John Grant - Queen of Denmark (2010)

Label: Bella Union

1. TC and Honeybear (5:06)
  2. Marz (3:58)
  3. Where Dreams Go to Die (6:04)
  4. Sigourney Weaver (3:31)
  5. Chicken Bones (3:38)
  6. Silver Platter Club (4:10)
  7. It's Easier (4:38)
  8. Outer Space (3:14)
  9. JC Hates Faggots (3:47)
  10. Caramel (3:35)
  11. Leopard and Lamb (4:41)
  12. Queen of Denmark (4:48)
  13. That's the Good News * (4:14)
  14. Supernatural Defibrillator * (2:54)
  15. Fireflies * (3:42)
  16. What Time? * (7:55)
avatar van IntoMusic
En ik maar denken dat ik John Grant van de Czars helemaal niet ken... Zie nu pas dat ik Queen of Denmark (titelsong) nog heb geluisterd nadat Sinead O'Connor deze had gecovered. Album is prima na een eerste luisterbeurt, maar moet nog wennen aan het eerdergenoemde theatrale.
De hoes is overigens erg creepy/afschuwelijk.

avatar van harencoor
Vandaag maar weer eens opgezet. Nog steeds even prachtig. Ook dankzij de mannen van Midlake.

avatar van AstroStart
Een schitterend album met duidelijke hoogtepunten (Marz, Queen Of Denmark; Dreams Go To Die, It's Easier, TC), maar ook fillers. Chicken Bones en Silver Platter Club zijn vrij oppervlakkig in vergelijking met het latere solowerk. Caramel en Leopard &Lamb juist weer slaapverwekkend. Het album lijkt als een nachtkaars te doven, maar dan is er gelukkig Queen of Denmark. Het latere werk is consistenter, maar de stijl verandert wel iets (elektronischer). Toch is er niets mooier dan Grants lage stem ondersteunt door warme, broeierige synths.

avatar van Lura
AstroStart schreef:
Het latere werk is consistenter

avatar van Deren Bliksem
Wat een fantastisch album. Waar ik me alleen nogal aan irriteer is de binnenhoes. Je kan helemaal niks lezen door die kleur van de tekst en ik ben altijd heel benieuwd naar de muzikanten ed.

Why John. Why??

avatar van SirChenque
Heerlijke plaat, lekker dik aangezet, mooie arrangementen (vaak erg subtiel) en ja, dat ene couplet: "And I feel just like Sigourney Weaver, when she had to kill those aliens" is legendarisch

avatar van Venceremos
Nieuwe nrs. John Grant & Midlake!
Roadrunner Blues
You Don't Get To

avatar van IntoMusic
Wat heeft dat met dit prachtige album te maken???

avatar van Poles Apart
IntoMusic schreef:
Wat heeft dat met dit prachtige album te maken???

Verdiep je eens in de achtergrond van dit album zou ik zeggen (of lees wat recensies van users op pagina 2), dan vind je het antwoord vanzelf.

avatar van Snoeperd
Heb dit album aangeschaft (voor een luttele 15 euro tweedehands gevonden) en inderdaad door die prachtige arrangementen van Midlake een schitterende plaat. Ik ben het op 1 punt oneens met Sandokan-Veld, want Midlake’s eigen debuutalbum blijft nog altijd een pareltje.