Drake - Thank Me Later (2010)

Canada
Hip-Hop / R&B
Label: Young Money

1. Fireworks (5:13)

met Alicia Keys

2. Karaoke (3:48)
  3. The Resistance (3:45)
  4. Over (3:54)
  5. Show Me a Good Time (3:30)
  6. Up All Night (3:54)

10. Light Up (4:34)

met Jay-Z

11. Miss Me (5:06)

met Lil' Wayne

12. Cece's Interlude (2:34)
  13. Find Your Love (3:29)
  14. Thank Me Now (5:29)
  15. Best I Ever Had * (4:17)
  16. 9AM in Dallas * (3:39)
  17. Uptown * (6:21)

met Bun B en Lil' Wayne

18. Successful * (5:51)

met Lil' Wayne en Trey Songz

totale tijdsduur: 1:01:08 (1:21:16)
avatar van TheLegacy
1,5
Dit is de echte hoes niet eens..

Geen Lil' Wayne?

Dit schijnt 'm te worden volgens Universal

1. "Fireworks" (featuring Alicia Keys)
2. "Karaoke"
3. "The Resistance"
4. "Over"
5. "Show Me a Good Time"
6. "Up All Night" (featuring Nicki Minaj)
7. "Fancy" (featuring T.I. and Swizz Beatz)
8. "Shut It Down" (featuring The Dream)
9. "Unforgettable" (featuring Young Jeezy)
10. "Light Up" (featuring Jay-Z)
11. "Miss Me" (featuring Lil Wayne)
12. "Cece's Interlude"
13. "Find Your Love"
14. "Thank Me Now"

avatar van TheLegacy
1,5
1. Fireworks (Feat. Alicia Keys) (Produced by Noah “40″ Shebib)
2. Karaoke (Produced by Francis & The Lights)
3. The Resistance (Produced by Noah “40″ Shebib)
4. Over (Produced by Boi-1da)
5. Show Me A Good Time (Produced by Kanye West)
6. Up All Night (Feat. Nicki Minaj) (Produced by Boi-1da)
7. Fancy (Feat. TI and Swizz Beatz) (Produced by Swizz Beatz)
8. Shut It Down (Feat. The Dream) (Produced by Noah “40″ Shebib and Omen)
9. Unforgettable (Feat. Young Jeezy) (Produced by Noah “40″ Shebib and Boi-1da)
10. Light Up (Feat. Jay-Z) (Produced by Noah “40″ Shebib and Tone Mason)
11. Miss Me (Feat. Lil Wayne) (Produced by Boi-1da and Noah “40″ Shebib)
12. Cece’s Interlude (Produced by Noah “40″ Shebib)
13. Find Your Love (Produced by Kanye West)
14. Thank Me Now (Produced by Timbaland)

Deze is met producers is misschien ook wel interessant.

tracks met jay-z, jeezy en alicia keys zijn erg nice

gaat de goede kant op met dit album

avatar van Jurrien
Nicki Minaj , die track Unforgettable is wel heel hard.

avatar van Rene1979
1,0
Ik vind Drake echt een van de minste gasten die door is gebroken de laatste tijd. Doe mij maar Kudi of B.O.B.

avatar van 'State Of Mind'
En wat dacht de van J. Cole, die staat VER bovenaan het lijstje wat betreft ''nieuwkomers'' . #IMO

Boy
Hmm...net het album geluisterd. Verwachtte er niet veel van - het is inderdaad een zwak album - maar echt bijster slecht kan ik het ook niet noemen. Het punt is dat Drake me met zijn zoetgevooisde stem nauwelijks kan boeien. Dat over beats die bijna allemaal op elkaar lijken heeft er voor gezorgd dat ik 15 minuten na mijn tweede luisterbeurt bijna alles al weer vergeten ben. Ik vind Find Your Love een lekker zomers nummer, maar daar houdt het ook een beetje mee op.

Als we het over de 'nieuwkomers' gaan hebben, ik vind het album sterk lijken op het debuut van Kid Cudi. In tegenstelling tot velen kon dat album mij ook niet bekoren. Doe mij dan maar B.o.B. of Asher Roth, dat spacey post 808's & Heartbreak-achtige gedoe heb ik nu wel gehoord.

avatar van Game
Dus hij is gelekt, het meeste geanticipeerde hiphop album van Amerika.
Ik zal 'm van de week luisteren.
Wel grappig dat de Kanye West track Find You Love eigenlijk voor Beyoncé was bedoeld

Boy
Is dat het nummer waarbij Drake een brief naar haar had geschreven of zo? Vind het meer klinken als iets dat Kanye toch maar niet op 808's heeft gezet. Lekker nummer imo.

Heerlijk album.

avatar van J.M.
Boy schreef:

Maar is checken dan.

avatar van gangsterr111
dit album is echt te chill gewoon niet normaal meer
heerlijk rustgevende nummers zoals Shut It Down, Karaoke en The Resistance. maar ook sterk lyricale nummers met mooie refreinen zoals Fireworks, Light Up, Unforgettable ,Miss Me en Find your Love. Ik vind eigenlijk alle tracks op dit album geweldig, alleen Over vind ik ietsje 'te' qua beat, en fancy vind ik niet echt bij hem passen.

SPAROOD
Het klinkt allemaal wel lekker maar verder weinig bijzonder. Ik zal het nog wel eens opzetten maar hier had echt meer ingezeten. Of ik trek z'n flow niet zo goed meer. In ieder geval voorlopig krappe voldoende.

De Schaafkaas
En dan zaten mensen te zeuren toen 50 Cent ooit begon om te 'zingen' in zijn nummers. Dit klinkt dan nog 10x slechter. Die Drake kan me echt niet raken met zijn muziek, snap de hype rondom hem ook niet echt helemaal...

avatar van Anne Maaike
Deze man heeft mij met zijn muziek tot het luisteren van dit album nog niet echt kunnen overtuigen. Ik ben toch maar aan dit album begonnen ondanks ik er niet veel van verwachtte. Ik moet zeggen dat het zo slecht nog niet is. De beats lijken wel veel op elkaar en ik heb ook het idee dat ik telkens naar hetzelfde liedje zit te luisteren. Het wordt nergens echt spannend. Bovendien vind ik dit inderdaad ook niet echt de beats die bij hem passen. Je moet van zijn stem houden, het is vrij monotoon. Desondanks heeft Drake mij toch nog wel verrast.

avatar van Dirruk
Ik ben normaal geen fan van dit soort cash money artiesten. Toch vond ik Drake altijd wel 1 van de betere. Ik zag zijn album staan en heb hem toch maar geprobeerd. Ik vond hem niet tegenvallen en het was dat Lil' Wayne maar op 1 nummer voorkwam, anders had ik hem overgeslagen

3.0

avatar van GijsV
Ik vind het een goed album, zo veel beter dan So Far Gone. ik stem nu 3,5*, misschien dat ik na nog een paar keer luisteren me stem verandert, I'll see.

avatar van Ashton
Wow, wat een ongekende bescheidenheid op nummers 1 tot en met 3 (vooral Fireworks is een pareltje), daarna zakt het helaas ver weg.

DLV
Ben eigenlijk al een tijdje fan van Drake. Voor de echte Hiphop kenner heeft hij niet meer te bieden dan goede punchlines. Daar blijf ik altijd wel op letten. Dat is wel zijn sterke punt. Fireworks en Unforgettable vind ik wel de beste nummers van het album. Alicia Keys doet haar ding en op Unforgettable heeft Jeezy mij echt verrast met zn meest normale teksten ooit. En ja zn stem...het moet wennen zal ik maar zeggen.

SPAROOD
Toch nog een halve punt eraf. Eigenlijk blijft geen een nummer echt boeien

avatar van GijsV
Bij mij een halve punt erbij

Genius
Toch wel een lekker album. Alleen track 8, 13 en 14 kunnen mij wat minder boeien. Ik had eigenlijk totaal geen verwachtingen van dit album en ben dus positief verrast!

avatar van pascal83
Rene1979 schreef:

Van hetzelfde laken een pak. Jongens lijken allemaal op elkaar, al heeft Drake nog een keer iets heel irritants. Jay Electronica is naar mijn mening de enige echte goede nieuwkomer.

avatar van Rene1979
1,0
Jay is niet echt meer een nieuwkomer te noemen. Maar hij is wel erg goed.!

pascal83 schreef:

Kid Cudi vind ik wel redelijk vernieuwend hoor, zingend rappen wat gewoon heerlijk bij de instrumentalen past.
Drake is meer populair doen en erg zoet zingen op bepaalde tracks..

avatar van Game
Zoals 'State Of Mind' al zegt, J. Cole is dé nieuwkomer die op het gebied van 'echte' hiphop hoge ogen gaat gooien met zijn debuutalbum.

avatar van pascal83
Relax schreef:

Ze maken alle drie een combinatie van R&B, pop, en een vleugje hip-hop. TQ deed dat al 10 jaar terug. Die eclectische beats maken Kid Cudi (voor mij) niet vernieuwend.

avatar van Jurrien
Drake is naar mijn mening niet goed, maar ook niet slecht.

Ik kan de producties van Noah “40″ Shebib heel erg waarderen en op dit album is dat ook zeker het geval. Het album opent goed met Fireworks & Karaoke.

De productie van Show Me a Good Time vind ik persoonlijk erg tegenvallen en Up All Night is waarschijnelijk de minste track van het album. Daarna volgt Fancy en die begint erg matig, maar daarna slaat de track om en kan de track mij nog enigzins bekoren.

Nu volgen mijn favoriete nummers: Shut it Down, Unforgettable, Lights Up & Miss Me.