Drake - Thank Me Later (2010)

Canada
Hip-Hop / R&B
Label: Young Money

1. Fireworks (5:13)

met Alicia Keys

2. Karaoke (3:48)
  3. The Resistance (3:45)
  4. Over (3:54)
  5. Show Me a Good Time (3:30)
  6. Up All Night (3:54)

10. Light Up (4:34)

met Jay-Z

11. Miss Me (5:06)

met Lil' Wayne

12. Cece's Interlude (2:34)
  13. Find Your Love (3:29)
  14. Thank Me Now (5:29)
  15. Best I Ever Had * (4:17)
  16. 9AM in Dallas * (3:39)
  17. Uptown * (6:21)

met Bun B en Lil' Wayne

18. Successful * (5:51)

met Lil' Wayne en Trey Songz

totale tijdsduur: 1:01:08 (1:21:16)
avatar van Rhythm & Poetry
Nog niet eens heel slecht. Zit tegen een guilty pleasure aan, maar weet me net niet goed genoeg te vermaken om dat te zijn. Soms een zeer lekker in het gehoor liggende productie, of een catchy refreintjes, net iets te vaak een kut couplet.

avatar van J.M.
J.M. schreef:

Maar is checken dan.

Het herluistergehalte van deze plaat is iig wel net zo hoog als de plaat van Kid Cudi. Heel vaak zin om deze op te zetten, heerlijk chill.

Het lijkt me duidelijk dat ''Unforgettable'' het beste liedje is...

Stem van Aaliyah er doorheen.. Echt dope!

avatar van GijsV
Ik luister dit album samen met Recovery elke dag. En dat gaat nog wel een tijdje zo. Erg goed album

avatar van SvV
SvV
Snap de hype rondom Drake niet helemaal. Vind het allemaal niet zo bijzonder. Beetje eentonige stem en heb ook niet echt het idee dat hij zo goed kan zingen of rappen. Nee, Drake is totaal niet mijn artiest op dit moment. Vind de liedjes ook vrijwel hetzelfde. Alleen 'Over' vind ik een goed lied, leuke verandering tussen het refrein en de coupletten.

Voor de rest vind ik het zeer matig. Enkele artiesten die mij veel meer aanspreken die hier als gastartiesten te horen zijn kunnen het niveau ook niet echt omhoog tillen.

Relax
Ik vind Nicki Minaj opzich wel hard klinken op #6, alleen klinken, lyricaal is het echt om je aan dood te ergeren... dat opscheppen over geld hebben e.d.

avatar van Delars
Dit vind ik dus helemaal niks..

FightForMore
Het is niet het beste album, maar ik had slechter verwacht. Ik ben geen fan van Drake (ik heb hem zoveel mogelijk ontwijkt), maar dit album heeft toch wel een wauw-gevoel.

avatar van SvV
SvV
FightForMore schreef:
dit album heeft toch wel een wauw-gevoel.

Ja, wauw wat slecht

avatar van Ludakris
Kwam als een verrassing voor mij. Heel rustige plaat die lekker wegluistert. De stem is een beetje monotoon maar toch stoort dat me niet. Ook altijd leuk om Alicia Keys tegen te komen.
Ik erger mij de laatste tijd vaak aan die 'elektronische' stemvervorming in R&B-nummers maar ook hier heb ik daar amper moeite mee, dat is op zich een pluim voor de producties.

avatar van Kos
Kos
SvV schreef:

Ja, wauw wat slecht

avatar van Motivation
Ik vind dit nog geen top album, een beetje gemiddeld, drake heeft talent, geef deze artiest nog even de tijd en hij kan echt goeie prestaties neerzetten.

avatar van Improvision
Miss Me is wel een knaller.

avatar van Improvision
Weer niets. Vooral de refreintjes in het grootste deel van de nummers doen hem de spreekwoordelijke das om, verschrikkelijk.
Wel enkele leuke tracks met Miss Me als uitschieter.

avatar van DennisGTI
Vind het een goede plaat die ik vaak weer op zet. Hebben meer van jullie de bonustrack 9AM in Dallas? Ook een lekker nummer, die perfect op het album had gepast.

Mr_White
Vind het maar helemaal niks. Toen ik het album voor de eerste keer opzette was het al een beetje middelmatig, maar na een paar dagen begint het praktisch te vervelen met zijn dreunerige zang en erg zwakke flows.

avatar van UmindC
Ik vind dit niet echt Hip-Hop

avatar van T.O.
Vreselijke non-muziek vind ik het.

FightForMore
Light Up vind ik toch wel één van de betere beats van 2010 (ik heb ooit een remix gehoord met B.I.G. erop en z'n flow leent zich er perfect voor).

avatar van thgryda
Man hij is echt slecht paar nummers gehoord, hij lijkt wel lil wayne bah bah

avatar van Shockdog
thgryda schreef:
Man hij is echt slecht paar nummers gehoord, hij lijkt wel lil wayne bah bah

Volgens mij lul jij maar wat en heb jij dit album nog nooit gehoort. Dit album/Drake is namelijk in geen enkel opzicht met Lil Wayne te vergelijken;)

FightForMore
Ik vind Drake eerlijk gezegd ook maar een slechte mc met hetzelfde niveau als Lil Wayne, ik vind gewoon enkele beats dope.

avatar van Jurrien
Drake is wat oprechter dan Wayne en veel minder random.

De Schaafkaas
Als je het hebt over random, moet ik juist aan Drake denken... Maarja meningen verschillen

Ik volg Lil Wayne nu al een aantal jaartjes en sinds hij debuteerde onder Cash Money heeft hij nooit gelogen over zijn motieven (geld). Het feit dat hij nu al zo lang muziek uitbrengt (of je het nou goed of slecht vindt) zegt me genoeg over zijn status in de hedendaagse muziekindustrie.

Drake daarentegen lijkt me vooral een hype te zijn met een erg beperkte houdbaarheidsdatum.

Waar Lil Wayne nog iets unieks heeft in zijn stem (en voor mij een gedeelte wordplay), heeft Drake echter vrij weinig. Zijn teksten zijn vrij standaard, de producties klinken allemaal hetzelfde en hij beschikt niet over een x-factor.

Hier mijn mening over Drake:
Hij oogt als een Kanye West rip-off.
Hij klinkt als een Lil' Wayne rip-off.

Jongens toch.. Ik weet dat het een kwestie van smaak is, maar ik ben verbaasd dat zoveel mensen hier de CD slecht vinden. Het zal een kwestie zijn van ofwel haat je hem ofwel hou je er van, ik ben echt een fan van Drake. Hij zit niet te lullen over drugsdeals zoals 90% van de andere rappers, hij is niet fake. Hij kan trouwens zingen en rappen tegelijk, en de dudes hier die zeggen dat hij niets heeft... Dat kan ik echt niet vatten. Luister misschien eens naar dit nummer:
YouTube - Drake - Paris Morton Music (Aston Martin Music Lost Verse)

Ik ben alle "gangster"rappers echt wel zo'n beetje zat.

avatar van MJ_DA_MAN
90% van alle hiphopartiesten zijn idd wannabe drugsdealers . Iedereen mee eens neem ik aan?

avatar van Stapler
Ik zeg 95%. Wie bied er meer?

Brammer schreef:
YouTube - Drake - Paris Morton Music (Aston Martin Music Lost Verse)

Ik ben alle "gangster"rappers echt wel zo'n beetje zat.

Wauw, hij kan rappen en zingen tegelijk, dude, respect! Waarom luister je eigenlijk naar hip-hop, moet er gezongen worden in hip-hop ?

Btw, ik bied meer, ik bied een 99%, want al die gangsta rappers rappen toch enkel over drugsdeals, dat is fake, maar Drake niet. Hij is real, jwz.

Dan luister ik liever naar een 'gangsta' rapper (gangsta rap is realistisch rap btw) dan naar een nicht die rapt (of was het zingen ?) over dat z'n vriendje de lichten moet omhoog hangen...

avatar van P.O.W.
1,0
Heb em nog een kans gegeven maar ik vind dit echt bagger...

avatar van fabblwaps
Stapler schreef:
Ik zeg 95%. Wie bied er meer?
99,999999999999999999%, vooral gasten als Atmosphere, Brother Ali, Ugly Duckling, Abdominal, Pigeon John enz. blijven maar over drugdeals rappen, om er maar een paar te noemen. Alleen MC Robhef houdt 't nog een beetje real.