Drake - Thank Me Later (2010)

Canada
Hip-Hop / R&B
Label: Young Money

1. Fireworks (5:13)

met Alicia Keys

2. Karaoke (3:48)
  3. The Resistance (3:45)
  4. Over (3:54)
  5. Show Me a Good Time (3:30)
  6. Up All Night (3:54)

10. Light Up (4:34)

met Jay-Z

11. Miss Me (5:06)

met Lil' Wayne

12. Cece's Interlude (2:34)
  13. Find Your Love (3:29)
  14. Thank Me Now (5:29)
  15. Best I Ever Had * (4:17)
  16. 9AM in Dallas * (3:39)
  17. Uptown * (6:21)

met Bun B en Lil' Wayne

18. Successful * (5:51)

met Lil' Wayne en Trey Songz

totale tijdsduur: 1:01:08 (1:21:16)
avatar van sydbarrett
was ik ook niet van plan, maar een forum is meestal om je mening op te plaatsen

avatar van niels94
Klopt. Hebben we toch allebei gedaan? Ik had alleen geen zin in een ja/nee discussie

avatar van sydbarrett
nou laatste bericht van mij, kun jij hierna weer t laatste woord voor je rekening nemen

avatar van sydbarrett
Nou ondertussen vaker geluisterd. Begin van het album vind ik erg goed (4 sterren waardig), maar hoe meer het album richting het einde gaat hoe slechter en eentoniger het wordt, helaas. Dat brengt me nog steeds op 3 sterren die dicht in de buurt van de 3,5 zit.

avatar van toris
ik begon dit album met de veronderstelling dat dit album net zo zou zijn als een lil wayne album: waardeloos. In dat opzicht viel dit album me nog mee.

Misschien is "Thank me Later" een kleine guilty pleasure van me, want de zang van Drake bevalt me wel. Als ik me echt op zijn lyrics concentreer, zoals bij "Over", wordt ik daar niet vrolijk van. Teksten als
I know way too many people here right now
That I didn't know last year, who the f#ck are y'all?

zijn niet bepaald goed, maar ik stoor me er niet zo erg aan. Waar ik me wel aan stoor, zijn de vervelende refreinen zoals bij "Fancy".

"Thank me Later" zie ik als een matig album, dat ik niet snel nog een keer zal opzetten, maar dat me wel een lichte mate weet te vermaken. een ruime 2*

FightForMore
En ik moet me alweer corrigeren op een foute beoordeling, want dit album verdient zeker geen 3! Het album begint goed met 'Fireworks' (en dat ligt aan het feit dat Alicia Keys een featuring brengt), maar ik moet me constant ergeren aan z'n stem. De ene keer probeert die te rappen, maar het merendeel zit hij vals te zingen... En als z'n Young Money collega's 'Nicki Minaj' en 'Lil Wayne' zich begeven op de nummers, dan kan ik het zeker niet waarderen.

Sowieso, Young Money begrijpt hip-hop niet. En natuurlijk zal iedereen haar of zijn mening hier plaatsen en alles ontkennen, maar het is zo. Oké, het gaat over dit album. Het enige goede nummer is 'Light's Up' en dat komt door de beat en ook door Jay-Z. Ik ga deze keer wel een juiste beoordeling geven en het album verlagen naar een 1.

avatar van Rhythm & Poetry
Dat nummer met Lil Wayne is anders toch behoorlijk hard. De overige nummers zijn wat wisselvallig maar de stem van Drake trek ik zeker wel en ik vind de instrumentaties met regelmaat zeer vermakelijk. Een mooie drie sterren van mijn kant.

avatar van Colucci_Era

avatar van faguar
Colucci_Era schreef:
Als Drake de R&B invloeden weglaat kan hij IMO wel een classic maken.

nou dan zou hij wel wat aan zijn lyrics moeten doen, maar qua flow is hij wel ok.

Colucci_Era schreef:
Als Drake de R&B invloeden weglaat kan hij IMO wel een classic maken.

Dat is dan weer het andere uiterste. Maar als hij zich laat vervangen door een goede rapper als bijvoorbeeld Sage Francis (die zich dan Drake moet noemen) en het productioneel nog interessanter gaat worden dan kan Drake best een neo-klassieker maken.

FightForMore
Wat brabbel je hier allemaal ? Eerst zeg je dat Drake wel een goede rapper is, maar hier zeg je dat ze Drake moet vervangen in een andere rapper ?

avatar van Rhythm & Poetry
Leren lezen is een bitch. Om een klassieker te maken moet je toch echt wel meer in huis hebben dan dat Drake heeft.

avatar van Improvision
Alsof dat er een absolute maatstaf is om een klassieker te maken...

avatar van Rhythm & Poetry
Meer in huis hebben? Zoals Drake nu is kan hij voor mij gewoon geen klassieker maken. Dat is alleen aan de grote der aarde gegeven (en dat is maar goed ook).

avatar van faguar
Improvision schreef:
Alsof dat er een absolute maatstaf is om een klassieker te maken...

Nee maar duidelijk is dat een klassieker van drake zeer onwaarschijnlijk is

avatar van Rhythm & Poetry
Waarom is meer in huis hebben geen maatstaf om een klassieker te maken? Drake op dit niveau zal dat echt nooit voor elkaar krijgen.

avatar van niels94
Jullie praten een beetje langs elkaar heen heb ik het gevoel.

niels94 schreef:
Jullie praten een beetje langs elkaar heen heb ik het gevoel.

avatar van Improvision
Blijft toch een goed album. Drake heeft een aangename stem en komt oprecht over. Ook weet hij elke track eigen te maken, iets waar veel hedendaagse rappers niet in slagen.

avatar van speciesdecipit
faguar schreef:

Concreet he, wat precies moet hij doen aan zijn lyrics in jou ogen?

Ik betwijfel dat namelijk, ik denk niet dat hij daar nog verbetering in zal (kunnen) brengen, want wat 'Improvision' zegt is denk ik correct. Drake komt over het algemeen, op So Far Gone en ook op TML oprecht over en laat op veel tracks echt horen wat hem bezig houdt in het leven,

En de dingen die hem bezighouden zijn ook niet alleen bitches, money en high worden,(Hoewel hij daar ook wel genoeg nummers over heeft).

Relaxed album maar ik vond idens vorig albums toch wat beter. Het is net allemaal wat minder geworden dan voorheen. Neem niet weg dat het uiterste genietbaar is en blijft.

avatar van gil335
zeer goed album van drake zijn volgende komt in oktober uit dus daar wacht ik al met ongeduld op. De flow van drake is eigen aan zijn muziek, die het net iets anders maakt dan de rest.

Vind het vooral tof dat hij goed zingt en rapt.

avatar van ThePrinceOfPop
0,5
Goed zingt en rapt???

Hij heeft een afschuwelijk slechte stem.

avatar van KILLERBEE99
1,5
ThePrinceOfPop schreef:
Goed zingt en rapt???

Hij heeft een afschuwelijk slechte stem.

Ben het hier wel mee eens, Drake is maar een crappy rapper/zanger.

Ik vind het in ieder geval wel erg prettig om naar te luisteren.

avatar van Manchild
Lekker album voor in de auto. Album is een mooi geheel en Drake smelt altijd lekker samen met de beats..

nee t is geen hiphop het is poppy r&b/rap, like he care

avatar van Harderwiek
Het begin van tweede of derde verse op Over is trouwens gejat van Dead Prez' Hip Hop.