Christina Aguilera - Bi-on-ic (2010)

Alternatieve titel: Bionic

Label: RCA

1. Bionic (3:21)
  2. Not Myself Tonight (3:05)
  3. Woohoo (4:57)

met Nicki Minaj

4. Elastic Love (3:34)
  5. Desnudate (4:25)
  6. Love & Glamour (Intro) (0:11)
  7. Glam (3:40)
  8. Prima Donna (3:26)
  9. Morning Dessert (Intro) (1:33)
  10. Sex for Breakfast (4:49)
  11. Lift Me Up (4:07)
  12. My Heart (Intro) (0:19)
  13. All I Need (3:33)
  14. I Am (3:55)
  15. You Lost Me (4:18)
  16. I Hate Boys (2:24)
  17. My Girls (3:08)

met Peaches

18. Vanity (4:21)
  19. Monday Morning * (3:54)
  20. Bobblehead * (3:02)
  21. Birds of Prey * (4:20)
  22. Stronger Than Ever * (4:16)
  23. I Am (Stripped) * (3:55)
  24. Little Dreamer * (4:11)
avatar van NewYorkCityLight
1,0
Tekstueel is You Lost Me ook echt niet een van d'r sterkste nummers. Veel te corny.. magic op tragic rijmen.... en de zinnen zijn ook zo simpel 'i feel like our world's been infected, and somehow you've left me neglected'...... Het klinkt gewoon allemaal zo afgezaagd .

De clip is daarentegen wel een vooruitgang op de vorige single Not Myself Tonight.

avatar van Angelo
boy1988m schreef:
De muziek slaat nergens op, en laat staan de teksten plus ze geeft het nu ook toe dat het niks gaat worden.

De muziek/teksten slaat nergens op? Niet om het een of het ander maar de teksten van bijvoorbeeld iemand als Esmee Denters zijn helemaal niet zo veel verschillend als die van Christina. Dan heb ik het over de slechtste nummers van 'Bionic', want op dit album staan ook een aantal goede nummers die je Esméé (met alle respect) nooit zult horen zingen. Ook is er qua muziek duidelijk overeenkomsten te bespeuren tussen een aantal standaard riedeltjes van 'Bionic' in vergelijking met Esmée's album.

boy1988m schreef:
The creative process that involved Bionic is over, I did what I wanted to do and I’m satisfied with it. If the album sells or if the songs are a hit, I don’t care and I don’t need to know it, I did my part and I gave 100% while I was doing it, and I’m proud of this work…The creative process is my thing, I’m an artist and once something is over, I look forward for what is next, and I don’t look back.”

Ze zegt niet direct dat het niks gaat worden. Ze staat nog steeds achter het project 'Bionic'. Iets belangerijkers kan een artiest niet doen dan achter zijn/haar album staan. Het is jammer voor Christina dat mensen niet kunnen wennen aan het geluid dat 'Bionic' voortbrengt. Daar heb ik zelf overigens ook moeite mee, dus dat begrijp ik wel.

boy1988m schreef:
Esmee heeft niet misschien de beste stem maar de nummers zijn wel veel beter.

Weet je, ik zwijg verstandig.

= = =

Een aantal maanden na de release van 'Bionic' denk ik dat het nog niet eens zozeer ligt aan die nieuwe sound van Christina. Die horen we wel vaker. Het zal misschien liggen aan het feit dat mensen deze sound niet willen horen van een wereldvocaliste als Christina.

Nog aannemelijker is de veel te lange tracklist met voor de helft waardeloze fillers. Probeer je eens een fictieve tracklist voor te stellen die er zou uit had kunnen zien:

01. Bionic
08. My girls
09. Glam
10. Lift me up
11. All I need

Stel je eens voor dat de bovenstaande tracklist de officiele tracklist was. In dit geval zou dan gelden: less is more. De gemiddelde critici zou dan ook een stuk lovender zijn over dit album. Dat weet ik vrijwel zeker. Dit album is zo slecht omdat de helft van het album erg, maar dan ook heel erg matig zijn voor Christina's doen. Daardoor zou je haast vergeten dat er ook een aantal erg goede nummers op dit album staan (kijk maar eens naar de bovenstaande tracklist die ik heb opgesteld). Daar zitten toch zeker een aantal erg goede nummers tussen lijkt mij?! Tenminste, als ik 'Bionic' zou hebben gekocht met een tracklist als deze had ik ongeveer 4,0* over voor dit album maar dat cijfer wordt omlaaggetrokken door nummers als 'Bobblehead'. Zo'n nummer zou zelfs iemand als Ke$ha niet willen zingen, zo slecht. En da's nou zo jammer aan dit project. Daarom is het denk ik ook een flop geworden. Maar ook hier zullen de meningen denk ik wel verdeeld zijn.

avatar van Rich_B
Ja ik vind dit ook geen sterk album van deze mevrouw aguilera!
Had er eerlijk gezegd veel meer van verwacht!
Ik vind alleen You lost me, Woohoo en Lift me up echt goed.
De andere vind ik meer iets voor demo om achter te houden.
Nee geen geslaagde comeback als je het mij vraagt, verheug me nu op het nieuwe album van miss rihanna, gaga & spears

boy1988m
Ze komt denk ik met een nieuwe album aan want david guetta heeft bekent gemaakt dat hij x-tina gaat helpen om haar carrière weer aan de top te krijgen

avatar van Emile93
boy1988m schreef:

Inderdaad. Dat laat wel zien hoe slecht het inderdaad met haar carriere gaat want als David Guetta haar al moet gaan helpen...

avatar van Angelo
boy1988m schreef:

Nee hoor. Christina heeft inderdaad de hulp van David ingeroepen maar dit is voor één nummer die op zijn album zal komen te staan. Alleen ben ik van mening dat een samenwerking met David Guetta niet veel goeds kan betekenen. De beste man maakt vreselijke plastic pseudo dancemuziek. Nummers als 'When love takes over' en 'Sexy bitch' vind ik gewoon walgelijk, bah! Bovendien scoort David ook niet bijzonder goed in de Amerikaanse charts, dus zal het in de VS niet veel stof doen opwaaien.

Trouwens, zo slecht gaat het helemaal niet met Christina's carrière. Ze heeft gewoon een album uitgebracht dat geflopt is, that's it. Als ze nou bijvoorbeeld vijf albums had gemaakt die stuk voor stuk flopten, dan was het een ander verhaal geweest, maar dat is niet zo. Daarbij komt het gegeven dat ze alleen in Engeland is geweest voor promotie, promotie = het halve werk. Bovendien is critici ook lovend over 'Burlesque' waarin ze te zien is met Cher.

Het zal best goed komen met Christina maar ze moet gewoon de electropop verlaten en terugkeren naar pop, dat is waar Christina thuishoort. Laat electropop maar over aan Lady Gaga óf laat Christina maar over aan Lady Gaga (en niet David Guetta!). Christina Aguilera met Gaga nummers lijkt me best een interessante combi!

avatar van Waste Management
Jammer dat ''Birds of Prey'' een bonus track is en had gewoon op het album gemoeten en ook jammer dat Christina dan ook niet wat meer van dat soord nummers heb weten te maken. Electro/Pop met buitenlandse invloeden pas wel bij haar (vind ik) en dat heeft ze met ''Birds of Prey'' bewezen.

avatar van friday the 13 th
Ik moet zeggen dat ik dit één van de sterkste album van 2010 vind. Jammer dat er zo weinig aandacht aan werd besteed in promotie en media. Electrostijl past wel bij haar!

Hmm, Ik snap niet waarom ze zeggen dat christina een copy cat is?
Het was altijd al een deel van haar style geweest herinner je ''Dirty'' nog?
En het verschil tussen Christina aguilera en Lady gaga is Christina heeft een dijk van een stem en kan live goed zingen en Lady gaga is juist het tegenovergestelde van dit,

avatar van Style.Girl
Vind Christina Aguilera toch 1 van de beste zangeressen sinds aller tijden. Ze heeft echt een hele mooie stem en ze raakt je ook echt. Ze zingt elk woord met gevoel, en al haar nummers vind ik dan ook geweldig. Al is natuurlijk niet alles perfect op dit album.
Vind dit toch haar 2de beste album.

Bionic = 3* Vind dit niet geweldig, vooral dankzij het vele herhalen van BIONIC, en de melodie die er doorheen galmt.

Not Myself Tonight = 4,5* Haar eerste single, en vond het helemaal geweldig. Dus hoopte ook echt op een goed album. Jammer dat het geflopt is. Maarja, ze is er niet slechter door geworden naar mijn gevoel. Ze blijft voor mij altijd goed.

Woohoo = 2* Vind dit nummer helemaal niks aan, en ik kan er niet goed naar luisteren. Bloed irritant eigenlijk, al ben ik het wel meer gaan waarderen na meerdere keren beluisterd te hebben.

Elastic Love = 4* Ook een tegek nummer! En is ook weer een beetje anders dan we van Aguilera gewend zijn, maar dat vind ik juist leuk. Aguilera heeft eigenlijk veel lef, dat ze elk album compleet anders maakt dan de vorige. Ze probeert veel uit, en zo krijgen we veel van haar te zien. En zo je maar weer dat ze van alle markten thuis is. Ook met Burlesque laat ze weer wat van zichzelf zien. Prachtige stem.

Desnudate = 3,5* Op het begin geen geweldig nummer, maar zeker niet slecht. Ben het eigenlijk leuker gaan vinden naar na dat ik het hele album heb beluisterd.

Glam = 4,5* Is een heerlijk nummer, maar er had toch iets meer in kunnen zitten dan was het helemaal perfect geweest. Al ben ik nu al meer en meer dan tevreden. Een nummer die ik zeker vaker ga beluisteren.

Prima Donna = 4,5* Hetzelfde geldt voor Glam, het is een erg leuk nummer en word alleen maar beter. Eigenlijk is het 1 van de betere nummers, en toch iets beter dan Glam.

Sex For Breakfast = 2,5* Geen bijzonder nummer, aan de ene kant wel maar het doet me niks. En kan er ook niet goed naar luisteren, weet niet zo goed wat ik ermee aan moet.

Lift Me Up = 3,5* Op het begin vond ik dit nummer helemaal geweldig, maar na het hele album geluisterd te hebben bleek het een beetje tegen te vallen. Er zijn betere nummers op te vinden.

All I Need = 4* Een mooi nummer, en wel beter dan Lift me up. Ik word er erg emotioneel van ik weet niet hoe het komt maar het is gewoon een mooi nummer.

I Am = 3* Geen bijzonder nummer, maar wel lekker om naar te luisteren.

You Lost Me = 5* Wat een geweldig nummer zeg! Erg mooi en kan me er sterk in vinden, emotioneel en koud dat zijn de juiste woorden. 1 van de beste nummers.

I Hate Boys = 2,5* Hmm, 1 van de mindere nummers en doet me niet zoveel. Sla het ook meestal over.

My Girls = 2,5* Hetzelfde als I Hate Boys, niet bijzonder en inspiratieloos.

Vanity = 5* Geweldig nummer! Het is geen mooie ballad maar het zeer sterk, ook al is de tekst niet helemaal perfect, ik geniet er toch van. En het had meteen een goede indruk dus vandaar ook een 10.

Mijn gemiddelde (zonder de intro's) komt uit uit op een: 3,6* = 3,5*

Bericht met compleet onduidelijke opmaak/verkeerde quotes verwijderd. Was geen beginnen aan dat te corrigeren.

avatar van Leander1991
Waar het album Stripped en Back to basics ondersteund werd door een super sterk concept vind dit werkt totaal geen richting. Het concept is absoluut niet duidelijk. De elektronische arrangementen staan haaks op de doorwinterde Engelse balads die op hun beurt dan weer niet passen bij de 'smoothe' rnb nummers.

Aguilera blijft 60 minuten rondjes draaien als een kat die achter haar eigen staart aan zit. Maar komt nergens uit..
Een pijnlijke mislukking dit album

avatar van Emile93
Leander1991 schreef:
Een pijnlijke mislukking dit album

GEWELDIG geformuleerd! Helemaal waar!

Toch wel jammer dat een van de beste zangeressen van de afgelopen 10 jaar de laatste jaren zo in het negatieve licht word gezet. Dat verdiend ze helemaal niet. Bionic is een onwijs goed album, maar je moet er van houden. You'll love it or you'll hate it. 'You Lost Me', 'I Am', 'All I Need' en 'Lift Me Up' noemt Christina zelf ''The Heart Of The Record'' deze songs hebben eigenlijk vrij weinig met hem concept van het album 'Bionic' te maken (geen auto-tune, ballads), maar zijn tegelijkertijd wel een aantal van de beste tracks van het album voor mijzelf. Christina wou gewoon experimenteren en creatief zijn met auto-tune. Het is niet dat er nou zoveel en overdreven auto-tune is gebruikt in dit album, in tegendeel. Artiesten als Britney Spears die doen niets anders en Christina word er op afgerekend omdat zij er voor dit album een creatief process in zag? Belachelijk vind ik zelf. Not Myself Tonight (de eerste single) vond ik zelf ook helemaal toppie, de video, de muziek, haar stem..WOW!! Ik zie hier TOTAAL geen verglijking met Lady Gaga in..Christina is vocaal zoveel beter! Christina's echte fans weten dat de video helemaal Christina is, ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat Christina een kindje heeft gekregen en vervolgens een tijdje uit de spotlight is gestapt, wat erg begrijpelijk is. Maar 4 jaar naar 'Back To Basics' zijn misschien veel van ''de nieuwe generatie'' niet zo bekend met het werk van Christina, en denken ze dat ze een Gaga rip-off is ofzo want die is natuurlijk helemaal hot op het moment. Ik vind Christina veel hotter!! Wat een album, wat een stem, wat een vrouw..jammer..heel jammer dat ze gestopt is na 2 singles, maar ook erg begrijpelijk nadat het album de grond in is getrapt door de wereld. 4*

Trouwens mijn tip: Eerst luisteren voordat je je conclusies trekt op wat je leest/gehoord hebt. dat schijnen veel mensen nogal te vergeten

avatar van Waste Management
R&B nummers als ''Woohoo (feat. Nicki Minaj)'' en ''Sex for Breakfast'' zijn wel lekker luisterbaar...

Bijna 3 jaar na het album, sinds de uitgave van het album kan ik het album met de tijd alleen maar meer waarderen, en vind ik het een meesterwerk. Daarom snap ik nu wat Christina bedoelt met het volgende.

“I can proudly say [Bionic] was ahead of its time, to be honest. It wasn’t so commercialized. You had to really be a music lover, be a true fan of music and the love of being open to really appreciate that record. It’s just a special piece in my body of work that will forever live on. The older the record gets the more people will come to appreciate it actually and check it out.”

boy1988m schreef:

Hier is niets van waar, want hier heeft David Guetta of zijn manegement (of andere bronnen) nooit wat over gezegd . En hier is ook nooit wat mee gebeurd.

Bovendien heeft Christina op dit moment een zeer succesvolle hit met Pitbull.

avatar van andnino
Leuk dat Christina met dit album zo'n omslag aandurfde. Ik vond het destijds niets, maar heb het nu toch een kans gegeven. Door de stijl van het album kan ik inmiddels heenkijken, al hou ik nog steeds niet van die plastic, kale beats. Maar ik herken gewoon geen goede songs op dit album. Enkel Woohoo vind ik nog te pruimen, maar die leunt eigenlijk vooral op haar sex appeal, niet op enige zang- of schrijfkwaliteiten. Ik kan me er gewoonweg niet mee vermaken, en daarom geef ik het ook geen voldoende.

avatar van MIAB
Nee. Zefs een sterke ballad als You Lost Me kan dit album niet redden. En dit wordt ook geen meesterwerkje na verloop van tijd. Leuk geprobeerd.

MIAB schreef:

Een jaar later ben ik van mening dat dit nog steeds geen hoogstaand album is. Vanaf het nummer Lift Me Up wordt het wel beter, maar het is niet genoeg. Wel een half sterretje erbij.

avatar van MIAB
Wat kan een album groeien he.. Moet ik toch weer een halfje erbij gooien.

"I am" is er fijn. Ook de stripped-version. Ik het best een leuk album, zo na meerdere keren beluisteren. 4*

Bionic (3:21) --- 3,0
Stronger Than Ever * (4:16) --- 3,5
I Am (Stripped) * (3:55) --- 4,0

avatar van Jazper
MIAB schreef:
Wat kan een album groeien he.. Moet ik toch weer een halfje erbij gooien.

Binnenkort in je top 10.