Scorpions - Love at First Sting (1984)

West-Duitsland
Label: Harvest

1. Bad Boys Running Wild (3:55)
  2. Rock You Like a Hurricane (4:12)
  3. I'm Leaving You (4:18)
  4. Coming Home (5:00)
  5. The Same Thrill (3:37)
  6. Big City Nights (4:09)
  7. As Soon as the Good Times Roll (5:04)
  8. Crossfire (4:36)
  9. Still Loving You (6:29)
  10. Coming Home [Unreleased Demo] * (3:22)
  11. Living at Night [Unreleased Demo Song] * (4:16)
  12. First Sting Jam No. 1 [Unreleased Demo] * (1:27)
  13. Anytime (You Want It) [Unreleased Demo Song] * (5:18)
  14. Still Loving You [Unreleased Demo] * (5:46)
  15. Intro [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (1:58)
  16. Coming Home [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (3:11)
  17. Blackout [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (3:48)
  18. Bad Boys Running Wild [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (4:11)
  19. Loving You Sunday Morning [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (4:44)
  20. Big City Nights [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (5:14)
  21. Holiday [Acoustic] [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (4:58)
  22. Still Loving You [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (5:53)
  23. Rock You Like a Hurricane [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (4:10)
  24. The Zoo [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (8:16)
  25. Dynamite [Live at Madison Square Garden, June 7th, 1984] * (6:41)
avatar van gigage
Europe & Bon Jovi. De tijd was rijp. Het gebeurde overigens wel vaker. Van Halen & AC/DC onder invloed van Cheap Trick, Aerosmith ( Rag doll) door Guns n Roses. Ik doe maar een gok.

avatar van vielip
Summer of '69 van Bryan Adams werd hier ook pas jaren na de oorspronkelijke release een hit. Als ik me niet vergis tenminste. Of was het Heaven?

avatar van Edwynn
Die single sloeg hier wat laat aan. Toevallig vlak na het succes dat Bon Jovi en Europe hier kregen. Al is dat mijn eigen bedachte verklaring ervoor..
Toen er meer airplay kwam, werd de single in Nederland opnieuw uitgebracht.

Dat gebeurt wel vaker inderdaad.

avatar van dominicano fonso
Het beste album van The Scorpions.

avatar van gigage
Moeders vond de poster van Love at first sting maar aanstootgevend . Bij die van black out nooit een wanklank.

avatar van Dirkrocker
Tja jongens hier staan wel wat classics op. Bad boys running wild is en heerlijke opener en stampt lekker erin, gevolgd door rock you like a hurricane. Big city nights ook en prima nummer en staat standaard op de setlist. Still loving you kent iedereen, maar prachtige rock ballad. Maar ook I’m leaving you en coming home zijn heerlijke nummers. Crossfire heb ik dan wat minder mee het steekt er wat bij af. Ben in 2011 op Graspop geweest en toen sloten deze heren en dag af en heb ik ze mogen zien. Speelde toen vooral nummers van dit album en van black out en lovedrive. Fantastisch feest en optreden.

avatar van Kronos
Dirkrocker schreef:
Crossfire heb ik dan wat minder mee te n steekt er wat bij af.

Ik vond dat nummer als veertienjarige eigenlijk niet goed. De drums doen denken aan een mars van een leger en dat vond ik niet bij hardrock passen. Maar nu vind ik het een prachtig nummer en dat vooral in combinatie met de tekst. Die gaat natuurlijk over de Koude Oorlog van toen maar blijft helaas actueel. Door de manier waarop Meine de eenvoudige boodschap zingt komt die helemaal over vind ik.

avatar van Dirkrocker
Kronos zo zie je maar , iedereen ervaar en nummer toch wat anders. K heb het al album al heel wat gedraaid door de jaren heen,maar heb t nog steeds niet met dat nummer. Laat hem altijd wel staan, is nog niet zo erg dat ik hem skip. Maar ik vind hem buiten de boot vallen op dit verdere heerlijke album.

avatar van RonaldjK
Het logische vervolg van de Scorpions op Blackout, vond ik Love at First Sting bij verschijnen. Als ik me goed herinner, verstopte een vriend van me de hoes vanwege zijn moeder. Fraaie fotografie meende ik echter, bovendien sterk in combinatie met de titel die goed bij de groepsnaam past.

De A-zijde (track 1 tot en met 5) bevat stevige hardrock met zo nu en dan heerlijke slaggitaren die je afwisselend links en rechts om de oren vliegen, spannende intro’s en bovendien splijtende, zij het niet al te lange gitaarsolo’s.
Op de B-kant ging het wat snel vervelen. Crossfire heeft een nobele vredesboodschap, maar de muziek was niet om te vaak te horen.
Als altijd was daar weer de sterke ballade, die deze keer de plaat afsloot. Ik vond ‘m wel wat lang vond duren op die toch al langzamere tweede helft van de plaat. Ze hadden mooiere soortgenoten opgenomen.
De plaat haalde in diverse Europese landen hoge verkoopcijfers, maar in Nederland echter wederom niet in de albumlijst te vinden. Toch kende ik diverse vrienden die de plaat kochten.

In 1986 maakte Nederland een heropleving van hardrock mee. De deur werd ingetrapt door Europe met The Final Countdown, waarna Bon Jovi met Livin’ on a Prayer eveneens een grote hit werd. Hairmetal was opeens in de mode, toch wel bijzonder voor Nederland. Dit mogelijk door de enthousiaste promotie bij Veronica, waar presentator/radio-dj Adam Curry met zijn eigen “grote kapsel” deze trend vertegenwoordigde.
Toch was mijn verbazing groot toen Still Loving You, bijna drie jaar na verschijnen, in februari 1987 de vaderlandse hitparades betrad, om in april #5 te halen in de Nationale Hitparade en #4 bij Veronica. Het steviger Rock You Like a Hurricane haalde bovendien in mei zowaar #47 en Tipparade. Enige nadeel vond ik echter dat “mijn” Scorpions, de band onder hardrockfans geliefd, nu plotseling “van iedereen” was. Maar goed, je kon dit dan wel op je verjaardag draaien zonder dat vriendinnen protesteerden…

Nog altijd mijn favorieten: I’m Leaving You, mede omdat ik de tekst over het afscheid van een geliefde zo mooi vond, door de verzekering dat je terug zult komen; Coming Home dat in het begin een ballade lijkt te zijn, maar daarna heerlijk hard én uptempo knalt.

Met Love at First Sting slaagden de Scorpions er dan uiteindelijk in om Nederland door de knieën te laten gaan, nadat Amerika, Engeland en het grootste deel van Europa, tot en met de landen achter het ijzeren gordijn ons al waren voorgegaan. Beter laat dan nooit.