Drake - Thank Me Later (2010)

Canada
Hip-Hop / R&B
Label: Young Money

1. Fireworks (5:13)

met Alicia Keys

2. Karaoke (3:48)
  3. The Resistance (3:45)
  4. Over (3:54)
  5. Show Me a Good Time (3:30)
  6. Up All Night (3:54)

10. Light Up (4:34)

met Jay-Z

11. Miss Me (5:06)

met Lil' Wayne

12. Cece's Interlude (2:34)
  13. Find Your Love (3:29)
  14. Thank Me Now (5:29)
  15. Best I Ever Had * (4:17)
  16. 9AM in Dallas * (3:39)
  17. Uptown * (6:21)

met Bun B en Lil' Wayne

18. Successful * (5:51)

met Lil' Wayne en Trey Songz

totale tijdsduur: 1:01:08 (1:21:16)
avatar van InnerFreedomInt
Toch best vermaakt met dit album en als uitschieter Thank me now,
niet omdat de album daarna stopt meer door de vibe van de track:P

Mijn favoriet is Light Up, en dat komt niet door Drake

avatar van InnerFreedomInt
Ja jay-z spit best wel hard op Light up idd!

avatar van UmindC
Jay kan het ook nog wel hoor,Op Free Mason van Rick Ross komt hij ook fucking hard. Alleen zij eigen albums willen niet zo lukken.

Ik vind Up All Night toch wel een wereldtrack en ik vind het echt onmogelijk hoe zo een je geweldige tekst kunt verzinnen. Dan heb ik het meer over Nicki Minaj maar Drake's inbreng in dat nummer is ook top. Voor de rest kan ik Over wel waarderen maar Find Your Love moeten ze echt direct van de planeet verwijderen. Toen ik het nummer voor het eerst hoorde leek het goed maar naarmate je het goed beluistert is het 1 en al TROEP. Dus.. ik zeg een 3.0

avatar van kingofmusic
0,5
kom op man, zijn we echt zo wanhopig nu omdat er geen echte artiesten meer zijn dat we drake, justin bieber, akon etc. als echte artiesten gaan zien....

en drake ik kan je dit alvast garanderen: ik ga je nooit bedanken voor het maken van deze album

De Schaafkaas
kingofmusic schreef:

Hoewel ik je opmerking bij Reasonable Doubt niet kon waarderen, waardeer ik deze opmerking juist weer wel. De wereld is diep gezonken inderdaad wanneer het aankomt op de muziekindustrie.

Al die kauwgomballentroep van tegenwoordig. Hoewel ik niet wil zeggen dat er geen goede muziek meer gemaakt wordt, je moet alleen wat beter zoeken. Een Drake of Lil Wayne geeft m.i. geen goed beeld van hiphop (en is ook geen hiphop wat mij betreft).

De Schaafkaas schreef:

Inderdaad. Dit is gewoon lamme popmuziek. Ik heb Drake nooit kunnen waarderen en dit album ook niet.

Jammer dat bijvoorbeeld Eminem, waarvan ik zeker weet dat deze ten tijde van de Marshall Mathers LP Drake eerder zou dissen, er een nummer mee maakt en hem ook niet slecht vind. Ik zet Eminem altijd in een heel andere categorie als Drake en Lil Wayne en ben ook niet zo blij met de samenwerkingen... Hij is inderdaad meer pop geworden, dat is toch jammer... (Hoewel ik Recovery wel heel goed vind).

Het zegt toch iets over de mainstream hip-hop van tegenwoordig. Hopelijk wordt Detox nog iets goeds.

Wat nou als Dr. Dre en Eminem en de rappers van de oude garde allemaal stoppen en we alleen nog rappers als Drake en Lil Wayne overhebben? Dan is de mainstream hip-hop voor mij verloren. Uiteraard is er nog goede hip-hop, maar dat is dan dus niet mainstream.

avatar van Improvision
Ik vind Eminem de laatste jaren toch echt wel onderdoen voor Drake. Dit is meer dan vermakelijke muziek. Meer nog, ik vind Drake een nieuwe frisse wind door de voormalige gangsta en chicken noodle soup hiphop scene.

avatar van niels94
Eminem heeft machtig scherpe lyrics, luister bijvoorbeeld '25 To Life'. Maar eigenlijk alle nummers zijn qua lyrics sowieso beter dan die van Drake. Daarnaast vind ik zelfs de sound van Drake's nummers niet goed, veel beats (ook van zijn hits) vind ik ronduit irritant of raken me totaal niet. Het klinkt allemaal goedkoop en puur hitgericht, hoewel ik niet eens begrijp waarom het hits worden. Neem nou het nummer 'Over': verschrikkelijke beat, doodsaaie stem, niet bepaald fantastische inhoud. Als Drake 'het nieuwe talent' moet zijn, heb ik weinig hoop voor de mainstream hip-hop.

avatar van MAS
MAS
Eminem komt de laatste jaren wel een beetje slapjes maar hij doet toch zeker niet onder voor Drake.

avatar van faguar
Ik heb het gevoel dat Kingofmusic op veel rapalbums alleen maar komt haten en onzinnige comments achterlaat. Maargoed,
Ik vind de nummers waarop drake 'zijn verses zingt' niet om aan te horen. Ik denk dat drake dat hoogstens bij zn refreintjes moet doen, en zijn verses moet rappen.
Miss me vind ik wel aardig alleen heeft wayne daar echt een k-verse.
Light up, unforgetabble en Over vind ik de beste op dit album. Voor de rest vond ik er niet veel aan.

hier ook even de bezem doorgehaald en wat slowchat/off topic berichten weggehaald.

avatar van Wyverex
Dit stond op hier thuis vanmiddag... Ik weet niet wat er in de mensen hun hoofd hier is geslopen om zulke rommel op te leggen...
Zo'n irritant monotone stem dat die Drake heeft! Het is ook mijn genre niet, laat ik dit toegeven .
Maar ik vond het verschrikkelijk om uit te zitten... En ik kon hier niet weg vanwege het irritant slechte weer, en ook van het feit dat ongeveer de helft van de familie hier was.
Zal hier geen stem op uitbrengen omdat ik het nog maar een keer heb gehoord (en geen behoefte heb aan een tweede). En ook omdat het dan waarschijnlijk als een haatstem wordt bestempelt xD.

FightForMore schreef:

Wauw, hij kan rappen en zingen tegelijk, dude, respect! Waarom luister je eigenlijk naar hip-hop, moet er gezongen worden in hip-hop ?

Btw, ik bied meer, ik bied een 99%, want al die gangsta rappers rappen toch enkel over drugsdeals, dat is fake, maar Drake niet. Hij is real, jwz.

Dan luister ik liever naar een 'gangsta' rapper (gangsta rap is realistisch rap btw) dan naar een nicht die rapt (of was het zingen ?) over dat z'n vriendje de lichten moet omhoog hangen...

Sorry? "nicht die rapt"? Erg dat mensen dit soort dingen nog durven te zeggen

FightForMore
Erg dat mensen iemand anders z'n mening niet respecteren.

avatar van UmindC
Hij onderbouwd zijn mening met argumenten die van geen kan kloppen, of in ieder geval geen touw aan vast te knopen is.

avatar van raafmau
0,5
Net zo slecht als Lil wayne die stem kan het niet uitstaan.
Album nog niet geluisterd.

FightForMore
Bezig met een Young Money kruistocht ?

avatar van j.b.b.l
Ik had geen hoge verwachtingen voor Thank Me Later maar het is toch een vermakelijk album geworden.Vanaf Show Me A Good Time wordt het leuk met nummers als fancy,Light Up en Miss Me.Grote minpunt is de houdbaarheidsdatum.

avatar van Ludakris
Ik blijf het een leuk album vinden om af en toe eens op te zetten. Ik ben geen absolute kenner van de hiphop en R&B-wereld en dat helpt wel heb ik de indruk. Diepgaand is het niet echt maar dat hoeft ook helemaal niet. Gewoon aangenaam en gemakkelijk luistervoer voor in de auto of op een rustig moment.

avatar van ThePrinceOfPop
0,5
Wat een irritante stem heeft hij toch . Van 14 nummers vind ik alleen maar 2 nummers het luisteren waard, nummer 12 en 13 .

Joy
nee prince dan, sjonge jonge, om van wacko nie te spreken

maar je heb wel gelijk, tegenwoordig noemt men dit zingen

avatar van ThePrinceOfPop
0,5
Hahaha , dat je durft om MJ en Prince met Drake te vergelijken (qua irritante stem).

Ik bedoel niet alleen zijn zang, zijn zang + rap(stem) + praat(stem).

avatar van Arrie
Nutteloze berichtjes verwijderd. Enne, ik vind het nergens op slaan om dan met MJ en Prince te komen, Joy. Van Prince kan ik het me wel voorstellen dat je het irritant vindt overigens, maargoed, dat heeft toch niks met Drake te maken?

En weer wat berichten die niet over de muziek gaan verwijderd.

avatar van sydbarrett
Vind dit helemaal niet zo slecht klinken... Sowieso naar mijn idee veel goede mainstream muziek in 2010. Maar ik vind dit echt niet zo plat klinken, zit nog best wel sfeer aan en z'n stem bevalt me nog wel aardig

avatar van niels94
Tja, als je de toonhoogte van zijn stem goed vind zit je gedurende het hele album goed, want je gaat geen andere toonhoogte krijgen. Vind je hem vervelend, daarentegen...

avatar van sydbarrett
niels94 schreef:

jah oke daar heb je een punt, maar in muziek zit gelukkig meer dan een toonhoogte van een stem

avatar van niels94
Ja, de beats. Die zijn ook niet al te best. De gastartiesten dan?

Maar laten we hier nou geen discussie over voeren, dan krijg je een ja/nee discussie die làng kan dure