Kele - The Boxer (2010)

1. Walk Tall (3:45)
  2. On the Lam (3:33)
  3. Tenderoni (4:30)
  4. The Other Side (3:52)
  5. Everything You Wanted (3:49)
  6. The New Rules (3:55)
  7. Unholy Thoughts (2:55)
  8. Rise (5:11)
  9. All the Things I Could Never Say (5:32)
  10. Yesterday's Gone (4:07)
  11. Meet Me in the Middle * (5:25)
archangel9 schreef:

in OOR las ik dat gitarist Russell Lissack met zangeres Milena Mépris ook een album heeft uitgebracht: Pin Me Down - Pin Me Down.

Klopt die gitaar deuntje van Russell Lissack maakt uiteindelijk de Bloc Party tune.. je kan van twee wallen eten.. ofzoiets Pin Me Down.. ik ben benieuwd!

Wat betreft Kele - The Boxer
Ik dacht aan de paar nummers die eerder uitgegaven worden dat dit een flop zou gaan worden (wordt het denk ik wel.. als je straks naar de eindejaarslijstjes kijk) maar de rustige nummers er tussen door zoals Everything You Wanted enz. zijn de beste. Nummers die hyper te keer gaan hoeft voor mij niet.

met andere woorden:
Kele is zwak in hyper nummers (check ook Bloc Party nummers als Ares en Mercury.. voor de rest is alles van Bloc Party goed.. maar dan ook alles)
Kele is dan weer wel in topvorm als hij het rustig houd (qua electronica dan) dan heeft hij top melodieen erin.

Voor nu een 3,5 en ik denk dat dit niet omhoog gaat.

avatar van archangel9
coldwarkids schreef:

Snap je redenering maar mij spreken de hypernummers ook erg aan. Ben wel absoluut met je eens dat Everything You Wanted' een prachtig nummer is. Misschien wel het mooiste nummer van het album. Mooie opbouw.
Prachtig is ook All The Things I Could Never Say met dat dameskoortje aan het eind.

Nian
Wow .. Ik heb zonet de meeste nummers van deze cd beluisterd.
Everything I want is echt een prachtig nummer en Tenderoni is ook super. Ik kan niet wachten tot dinsdag !!
Ik had eerst twijfels over deze plaat maar die zijn na het beluisteren van Everything I want en On the lam echt helemaal weg

avatar van djarend
Sorry, moet me bijna verontschuldigen lijkt het wel, ik vind het wel een toffe plaat. Idd RIP Bloc Party, die hebben ook alleen maar 1 goed album gemaakt eigenlijk, dus deze stap is wel logisch.,

avatar van coldwarkids
1 goede album? ze zijn allemaal ijzersterk. daar moet je wel een hele erg goeie reden voor hebben.

Dit is niet helemaal wat ik ervan had verwacht. Ik vind Rise wel echt tof, maar de hele plaat weet me niet echt te pakken..

avatar van OmeWillem
Weet nog niet wat ik hiervan moet denken. Ik vond de richting die Bloc Party de laatste jaren is ingeslagen niet zo interessant. De eerste dingen die ik heb gehoord van dit album lijken een voortzetting van die richting, zij het dat de boel een stuk dikker klinkt. Ik zal het album eens in het geheel luisteren en mijn mening spuien

JdW
Ach ja. De hoes is al veelzeggend op welke doelgroep hij wil mikken. De naam Kele, ach, dat zegt eigenlijk ook al genoeg. Daarnaast was Bloc Party met Silent Alarm één album geweldig, daarna stortte de band ook met pijlsnelle vaart de diepte aan.

avatar van hallo!
Ik vind het gemiddelde van deze plaat wel erg laag. OK, het album is niet zo goed als die van Bloc Party, hoewel ik hem niet veel minder vind dan Intimacy.

Al vanaf de opener Walk Tall weet je dat dit album wel erg ver staat van Bloc Party en vooral Silent Alarm. Toch vind ik de synthesizers in dit nummer erg goed klinken. On The Lam vind ik wel wat minder, maar is ook nog een redelijk goed nummer. Dan komt de single Tenderoni. Ik blijf het gewoon een erg aanstekelijk nummer vinden.

The Other Side vind ik dan weer het minste nummer van het album. Het is iets te druk en heeft geen goede melodieën. Everything You Wanted is weer een stuk beter. Het refrein blijft heel snel hangen.

New Rules is een ingetogener nummer. In het begin dacht ik dat het wel mooi was, maar het is me toch iets te eentonig en dat zinnetje, Please hang out and try again, dat constant herhaald wordt en ook al in On The Lam werd gebruikt werkt me na een tijdje wel erg op de zenuwen. Unholy Thoughts is het nummer dat me het meest aan BP doet denken. Het had zo op Intimacy gekund en het zou ook nog een uitblinker zijn geweest. Het heeft net als Everything You Wanted een pakkend refrein.

Rise begint rustig en werkt dan naar een climax toe om dan weer zachtjes uit te doven. Echt een practig nummer en mijn favoriet van dit album. All The Things I Could Never Say is een wederom een ingetogen nummer, maar in tegenstelling tot New Rules vind ik deze wel geslaagd. Het heeft zelfs een ietwat melancholische sfeer. Yesterday´s Gone is dan weer opgewekt en is ook een goed nummer.

Ik geef het album voorlopig 3,5 sterren, maar dat kan eerder nog stijgen dan dalen.

avatar van laboomzaa
Ik was hier wel benieuwd naar...ik vind Intimacy namelijk een te gek album. Maar dit is imo een inspiratieloos stukje werk...het klinkt niet slecht....integendeel het zit goed in elkaar. Maar je hebt het allemaal wel vaker gehoord...jammer.

Al met al.

Laat Bloc Party maar eens met hun VIERDE GOEDE ALBUM komen!! Het is een band dat er in slaag om al hun albums goed te laten klinken. Jammer van deze stap. maar volgend jaar keert Bloc Party weer terug na een korte pauze.

daar zou ik toch niet zo zeker van zijn

avatar van Lost
1,0
wat een ontgoocheling.... het hoeft natuurlijk geen bloc party te zijn maar dit excuus voor een album...

spijtig, maar na een minder album, komt waarschijnlijk weer een topper...

JdW schreef:
De hoes is al veelzeggend op welke doelgroep hij wil mikken.

Nou welke?

De naam Kele, ach, dat zegt eigenlijk ook al genoeg.

Nou wat zegt dat dan?

Kortom: de zoveelste band/zanger die afgeserveerd kan worden dit jaar.

Wat een kortzichtige, wellicht zelfs racistische post. En je hebt ook het lef niet om je opmerkingen volledig uit te leggen. Misschien is het tijd om jou af te serveren?

avatar van Mr. Niceguy
Ja, hoe durft hij in godsnaam zijn eigen naam te gebruiken! Wat een schoft!

daar zou ik toch niet zo zeker van zijn

Wie zegt er dat ze gestopt zijn definitief ?

avatar van ni slecht
dat zeg ik niet, maar uit alle interviews met kele laat hij eerder uitschijnen dat het gedaan is met bloc party dan dat ze weer samen komen..

nuja bloc party zal wel doorgaan, maar ik verwacht eerder zonder kele dan met hem.

avatar van laboomzaa
ni slecht schreef:

Soloproject Bloc Party-frontman belangrijke uitlaatklep | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Hier staat anders dat ze binnenkort weer beginnen met opnames!!

hmm laat ons hopen dan

Geen echte Bloc Party liefhebber dus

Kan natuurlijk ook gewoon humor zijn doelend op het feit dat hij niet meer actief is geweest met Bloc Party de laatste tijd.

avatar van coldwarkids
Inderdaad Bloc Party is in 2011 weer actief.. let maar op mijn wijze woorden.

sanquin
Vind het een aardig geslaagd album met als hoogtepunt 'Everything you wanted'.

Kortom: de zoveelste band/zanger die afgeserveerd kan worden dit jaar.
Racistische bagger dit bericht.

sanquin
Halve ster erbij dankzij de lekkere dance tracks op dit album!

avatar van AxNUS
Niet slecht...

avatar van AxNUS

Kortom: de zoveelste band/zanger die afgeserveerd kan worden dit jaar.

Ten eerste.. Kan hij er volgens mij niets aan doen dat zijn voornaam toevallig Kele is. En ten tweede, je hebt al je oordeel klaar staan over een bepaald arties en album zonder dat je er naar geluisterd heb. Of naja, in ieder geval.. je oordeelt een album op zijn hoest, dit gaat echt nergens over.

Nian

Kortom: de zoveelste band/zanger die afgeserveerd kan worden dit jaar.

Hij kan er toch ook niks aan doen dat zijn naam Kele is? Ik vind dat je nogal hard bent met je oordeel terwijl je de cd waarschijnlijk nog niet eens beluisterd hebt.
Ik vind het nochtans een goeie cd.

sanquin
Tenderoni is zeer aanstekelijk! eigenlijk is dit stiekem mijn favoriete album van het moment!!