Tame Impala - InnerSpeaker (2010)

Australiƫ
Label: Modular

1. It Is Not Meant to Be (5:22)
  2. Desire Be Desire Go (4:26)
  3. Alter Ego (4:47)
  4. Lucidity (4:31)
  5. Why Won't You Make Up Your Mind? (3:19)
  6. Solitude Is Bliss (3:55)
  7. Jeremy's Storm (5:28)
  8. Expectation (6:02)
  9. The Bold Arrow of Time (4:24)
  10. Runway, Houses, City, Clouds (7:15)
  11. I Don't Really Mind (3:46)
  12. Remember Me [Blueboy Cover Version] *
  13. Desire Be Desire Go [Early Alternate Version] *
  14. Sundown Syndrome *
  15. Half Full Glass of Wine *
  16. Forty One Mosquitoes Flying in Formation *
  17. Sunrise Reprise *
  18. 41 Mojitos Poolside Dub *
Hele sterke plaat.

Ik heb ze een keer in Tivoli in Utrecht mogen meemaken. Live zijn ze nog beter vind ik

Het laatste nummer was een grote jam die zo lang duurde dat ik dacht dat we er de volgende ochtend nog zouden staan

Nooit geweten dat George Harrison en Pink Floyd samen een plaat hebben gemaakt!

Bericht over nieuwe plaat verplaatst naar Tame Impala

avatar van woutorrmusic
Wat mij betreft heeft dit album een toekomst als cult-klassieker; een van de voorbeelden van de geweldige muziek afkomstig uit het begin van de 21e eeuw.

Solitude is Bliss vind ik trouwens het minste nummer, behalve de tekst, die hilarisch is

avatar van Mosselino94
Wat ik zelf goed vind aan dit album is dat het aardig psychedelisch is en nog steeds erg pakkend. Tame Impala is toegankelijk met niet al te moeilijke structuren. Probleem hieraan is dat het niet erg lang interessant blijft, na een tijdje heb ik het wel gehad met die 'spacende' geluiden, het is namelijk niet veel meer dan dat. Als je de songs zonder deze geluiden zou luisteren zijn ze niet zoveel meer, de band kan niet zonder deze effecten.
Zo zie je bij Jeremy's Storm bijvoorbeeld al snel de beperkingen van deze band.
Ik vind dan ook het eerste deel van het album veel beter dan de rest, en zet het na Solitude is Bliss altijd maar af.
Toch ben ik positief over deze band en kijk ik uit naar hun nieuw album, als dat hele album is zoals de eerste helft van dit album ga ik er maar eens over twijfelen er live heen te gaan (29 oktober @ Paradiso voor geinteresseerden )
tot nog toe 3,5 sterren.

avatar van Obeu
De ondertoon van Jeremy's Storm doet me enorm denken aan de single 'These are my twisted words' van Radiohead.

avatar van frolunda
Te soft,te zweverig en de Beatles-achtige zang is ook niet echt mijn ding.Jammer,ik had hier meer van verwacht.Middelmatig album.

avatar van Obscure Thing
Deze blijft toch net iets beter dan Lonerism. Ik mis de gitaren van dit album toch een beetje.

avatar van woutorrmusic
Ik heb deze voor Kerst op vinyl gekregen - dat geluid

avatar van Fred Zed
same here...was een leuke kennismaking, mijn aandacht is alvast gewekt en ga op zoek naar meer. Id iets in de aard van Beatles meets Pink Floyd on overdrive.
Lijkt me precies nog een redelijk jonge band aan de foto te zien in het hoesje.

Met de songs is op zich niks mis, maar ik heb het idee dat er een soort laag over dit album zit waardoor alles hetzelfde klinkt. Jammer!

avatar van Lars Muziek.
Hoe vinden jullie het nummer Jeremy's Storm (7)
Ik? Ik vindt het kei goed, hij wordt hier dan ook kei hard gedraaid.
Inmiddels vindt mijn buurman de muziek ook wel leuk, denk ik....

avatar van Screenager
woutorrmusic schreef:

Hier sluit ik me bij aan. Nog beter dan de opvolger (die zeker ook te pruimen is) en het nieuwe Currents (die grote hoogtes maar ook iets meer middelmatige nummers kent). Deze heeft voor mij ook potentieel om een ware klassieker te worden.

Het is en blijft een lekker album inderdaad. Er zit een fijne mellow groove in, die als je dit album luistert met een jointje op, ervaart als een heerlijke geluidsgolf. Tevens houdt de instrumentatie je gedachten bezig. Dit album, net als lonerism overigens, vraagt erom, om met een beetje wiet gerookt te worden. Blijft ook wel zonder zwiet te pruimen, maar het is dan wel een beetje een halve ervaring. Het is wel psychedelische rock.

ElPatron
Na 1 luisterbeurt al mening: Beatles-achtige sound bederft de boel een ietwat te veel...... Lonerism en Currents zijn origineler vormgegeven...... Puur intuïtie op muzikaal vlak. Hoger dan 3.5 sterren gaat ie niet komen.

Maar desalniettemin: Tame Impala is mijn nieuwe ontdekking op muzikaal gebied! Super!

HERSTEL: 17:22 uur de dato 1 maart 2018, toch na 2e luisterbeurt 4 sterren toegekend,... wat een goed album. Nu de 3 albums van TI elk op 4 sterren....