Linkin Park - Meteora (2003)

Label: Warner Bros.

1. Foreword (0:14)
  2. Don't Stay (3:08)
  3. Somewhere I Belong (3:34)
  4. Lying from You (2:55)
  5. Hit the Floor (2:44)
  6. Easier to Run (3:24)
  7. Faint (2:42)
  8. Figure.09 (3:18)
  9. Breaking the Habit (3:16)
  10. From the Inside (2:55)
  11. Nobody's Listening (2:59)
  12. Session (2:25)
  13. Numb (3:09)
  14. Lying from You [Live LP Underground Tour 2003] * (2:55)
  15. From the Inside [Live LP Underground Tour 2003] * (2:56)
  16. Easier to Run [Live LP Underground Tour 2003] * (3:22)
avatar van Don Cappuccino
Na dat geweldige Hybrid Theory kwam Meteora. Een goed album, maar het is gewoon Hybrid Theory 2.0, het is gewoon een kopie en 1 Hybrid Theory is eigenlijk wel genoeg. Je weet precies wat er gaat gebeuren, dezelfde opbouw enz. Daarom krijgt deze 3,5 ster, op het volgende album werd er iets anders gedaan, dat beviel me wel, maar ik ben nu bang dat ze daarin gaan doorslaan.

joeri592 schreef:
Don't Stay (3:08)
Somewhere I Belong (3:34)
Lying from You (2:55)
Hit the Floor (2:44)
Easier to Run (3:24)
Faint (2:42)
Figure.09 (3:18)
Breaking the Habit (3:16)
From the Inside (2:55)
Nobody's Listening (2:59)
Session (2:25)
Numb (3:09

Wat is er mis met Session, ik vind de instrumentale nummers van LP geweldig.

Ik snap nog steeds niet wat mensen toch zo geweldig vinden aan Numb.
Het is wel een goed nummer maar LP heeft nog altijd veel sterkere nummers.

Don Cappuccino schreef:

Ik vind het album er eigenlijk helemaal niet zo op HT lijken, de hiphop invloed is hier veel meer te horen.

joeri_metal
ook dit album is weer erg goed van linkin park, dat het op het eerste album lijkt klopt opzich wel een beetje, maar wat is daar vreemd aan ? dat doen de meeste bands, en hier zie je dat als linkin park iets nieuws probeerd het op niets uitloopt,

vooral de harde nummers van linkin park vind ik het best, ik zie hier numb en breaking the habbit boven aan staan maar daar ben ik het totaal niet mee eens, ik vind het zelfs één van de mindere nummers van het album, nummers als faint, lying from you en hit the floor vind ik erg vet, de rap word goed afgewisseld met geschreeuw of hoe ik het ook moet verwoorden

dit album staat gelijk met hybrid theory vind ik, de 4,5 sterren kunnen in de toekomst ook in 5 sterren veranderen

joeri_metal
heb vandaag bij het krantelopen toch even beide albums van lp goed geluisterd, HT en meteora,
ik had al heel lang de hele albums van linkin park niet meer gehoord, wel vaak een paar nummers maar ik ga nu even alle nummers apart een cijfer geven, mischien dat hierdoor mijn cijfer stijgt/daalt

don't stay 4,25 *
breaking the habbit 3,5 *
from the inside 4,75 *
nobody's listening 4*
numb 4*

komt uit op 4,3 ik hou dit album wel op 4,5 en zet hem niet naar 5 sterren zoals ik bij ht wel gedaan heb, dit komt omdat hier wat meer '' mindere '' nummers op zitten, er zit geeneen echt slecht nummer, maar iets te veel gewoon goede of erg goede nummers voor de volle 5 sterren,

avatar van ijsduivel
ik luister normaal geen rock maar dit album kan ik wel waarderen.
vooral Somewhere I Belong, Faint en Numb

avatar van pureshores
die gitaar in Somewhere I belong is heerlijk en vind dat ook 1 van de beste LP nummers (samen met Points of authority en Crawling van Hybrid Theory)

dit album heeft helaas wel de duur van een gemiddelde cd maxi en alles vliegt voorbij

Lying from you en Session kan ik zeer waarderen

Was vergeten dat Breaking the habit hierop stond-zat geloof ik een groot gat tussen die release en de eerste 3 singles (en weet niet of Numb in NL apart ook is uitgebracht)

Wel een schok vergeleken met het laatste album en tracks zoals Burning in the skies

avatar van matthijs97
Foreword (0:14)
Don't Stay (3:08)
Somewhere I Belong (3:34)
Lying from You (2:55)
Hit the Floor (2:44)
Easier to Run (3:24)
Faint (2:42)
Figure.09 (3:18)
Breaking the Habit (3:16)
From the Inside (2:55)
Nobody's Listening (2:59)
Session (2:25)
Numb (3:09)

Alles dus, behalve Somewhere I Belong. 4,5*.

avatar van IllumSphere
Is dit een nieuw systeem voor het beoordelen van albums ?

avatar van NielzV
Dit album grijsgedraaid in wat je de 'jeugd' van mijn jeugd kan noemen, gezien mijn leeftijd nu. Prachtig album waarbij alle nummers naar mijn mening even sterk zijn. Destijds erg vernieuwende stijl waarbij rock, rap en elektronische invloeden van Mr. Hahn werden samengesmolten tot een geheel. Erg fijn album, dat ik van binnen en buiten ken en die nog vaak zal herbeluisterd zal worden zonder dat hij gaat vervelen.

Album + Herinneringen + Replaywaarde = 5*

avatar van BoyOnHeavenHill
Tja, hoewel Forgotten op 7 augustus 2010 schreef dat de hiphopinvloed hier veel meer te horen is, ben ik het toch helemaal eens met wat Don Cappuccinno op 4 augustus 2010 schreef: "Na dat geweldige Hybrid Theory kwam Meteora. Een goed album, maar het is gewoon Hybrid Theory 2.0, het is gewoon een kopie en 1 Hybrid Theory is eigenlijk wel genoeg." Absoluut geen slechte plaat dus, maar "ik hèb al een Linkin Park-plaat".

ziggystardust
blijft mijn favo LP album ! alleen maar sterke nummers en het voelt ook gewoon als een geheel zonder ergens echt eentonig te klinken.

niet slecht,doch heb al beter werk van hun gehoord.

avatar van tbouwh
Onvoldoende. Dit vervolg op Hybrid Theory brengt nog meer matige rocknummers, die me niet echt weten te boeien. Enkel Easier to Run en Numb blijven wat mij betreft nog boven water. Veel nummers zijn overschreeuwd en weten niet te boeien.
Kwalitatief is het allemaal zo heel slecht nog niet, maar ik vind er vrij weinig aan. Waar ik Hybrid Theory nog een voldoende gaf, omdat deze plaat nog enkele zeer fijne nummers herbergde, deel ik hier toch een ruime onvoldoende uit. 2,0*

avatar van Johnny Marr
Tjonge jonge, wat vond ik dit vroeger als 14-15-jarige knul geweldig zeg. Maar wat heeft dit de tand des tijds slecht doorstaan! Ieder nummer klinkt ongeveer hetzelfde behalve mijn favorieten Faint en Breaking The Habit. Iedere keer weer dat irritante zacht-hard gezang en die nog irritantere rapper er telkens weer bij... Onbegrijpelijk wat je in je jeugd toch goed kan vinden he.

Voorganger Hybrid Theory vind ik zelfs nog slechter, in tegenstelling tot het publiek hier op musicmeter. Hier proberen ze dan toch enigszins wat nieuwe dingetjes uit, zoals de aardige instrumental 'Session'.

Session, Faint en Breaking The Habit zijn 'favorieten' hier, alhoewel ik het na 1 minuut ook al wel heb gehad met deze 'nummers' omdat ik toch al weet hoe ze gaan aflopen, behalve Session dat wel nog enigszins een beetje creatief voor de dag komt... De instrumental op de voorganger, 'Cure For The Itch' is ook mijn favoriet, dus instrumentals zijn blijkbaar wel hun ding, hun sterkste kant. Zegt genoeg denk ik. Wel slim van ze, om een instrumental op hun album te zetten, dat geeft de luisteraar een adempauze en houdt die zanger tenminste een keertje zijn muil. Fijn dat hij dat wil doen voor ons.

'Numb' vind ik toch 'dragelijker' in de remix met Jay-Z, alhoewel dat eigenlijk ook een belachelijk initiatief was, als ik er nu op terugkijk, en heeft Jay-Z beter de tand des tijds doorstaan (al was zijn laatste worp ook behoorlijke sh*tzooi).

Zeer voorspelbare muziek die wel makkelijk wordt afgekraakt, maar met een reden dus. Onbegrijpelijk dat deze band twee albums in de top 250 heeft. Onbegrijpelijk ook dat dit album en zijn voorganger behoren tot de best verkochte platen aller tijden. Uiteraard hoort bij dit lijstje van meest verkochte albums de groostste commerciële rotzooi, maar dit? Nee, dat had ik niet verwacht. Geef mij dan toch maar Rage Against The Machine voor dit soort muziek. Ik ga hier maar stoppen denk ik...

avatar van Style.Girl
Tegenwoordig vooral aan het ontdekken en experimenteren met nieuwe artiesten, groepen en bands en ik moet zeggen dat hier een heleboel aangename en lekkere nummers opstaan!

Eerst met de gedachte dat ''Linkin Park'' niet aan mij besteed was, omdat het me eerst totaal niet aansprak (vraag me niet waarom, af en toe wat geschreeuw in nummers waar ik niet van hield misschien?). Het bevalt me nu alleen maar meer.

Breaking the Habit was de aanleiding en tot nu toe het fijnste nummer!
Wordt waarschijnlijk vervolgd....

avatar van jerome988
Style.Girl, dan ben ik benieuwd wat je van Minutes To Midnight en A Thousand Suns vind.

avatar van Style.Girl
Haha ja ik ben ook erg benieuwd! Zal ze binnenkort beluisteren en dan laat ik het wel weten

avatar van pureshores
als je Numb zonder die remake hoort met Jay-Z vind ik het toch een stuk minder-kan ook omdat de hitversie enorm veel airplay had.
Liever Meteora dan Hybrid theory denk ik, bij HT vind ik alles iets teveel op elkaar lijken en hier net wat minder

avatar van Funky Bookie
Gewoon een hele lekkere rockplaat.
LP is ook 1 van de Nu Metal bands en daar mag ik graag naar luisteren,

Het stemgemiddelde wekt de indruk dat dit album even goed is als Hybrid Theory, ik heb het echter nooit zo ervaren.

Reeds bij de release van de eerste single, Somewhere I Belong, vermoedde ik dat Meteora -wat mij betreft- een stap achteruit ging zijn. Sterkere singles als Faint (nog steeds een geweldige clip) en Numb konden hier weinig aan veranderen. De vaststelling dat laatsgenoemde nummers vele malen sterker zijn dan de rest van het album verraadt een ernstig gebrek aan cohesie.

De tweede worp was meteen een slap aftreksel van het nog steeds genietbare debuut, de downfall werd bij Linkin Park dan ook vroeg ingezet. Toch ben ik altijd een zekere sympathie blijven behouden jegens de band. Een mens heeft ook niet iedere dag zin in spiritual freejazz

avatar van Weirdo Wizzy
Dit album heb ik erg veel gedraaid toen ik op de middelbare school zat. Linkin Park werd ook nog wel eens verguisd weet ik, want te commercieel enzo, maar dat zal allemaal wel. Vind nog steeds dat er prima nummers op staan. Uitschieter blijft toch wel Breaking The Habit (met mooie videoclip). Nadeel is wel dat het allemaal zowel tekstueel als muzikaal allemaal van hetzelfde laken een pak is.