Drake - Thank Me Later (2010)

Canada
Hip-Hop / R&B
Label: Young Money

1. Fireworks (5:13)

met Alicia Keys

2. Karaoke (3:48)
  3. The Resistance (3:45)
  4. Over (3:54)
  5. Show Me a Good Time (3:30)
  6. Up All Night (3:54)

10. Light Up (4:34)

met Jay-Z

11. Miss Me (5:06)

met Lil' Wayne

12. Cece's Interlude (2:34)
  13. Find Your Love (3:29)
  14. Thank Me Now (5:29)
  15. Best I Ever Had * (4:17)
  16. 9AM in Dallas * (3:39)
  17. Uptown * (6:21)

met Bun B en Lil' Wayne

18. Successful * (5:51)

met Lil' Wayne en Trey Songz

totale tijdsduur: 1:01:08 (1:21:16)
avatar van Oortrommel
Dit album is een prima debuut van Drake, wat nergens de middelmaat echt ontstijgt maar ook weinig slechts biedt aan de luisteraar. De producties zitten uitstekend in elkaar en ondersteunen de stijl van Drake perfect. Wat betreft de gastartiesten speelt hij hier wel heel erg op safe, maar ach, een Young Jeezy of een Jay-Z is prima te pruimen op de betreffende tracks.

avatar van thomzi50
Harderwiek schreef:
Het begin van tweede of derde verse op Over is trouwens gejat van Dead Prez' Hip Hop.

Dat is van Bob Marley.

avatar van Holla
Leuke plaat. Komt niet in de verste verte dichtbij zowel Take Care als Nothing Was The Same. Toch doet de beste man het prima en laat hij toch vooruitgang zien op de volgende platen

avatar van bennerd
En hoe kijken de Nothing Was the Same-liefhebbers nu terug naar deze plaat? Natuurlijk is Drake op zes jaar tijd muzikaal echt énorm gegroeid, maar toch vind ik dit een heerlijke 'hippop'-plaat. Het niveau zwalpt af en toe wat weg, maar zo'n track als Thank Me Now is echt hard. Enkel The-Dreams feature is misplaatst, maar die doet dan ook mee op de slechtste track van het album. Verder staan alle gastartiesten prachtig op hun plek en laat de Canadese gastheer meer dan ooit tevoren zien wat hij in zijn mars heeft. Iedere keer als het beatwise nogal ineenzakt, redt Drake het met zijn eigenzinnige flow. Niet zijn sterkste plaat en ik heb het gevoel dat mijn score aan de hoge kant is, maar ik geniet wel heel erg goed van dit Thank Me Later.