Volbeat - Beyond Hell / Above Heaven (2010)

Denemarken
Label: Vertigo

1. The Mirror and the Ripper (4:00)
  2. Heaven Nor Hell (5:22)

met Henrik Hall

3. Who They Are (3:42)
  4. Fallen (5:00)
  5. A Better Believer (3:24)
  6. 7 Shots (3:44)

met Mille Petrozza en Michael Denner

7. A New Day (4:06)
  8. 16 Dollars (2:48)

met Jakob Øelund

9. A Warrior's Call (4:23)
  10. Magic Zone (3:51)
  11. Evelyn (3:29)

met Mark Greenway

12. Being 1 (2:21)
  13. Thanks (3:42)
  14. Angelfuck * (1:31)
  15. Rebel Angel * (3:22)
  16. Pool of Booze, Booze, Booza [Live] * (4:11)
  17. A Moment Forever [Live] * (4:37)
  18. Still Counting * (4:22)
avatar van laboomzaa
Ik ben benieuw...zag op youtube een filmpje dat de zanger van Napalm Death (ben even zijn naam vergeten) een nummer meebrult!!

avatar van JoopKonraad
Mark "Barney" Greenway op 'Evelyn'... En Mille Petrozza (Kreator) op '7 Shots'...

Fijne plaat... Alleen 'Thanks' is wel erg cheesy...

JoopKonraad schreef:

Fijne plaat... Alleen 'Thanks' is wel erg cheesy...

hoe kom je aan dit album?
hij is nog niet eens uit.

avatar van Mr. B
Sommige mensen hebben erg veel geluk, volgens mij!

avatar van JacoBaco
Er is al een single uit toch?

avatar van Mr. B
Ja, die heb ik al wel grijs gedraaid. Erg goed, wel wat minder metal, maar erg catchy. Ik heb er geen moeite mee. Als de rest van het album diezelfde strekking heeft, zou het weleens het beste Volbeat album kunnen worden, naar mijn idee.

avatar van JacoBaco
De single is wel een stuk anders dan de rest. Althans, dat beweerd degene die hem al in zijn bezit heeft. Mocht je het willen weten, dan neemt hij alle nummers 1 voor 1 met je door. Metalfan.nl Review: Volbeat - Beyond Hell / Above Heaven

avatar van metallica1997
heb net de medley beluisterd
en het klinkt erg goed

avatar van Mr. B
Yes, ik heb hem nu net binnen

avatar van Mr. B
Who They Are is erg Metallica maar zo lekker!!!

avatar van metallica1997
vind dit zeker het beste album van volbeat elk nummer is goed natuurlijk de bekende Fallen en Warriars call
en verder waren alle nummers stuk voor stuk geweldig
het laatste nummer thanks is ook waar ze de fans bedanken

na 4 luisterbeurten tochzeker 5*
maar het kan nog helemaal veranderen
heb erg veel zin in 10 november

Mr. B schreef:
Who They Are is erg Metallica maar zo lekker!!!

vond dit nummer meer op slayer lijken (vooral het begin dan)

avatar van Mr. B
Ja het begin is idd Slayer, maar daarna wordt het toch meer Metallica, om uiteindelijk weer gewoon Volbeat te worden.

Beste nummer is voor mij 7 Shots, goede opbouw met dat country intro (Alone in the desert cold so cold), om vervolgens lekker door te stampen. Dubbele bass, lekker gierend gitaarlijntje wat wil je nog meer. KILLAH REAPAH WHO ARE YOU!!
Zelf ook erg veel zin in het optreden, ik ga alleen naar Antwerpen om ze te bekijken (11 nov).

avatar van JacoBaco
Ben de CD sinds gafgelopen woensdag aan het luisteren en het bevalt me goed. Sommige nummer moeten alleen nog wat groeien denk ik, maar dat is over het algemeen geen vreemd fenomeen. Ik mis toch een beetje de energieke nummers van Rock The Rebel / Metal The Devil. Met name nummers als Devil or the Blue Cat's song.

avatar van Metalhead88
Zojuist de eerste luisterbeurt gehad. Ben hier heel erg over te spreken, zeker vergeleken met het vorige album. Die vond ik toch iets minder.
Hoe dan ook blijft Volbeat een van de veelbelovendste bands van de afgelopen 5 jaar. Na 5 jaar tijd 4 albums en allemaal een eigen thema, een eigen karakter, en toch allemaal een typerende Volbeat-sound. (een soort mix van Metallica, Elvis en Danzig)

Dit album is wat mij betreft zeer gevarieerd.
Wat me tot nu toe het meest opvalt:

Fallen is een geweldig mainstream-nummer, dat toch zijn eigen afstand weet te houden van een gewoon punk-rock nummer en tegelijkertijd zijn poten weet af te houden van bagger zoals What I've Done (linkin Park), A Lot Like Me (Offspring) enz...

Being 1 is er eentje voor de live-concerten, zeker weten!

De aanwezigheid van Greenway op Evelyn doet zowel het nummer enorm veel aan kracht toe nemen, gezien het onderwerp, plus het is een leuke terugkijk naar de tijd waarin Volbeat nog een Death Metalbandje was met een andere naam.

16 dollars is een geniaal over-the-top Rock 'n Roll nummer

Favoriet tot nu toe: een gedeelde eerste plek voor What They Are en 7 Shots.

Dit album komt zeker in de cd-speler van mn autootje terecht

avatar van laboomzaa
Nu op luisterpaal!! Klinkt erg lekker!!

Metalhead88 schreef:

Favoriet tot nu toe: een gedeelde eerste plek voor What They Are en 7 Shots.

Dit album komt zeker in de cd-speler van mn autootje terecht

avatar van WinterBase
Ik had m'n twijfels maar dit album wordt beter en beter!

WinterBase schreef:
Ik had m'n twijfels maar dit album wordt beter en beter!

had ik ook ik hoopte dat het album goed zou worden maar ik had echt niet verwacht dat dit album zo goed zou zijn er staan gewoon geen slechte nummers op

beste nummers a better believer en 7 shots
minste nummer (ook goed) magic zone

avatar van laboomzaa
Ja, lekker bandje...vorige cd's stuk gedraaid. Maar het heeft bij mij nu een beetje hetzelfde effect wat rammstein had/heeft.

Ik ken het nu wel en daardoor ben ik geneigd de cd eerder uit te zetten. Ondanks dat hij weer rockt als een tiet!!

avatar van Thomzic
Het is goed. Het is strak. Poulsen weer op volle toeren. De welbekende riffjes vliegen je om de oren. Met andere woorden: Volbeat flikt het kunstje weer en rockt als een dolle de pan uit. En dat is exact wat we willen van deze Deense formatie. Beyond Hell / Above Heaven is dan ook weer goed te pruimen, ook al zit er weinig vernieuwing in. Lijkt wel een beetje de AC/DC van deze tijd: Weinig variatie in de albums én vooral muziek maken waarin hun kracht ligt (en dat ook heel goed zelf weten): pakkende, catchy metal/rock nummers.

Bijzondere aandacht verdiend Evelyn met een gruntende greenway in de gelederen, zeker de moeite waard. Voorlopig ben ik weer even zoet.

avatar van JacoBaco
Op deze plaat zit juist wel vernieuwing en je geeft het zelf al aan. Het grunten van Greenway en dat is voor het eerst dat er gegrunt wordt op een Volbeat plaat en het doet je wellicht niets, maar die mondharmonica zorgt ook voor vernieuwing. Een typisch Volbeat geluid, maar ik vind deze keer dat het juist veel gevarieerde nummers zijn. 16 dollars is zelfs Rockabilly-achtig. Meestal heeft Volbeat 1 gastzanger volgens mij. Dit keer twee.

JacoBaco schreef:
Op deze plaat zit juist wel vernieuwing en je geeft het zelf al aan. Het grunten van Greenway en dat is voor het eerst dat er gegrunt wordt op een Volbeat plaat en het doet je wellicht niets, maar de mondharmonica zorgt ook voor vernieuwing. Een typisch Volbeat geluid, maar ik vind deze keer dat het juist veel gevarieerde nummers zijn. 16 dollars is zelfs Rockabilly-achtig. Meestal heeft Volbeat 1 gastzanger volgens mij. Dit keer twee.

helemaal mee eens
maar volgens mij zijn het er 3

alleen op 16 dollars speelt er iemand mee op een contrabas

1.7shots
2. evelyn
3. 16 dollars

avatar van Thomzic
Oke, er doen een paar gastzangers mee, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er een duidelijke vernieuwende lijn te ontdekken valt. Ze borduren voort op de voorgaande twee albums: aanstekelijke melodieën, zware riffs, alles vol in de mix, en afwisseling tussen de nummers wordt ook hier weer gezocht tussen de country, metal en de meer rockabilly (zoals verwoord werd) songs. Het is allemaal net even weer wat strakker uitgewerkt. Maar echt vernieuwend? Nee, dat niet. En dat verwachten we ook niet. En willen we waarschijnlijk ook niet.

Bij mijn vorige bericht even een correctie:
Thomzic schreef:
Weinig variatie in de albums

Ik bedoelde op variatie tussen de albums(excuus voor de onduidelijkheid).

avatar van Thomzic
Voor de geïnteresseerden onder ons: ik zag dat de deluxe uitgave een extra DVD bezat met opnamen van het concert van Tilburg jl + interviews.

avatar van JacoBaco
Er zijn bands die stemmen hun gitaren iets anders af, ze bedenken een soort nieuw melodietje, wat teksten en ze hebben weer een nieuwe CD klaar. Slayer beukt bijvoorbeeld aan 1 stuk door hetzelfde voort. Metallica heb ik altijd een gevarieerde band gevonden. Op hun album staat altijd beukwerk natuurlijk, maar afgewisseld met een ballad en wat meer terughoudende nummers. Disposable Heroes lijkt bijvoorbeeld totaal niet op Leper Messiah. Ik zie dat je Master of Puppets op 1 hebt, vandaar dat ik Metallica er even bij betrek. Volbeat gebruikt wel wat vaak dezelfde melodieuze zanglijnen, misschien is dat het. 1 ding is in ieder geval zeker, die Michael Poulsen is ontzettend getalenteerd op sowieso muzikaal gebied.

Die DVD lijkt me wel wat ja, alleen jammer dat ik niet in Tilburg was, maar in november ben ik er wel bij.

avatar van james_cameron
Wederom een lekker klinkend en afwisselend album van deze sympathieke rockabilly/metal band. Ook ditmaal helaas een paar wat flauwere songs, zoals 16 Dollars, Magic Zone en Being 1. Gelukkig staan daar heel wat sterke beukers tegenover, met als persoonlijke favoriet het heerlijke duet 7 Shots. Ook het Metallica-achtige Who They Are, het Queens Of The Stone Age-achtige A New Day, A Warrior's Call en Evelyn (nogmaals een duet) zijn uitstekend. De wisselvalligheid van de plaat staat ook nu weer een echt goede score in de weg, maar fans van de band kunnen de plaat blind aanschaffen.

avatar van Devoo
Zalig! Ik wist niet eens dat er een nieuwe Volbeat was, en dat met een album van de band op nummer 2 in mijn top 10.

Ik weet niet wat ik ervan meot vinden.. Heb hem 1x beluisterd. Alleen ik kwam niet verder dan steeds een half nummer of ik zat al nee knikkend in de stoel. Te melodieus, en te.. tja denk te soft, rockabilly achtig. Ik vind hem tegen vallen.. Enigste nummer wat ik redelijk te pruimen vind is A warrior's call. Dat lieg ik, want ik vind het nummer Evelyn erughhh bruut! Alleen vond jammer dat het refrijn dan weer clean is..