Kyuss - Welcome to Sky Valley (1994)

Label: Elektra

1. Movement I: Gardenia / Asteroid / Supa Scoopa and Mighty Scoop (17:46)
  2. Movement II: 100° / Space Cadet / Demon Cleaner (14:50)
  3. Movement III: Odyssey / Conan Troutman / N.O. / Whitewater (18:19)
  4. Lick Doo (0:58)
Sammael
Heerlijk album. Gardenia was het eerste nummer van Kyuss dat ik ooit hoorde, en het blijft een van mijn favorieten, niet alleen van Kyuss, maar gewoon van all-time. Heerlijk log, traag en heavy. De rest van de nummers doen er gelukkig niet veel voor onder . 4,5*

avatar van Lexicon Devil
Een erg goed album, lekkere dikke riffs en orginele tracks. Enig minpunt vind ik de vocals. Vaak wanneer ik een song beluister begint het steengoed totdat die zang begint. Te geforceert naar mijn mening.

avatar van Tha)Sven
Ik ken het laatste album van kyuss misschien niet , maar dit is toch zo'n geweldige plaat. Heerlijk om te luisteren in de auto terwijl je mooi aan het rondrijden bent in dit warme weer.

Sammael
Als een plaat meer dan een maand bijna dagelijks in mijn cd-speler vertoeft, alleen maar vette nummers bevat en geen enkel slecht moment kent, en iedere keer dat ik hem opzet weer puur genieten is geblazen, moet ik hem maar eens naar de 5* lanceren. Dus bij deze

avatar van Antie
Gedurende de laatste 3 weekjes nog eens boven gehaald.
En gedurende die tijd heb ik "Demon cleaner" een 30 maal gedraaid.
Wat is dit toch een zalig nummer.
Zoals de rest van dit album.
Staat niet voor niks op nummer 1 in mijn top 10

En dan geef je maar een 4,5? Dat klopt niet helemaal volgens mij Gezien er volgens jou geen beter album is verdient die dus de hoogste waardering.

Het staat hem volgens mij vrij te stemmen wat hij wil

tomtom137 schreef:

Heel simpel ik geef aan geen enkel album 5 sterren.
Het perfecte album bestaat volgens mij niet

DE Kyuss plaat...

Kyuss had na wat geëxperimenteer op 'Wreth' tot aan 'Blues For The Red Sun' waar de band een zijn eigen sound en gezicht gevonden heeft.
Op 'Sky Valley' wordt hier ook een prima produktie toegevoegd -> Pure klasse, een klassieker in zijn genre samen met Circus Leaves Town. Must have.

avatar van Ducoz
wat een pracht plaat, erg goed van sound ook!

Zigstar
Na 3 luisterbeurten is het kwartje nog niet gevallen. Dit is ook niet echt m'n genre - tis allemaal zo obvious, zo weinig subtiel. Rechttoe rechtaan rock.. en das meestal niet m'n ding..

Zigstar schreef:

Vroeger had hier ik hier ook het zelfde gevoel bij.
Ben er ook dan rustig aan in gevloeid.
Maar ne keer dat je in het gevoel zit van "stonerrock".
Blijft het je boeien, gewoon alleen al het feit van de energie
dat je er uit haalt.

Zigstar
laat ons hopen, laat ons hopen..

avatar van McCriel
Het woord 'vet' was ooit populair als synoniem voor gaaf, cool, enz. En er is geen woord dat de band Kyuss beter beschrijft... VET! Sla je portier dicht, draai die volume knop open "... and enjoy the trip!"

Baltasound
Ik vind hem niet fijn luisteren. Geef mij maar de QotSa.

ga daar maar weer gauw heen dan!

avatar van Toel
Moeder aller stonerbands

avatar van James Douglas
Deze plaat brengt je op een reis door de zengende hitte van de woestijn, om maar te zeggen een 'mindblowing experience'.
De soundtrack voor een lange autorit op een zomerdag.
Heerlijke logge gitaarriffs worden af gewisseld met speelse rustmomenten.

Heb zojuist de videoclip van Demon Cleaner bekeken, en dat klonk best wel aardig. Een stuk minder hard dan QOTSA - of lag dat aan het geluid van m'n computer? -, waarvan ik alleen Songs for the Deaf heb, maar toch best wel aangenaam. Eens kijken of ik hier wat meer van kan vinden en of dat me ook bevalt

avatar van Ploppesteksel
Wel, ik zou dan toch het "eerste" nummer maar eens proberen, in feite dus de 1ste 3. Ik vind dit toch een pak zwaarder dan Queens of the Stone Age.

Zwaarder, hmmm, ja misschien. Maar terwijl ik onder het luisteren even dacht aan de muziek van Queens of the Stone Age, dan had ik toch het idee dat zij een stuk 'harder' speelden. Ik kan het niet echt goed uitleggen. Aan de andere kant, na driekwart van het liedje kwam ik er pas achter dat het volume vrij laag stond, dus daar kan het ook aan hebben gelegen

avatar van Antie
Ja de gitaarriffs van "Kyuss" 'klinken' wel zwaarder dan die van "QOTSA".
Maar zijn vind ik niet harder, zeker als je het vergelijkt met "Songs for the deaf" vergelijkt.
Daar staan enkele harde kleppers op

avatar van kaztor
Kyuss is niet 'harder' dan QOTSA, maar zeker gruiziger en viezer.

kaztor schreef:
Kyuss is niet 'harder' dan QOTSA, maar zeker gruiziger en viezer.

Ongeveer wat ik bedoelde, maar dan mooier verwoord

avatar van BlueVelvet
We kunnen ook gewoon zeggen: beter

Joy
mee eens

kyuss is toch een stuk gevarieerder en boeiender op lange termijn dan de queens

avatar van HammerHead
Gevarieerder zou ik het niet persé noemen, zeker deze plaat niet, boeiender wel en een stuk meer "stoner" ook.

avatar van Lexicon Devil
Ik begrijp de vergelijking niet zo goed met QotSA....QotSA hebben veel meer een groove in hun muziek. Ook de vocals zijn met geen krat bier achter je kiezen te vergelijken met elkaar.

Joy
queens is een splitt off van kyuss, vandaar de vergelijking waarsch

avatar van Lexicon Devil
Aha....dat wist ik niet....maar verklaart inderdaad wel een hele boel ja.
Al zie ik wel alleen hernandez in beide personeels-lijsten.