Linkin Park - Meteora (2003)

Label: Warner Bros.

1. Foreword (0:14)
  2. Don't Stay (3:08)
  3. Somewhere I Belong (3:34)
  4. Lying from You (2:55)
  5. Hit the Floor (2:44)
  6. Easier to Run (3:24)
  7. Faint (2:42)
  8. Figure.09 (3:18)
  9. Breaking the Habit (3:16)
  10. From the Inside (2:55)
  11. Nobody's Listening (2:59)
  12. Session (2:25)
  13. Numb (3:09)
  14. Lying from You [Live LP Underground Tour 2003] * (2:55)
  15. From the Inside [Live LP Underground Tour 2003] * (2:56)
  16. Easier to Run [Live LP Underground Tour 2003] * (3:22)
  17. Step Up [Live] * (4:14)
  18. Somewhere I Belong [Live at Milton Keynes] * (3:41)
avatar van crosskip
Tidalwave schreef:

Maar daarom kan het wel voor JOU een monument zijn; niets mis mee. Ik ben sowieso niet een fan van rap-rock, dus verwacht van mij geen waardering - alhoewel ik wel fan ben van bijvoorbeeld RTJ, terwijl in algemene zin rap(rock) en hiphop(rock) totaal mijn ding niet is.

Met 16 miljoen units is dit (bijna) het meest verkochte rock/metal album van deze afgelopen eeuw. Ongeacht je smaak is dan niet te ontkennen dat dit album wel enige status heeft.

avatar van milesdavisjr
Maar dat ontkent men toch ook niet. Hoewel verkoopcijfers ook niet alles zeggen.

avatar van james_cameron
Om het twintigjarige jubileum van het album Meteora te vieren heeft de band een verzameling demo's toegevoegd op een extra schijfje, met zang van Chester Bennington op veel van de tracks. Zoals we van Linkin Park gewend zijn klinkt alles als een klok en steekt het materiaal qua productie beter in elkaar dan heel wat volwaardige albums van andere bands. Niet alle tracks zijn even interessant, maar een groot deel van de hier verzamelde demo's kan zich meten met het beste werk van de band. Kortom; een welkome aanvulling binnen de discografie van Linkin Park.

avatar van hellboy123
Als aanvulling op bovenstaande, onder andere de volgende nummers zijn dit jaar uitgekomen:

Lost: https://www.youtube.com/watch?v=7NK_JOkuSVY
Fighting Myself: https://www.youtube.com/watch?v=iKBCVZqqooY

Vooral Lost vind ik echt een topnummer!

avatar van SirPsychoSexy
Hybrid Theory 2.0. Grotendeels dezelfde sound en songstructuren; zelfs het album-format (12 nummers, met een instrumental als voorlaatste nummer) kun je bijna één op één over de voorganger heen leggen en de gelijkenissen eruit halen. De hoogtepunten van dit album (Somewhere I Belong, Faint, Breaking the Habit, en uiteraard Numb) kunnen zich absoluut meten met het beste van Hybrid Theory, maar als je de middenmoters en minste nummers van beide albums vergelijkt, dan moet deze toch de duimen leggen t.o.v. haar voorganger. Hierna was de nu metal-pap wel op en zou de groep, for better or worse, een andere koers gaan varen.

avatar van jerome988
Heel mooi dit, klinkt bijna als klassieke muziek. Linkin Park was qua composities ongekend sterk in met name hun eerste 7 jaar.

Linkin Park - Numb cello en piano cover

Een kameraad wiep deze op als 'guilty pleasure' waarop ik hem geluisterd heb.
Is gewoon een goed album, hoewel die wacke rapper nooit zal wennen toch 3,5.