Bright Eyes - I'm Wide Awake, It's Morning (2005)

4,05

Label: Saddle Creek

1. At the Bottom of Everything (4:34)

met Jim James
  2. We Are Nowhere and It's Now (4:10)
    met Emmylou Harris
  3. Old Soul Song (For the New World Order) (4:28)
  4. Lua (4:28)
  5. Train Under Water (6:04)
  6. First Day of My Life (3:04)
  7. Another Travelin'Song (4:13)
  8. Land Locked Blues (5:44)
  9. Poison Oak (4:40)
  10. Road to Joy (3:54)
126 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van Eveningguard

HugovdBos schreef:
Mooie rustgevende liedjes met veel melodieën die door de samenwerking met Emmylou Harris worden versterkt. Het album luistert makkelijk weg op een luie dag zodat je de tekst tot je kan laten komen. Geen album om dagelijks te beluisteren maar eens in de zoveel tijd als je even een rustmoment nodig hebt kan je deze er even bij pakken.

Om vervolgens bij de teksten te komen die volzitten met de meest zware en depressive onderwerpen. Het is bijna Black Metal. Laat je zeker niet in de zeik nemen door de country feel van deze plaat. Het zijn de lyrics die er bovenuit springen.

avatar van HugovdBos
Eveningguard schreef:

Precies, daarvoor moet je er ook even voor gaan zitten zodat je de teksten beter kan doorgronden en is het ook niet voor ieder moment weggelegd.

avatar van Leeds
Het is alweer 4 jaar geleden dat ik deze plaat beluisterde. Ik vond het redelijk goed en gaf dit album een 3.5. Toen de plaat in 2005 uitkwam vond ik er zelf niets aan. Deze plaat vliegt morgen bij de herkansingen. Misschien zie ik er na al die jaren toch de schoonheid van in.

avatar van Lambchop
Leeds schreef:

En wat is je oordeel nu ?

Mvg

avatar van Lambchop
Train under water is fantastisch

avatar van Leeds
Train Under Water is inderdaad fantastisch. De plaat blijft maar doorgroeien. Een 3,5 zal het uiteindelijk niet meer zijn. Ik schat de plaat dus hoger in. Ik hoor hier fantastische stukken in, vooral tekstueel dan. Een kleine 10 jaar geleden had ik vooral moeite met de folkgerichte invloeden. Nu heb ik daar minder last van.