gemoffeld.

Over dit album dan. Boordeling laat ik nog even achterwege. Wel lijkt het me een album die bij veel (soft)rock en country liefhebbers in de smaak valt en bij sommige hip hop fans juist gaat tegen vallen. Wellicht zit ik ernaast en verenigd het juist heel mooi deze 2 kampen. Ik vind het in ieder geval zeer geslaagd. onde van die gaps, maar als het zo hoort een kwestie van wennen.

avatar van Brains
Oei, wat klinkt dit lekker Net begonnen met de derde luisterbeurt, en ik denk dat dit zeker een 4* of hoger gaat worden. In ieder geval het beste wat ik van dit jaar heb gehoord

Ben ik de enige die denkt dat folk of rock hier als tweede genre toepasselijk is? Zeker omdat dit bij P.O.S. - Never Better ook het geval is.

Rhythm & Poetry schreef:

Stimmt. Het is opmerkelijk hoe naadloos de 'folkiaanse beats' samen gaan met de raps van Sage Francis. Je zou haast denken dat ze voor elkaar bestemd waren.

avatar van J.M.
Dit wordt zeker één van de betere van 2010!

avatar van JLjuju
The Best of Times is erg mooi.

JLjuju schreef:
The Best of Times is erg mooi.

Inderdaad, prachtig zelfs.

Morgen het hele album checken, kijk ernaar uit!

avatar van Kill_illuminati
The Best of Times vind ik meer dan aardig.

Klinkt best leuk dit.

Rene1979 schreef:
Klinkt best leuk dit.

Ik heb dit album helaas nog maar weinig kunnen draaien, de volgende keer dat ik werk neem moet ik beter na gaan denken. Maar ik ben er zeker van dat Li(f)e rond de 4,5* bij mij zal eindigen, dit is ook niet het type album dat gaat vervelen.

avatar van barrett
Folk en Rap door elkaar lijkt me een rare maar lovenswaardige comibnatie...

Sqritz
Na één volledige luisterbeurt: tof album. Klinkt heel leuk allemaal, Sage z'n stem en manier van rappen gaan goed samen met de rock/folk invloeden.

Tot nu toe zijn Love The Lie & The Best Of Times de uitschieters.

Rhythm & Poetry schreef:

Schrik je ervan Rob?

Brains schreef:

En daar stond 'ie al .

Heb er nu een aantal luisterbeurten opzitten en het bevalt prima. Zoals hierboven al vermeld kan Sage Francis zich meer dan prima uit de voeten op de folk en rock beats. Tekstueel is het dik in orde met een paar prachtig vertelde verhalen zoals we dat van Francis gewend zijn.

Een dikke 4,0*

Wat een fijn album zeg!

avatar van Kill_illuminati
Dit klinkt als een muziekaal meesterwerkje. Het klinkt allemaal zo harmonieus.

Rene1979
Ik heb dit nu een paar keer geluisterd. Het klinkt allemaal goed en steekt ook goed in elkaar. Ik vind I was Zero niet goed. Maar al met al wordt het wel een voldoende. 3 met eventuele uitloop...

avatar van Don Cappuccino
Ik zag dat dit album misschien ook wel iets was voor mensen die rock luisteren, dus ik ben nu even aan het luisteren. Little Houdini is in ieder geval geweldig, lekkere muziek en hij vertelt echt een verhaal met zijn rap. Geweldig!

Social_Mask
Beetje jammer van London Bridge en Love the Lie. Afgezien van deze twee nummers bevinden zich op Life enkel en alleen toptracks. Alhoewel.. van Polerzeitgeist loop ik ook niet echt warm. The Best of Times is onderhand uitgegroeid tot één van mijn favoriete nummers. I kid you not. Het brengt zoveel teweeg bij mij.. Vooral op persoonlijk vlak. En dan doel ik niet op 'spent too much time wondering if I'd live to have sex'. Ik moet bekennen: ik heb wel een traantje of twee gelaten bij dat nummer. Gevoelig als ik ben. EMO. Maar het geeft niet, want God is dood. Helaas vergat ze ons met zich mee te nemen. ! Wat een klotestreek ook..