Kno - Death Is Silent (2010)

Label: QN5

1. Death Is Silent (2:56)
  2. If You Cry (3:27)

met Natti

3. Loneliness (3:20)

met Nemo en Deacon the Villain

4. La Petite Mort (Come Die with Me) (3:32)
  5. Rhythm of the Rain (4:32)

met Thee Tom Hardy en Tunji

6. Spread Your Wings (3:16)

met Deacon the Villain

7. Smile (They Brought Your Coffin In) (1:53)
  8. Graveyard (2:53)

met Sheisty Khrist

9. I Wish I Was Dead (4:56)

met Tonedeff

10. They Told Me (3:59)

met Deacon the Villain

11. When I Was Young (3:32)

met Natti en Substantial

12. Not at the End (3:15)

met Tunji

13. The New Day (Death Has No Meaning) (3:08)

avatar van Rene1979
Eindelijk thanks Mas uiteraard meteen besteld

avatar van equalsthree
Prachtig album. Veel gastoptredens maar ze zijn dan ook allemaal goed!

avatar van Silky & Smooth
Het moment dat je erachter komt dat de 'Sexy sex-sample' van La Petite Mort uit Dinner for Schmucks komt...

avatar van popstranger
Verdomme, wat klinkt dit goed. En vooral gaat het tekstueel verder dan guns and bling. Nog wel over problemen met de vrouwen en uiteraard over de dood, maar een echte verademing is dit. Waarom draaien ze dit soort muziek nooit op de radio i.p.v. de meestal plat geproduceerde meuk die er vaak te beluisteren valt? Ik trap hier wel een reeds open deur nog meer open maar meer dan de helft vd nummers kan je imo gerust in een stevige playlist zwieren en zo wat meer mensen hier warm voor krijgen. Aan de andere kant bevalt het me wel dat dit soort muziek nog niet plat gehypet is en zo iets kan zijn voor de muzikale fijnproevers. Of heb ik ergens een trein gemist en is dit bekender dan ik dacht?

avatar van Silky & Smooth
popstranger schreef:

Ik denk dat je blij moet zijn dat dit niet op de radio komt. Tegenwoordig kunnen fans artiesten als Kno prima checken via andere kanalen. Kno is trouwens behoorlijk bekend binnen de 'underground' hip-hop scene, evenals zijn groep CunninLynguists. Ik kan je hen ook aanraden en er zijn echt genoeg hip-hop acts die verder gaan dan 'guns and bling', wat helaas wel het cliche beeld van hip-hop is van mensen die meer buiten het genre staan. Mocht je interesse hebben in tips dan mag je altijd PM'en.

avatar van popstranger
Je hebt uiteraard gelijk dat de fans uiteindelijk vanzelf bij deze muziek terechtkomen. CunninLinguists ken ik al en hun album A Piece Of Strange maakte ook al een meer dan goede indruk. Moet uiteraard toegeven dat ik niet zo diep in de hip-hop scène zit als sommige anderen op Musicmeter dus wat dat betreft zijn er nog wat ontdekkingen te doen. Moet nog wel toevoegen dat andere hip-hop die wel over guns en bling gaat soms ook gewoon goed is en dat voor mij niet per se de boodschap moet aanspreken maar ik was wel aangenaam verrast door de teksten hier en denk dat ik binnen dit soort hip-hop meer mijn ding zal vinden, muzikaal en tekstueel...