Kyuss - Welcome to Sky Valley (1994)

Label: Elektra

1. Movement I: Gardenia / Asteroid / Supa Scoopa and Mighty Scoop (17:46)
  2. Movement II: 100° / Space Cadet / Demon Cleaner (14:50)
  3. Movement III: Odyssey / Conan Troutman / N.O. / Whitewater (18:19)
  4. Lick Doo (0:58)
avatar van Zwart
Martijn76 schreef:
was in de Melkweg...

bedankt, meteen veranderd !

avatar van Ducoz
Voor de liefhebbers:
400 Bad Request - video.google.de

30 minuten lang!

ps. hij linkt m als ene Bad request, maar de link doet het gewoon hoor

samen met Jalamanta van Brant Bjork KING of the Stonerrock albums

Dit is het einde.

Guardian of Isis
Enkel vloekwoorden zijn voldoende om dit album te beschrijven: Holy shit, Sky Valley rockt! Om één of andere reden lang links laten liggen, compleet onterecht dus. Moddervette, beukende stonerrock die geen moment verveelt. Vergeet QOTSA, leve Kyuss!

P.S. Lick Doo

Berichten over een nieuw album verplaatst naar Kyuss

avatar van Don Cappuccino
Wat een heerlijk album is dit! Wat een vet een zwaar geluid en heerlijke riffs. Dit vind ik toch een stuk beter dan wat Josh Homme nu doet bij Queens of the Stone Age. Ik heb deze band ontdekt via Guitar Hero: Metallica, want daar stond het nummer Demon Cleaner op en ik werd gelijk enthousiast. Dus games zijn dus zeker wel ergens goed voor. 4,5 ster.

En ook hier wat dubbele berichten verwijderd.

heerlijk album. The real thing. Rock op zijn best

avatar van AOVV
Erg vette plaat van Kyuss. Hun andere platen zijn ook erg goed, maar deze spant toch wel de kroon wat mij betreft. Drie songs en een niemendalletje, maar die drie songs zijn eigenlijk zelf ook opgebouwd uit drie à vier stukken. Inderdaad, Don Cappuccino. Stuk beter dan Queens of the Stone Age, en die hebben toch ook één en ander gepresteerd, dus dat wil wat zeggen.

Zephyr
AOVV schreef:

Die zgn "drie songs" zijn er natuurlijk gewoon 10, volgens mij. Waarschijnlijk bestaat het album uit 3 gedeelten; elke gedeelte met een bepaald thema (?).

En dat niemendalletje is een bonustrack, want op de eerste uitgave van de CD is dat nummer niet te vinden.

avatar van AOVV
Dat lijkt me zo, Zephyr, maar ik heb er geen flauw idee van wat dat thema dan moet zijn. Wel weet ik dat 'Demon Cleaner' een beest van een song is.

Zephyr
Demon Cleaner is idd fantastisch, maar Supa Scoopa and Mighty Scoop en Whitewater vind ik nog net even wat beter.

Zephyr schreef:

Achterop de CD die ik heb zijn de tracks als volgt vermeld :

I

Odyssey
Conan Troutman
N.O.
Whitewater

Vandaar dat ik dacht aan een thema (?) Wie het weet mag het zeggen...............

Gevonden op internet :

Track 10.2 is a hidden track (oftewel Lick Doo).

Germ Stoned
Demon Cleaner en Hurricane zijn 2 echt beukende, vieze, gitaarrifs die ongeloofelijk fijn zijn om naar te horen. Over het thema van deze cd heb ik ook al eens nagedacht maar ik zou het ook echt niet weten.

Germ Stoned
Ik ga deze heren dinsdag aan het werk zien op de Lokerse Feesten.
Ik kijk er alvast heel hard naar uit.
Sky Valley is een vd beste albums die - naar mijn mening - ooit gemaakt zijn.
Ik vind deze nummers stuk voor stuk songs die zeer goed in het gehoor liggen.
De toppers vind ik Gardenia, Asteroid en Demon Cleaner.

Sjamaan G schreef:
samen met Jalamanta van Brant Bjork KING of the Stonerrock albums

Jalamanta is naar mijn mening niet echt een Stonerrock album.

mijn id, te luchtig, je mist vooral de loodzware kenmerkende doffe gitaargeluid

avatar van Ducoz
Snoei heet, niets om me heen.
Lange weg zonder einde inzicht.
Weerzijde lange uitgestrekte woestijn..
In de verte wat rotsen en windmolens

Een goede 49 graden staat er op mijn metertje,
genoeg gas in de tank om tot Palm Springs te rijden.
Joshua Tree park alweer ver achter mij, mooie ervaring.

Deze plaat giert uit de boxen, een enorme woestijn storm blaast door de auto.
De weg spiegelt door de hitte. Airconditioning op hoog.
Langzaam komt de Sky Valley dichterbij.. Palm Springs/Desert, mijn eindpunt voor de avond.
Motel met zwembad, heerlijk in die hitte...

Dat was mijn ultieme Kyuss ervaring, daar in Amerika.

avatar van shimahero
vette gitaarrifs, dat wel. Maar ook niet meer dan dat eigenlijk.

nee, zwoele zompige moerassfeer en nummers die je kop niet uit te krijgen zijn , en je continue aanzetten tot ferme lichamelijke beweging, vind je niet op deze plaat

space cadet

avatar van shimahero
terug opgewaardeerd. Geen enkel album uit mijn collectie heeft zo vette gitaarrifs als deze. Ik vind dit beter dan Queens of the Stone Age. Is dit de enige goeie stonerrock plaat? Hoe zit het met stonerrock vandaag de dag?

avatar van freakey
shimahero schreef:

Nee hoor, Kyuss - Blues for the Red Sun (1992) is (bijna) net zo goed....

Ook luisteren naar 35007, Unida, Sleep, Los Natas, Atomic Bitchwax, Datura, Fu Manchu, Monkey3, Mother-Unit, enz.

Goede site om oude en nieuwe stoner te ontdekken is All That is Heavy - Vinyl Records, CDs, DVDs, T-Shirts - allthatisheavy.com

avatar van Ernie
De vroege Monster Magnet (tot dopes to infinity dus) reken ik ook bij Stoner gerelateerde rock.

avatar van freakey
Ernie schreef:

Oh ja, zeker wel... en de nieuwe Monster Magnet, Mastermind is ook een prima plaat.....

avatar van tsjong
Het heeft even geduurd voordat ik dit album had afgeluisterd. De eerste track bleef maar op repeat staan.

Muziek waarbij ik aan films als The Texas Chain Saw Massacre en The Hills Have Eyes moet denken.
Onheilspelbaar.
Het zuigende geluid laat je langzaam verdwalen in een eindeloze woestijn.
Vanuit de bergen wordt je geobserveerd door seksistische truckers en bloeddorstige freaks.
Ergens in The Middle Of Nowhere bevind zich vreemd genoeg een tankstation met cafeetje.
Zelf gebrouwen bier aan de tap.
Waarbij de jukebox alleen maar dit album in de aanbieding heeft.
Hoe hard je ook probeert om The Eagles uit de luidsprekers te krijgen.
Steeds weer die sound van Kyuss.
Zelden maakte een albumhoes mij zo nieuwsgierig.
Een langgerekte weg naar de horizon die toch doodlopend blijkt te zijn.
Het enige wat ontbreekt is een onderschrift met het inwonersaantal.
Josh Homme is slachter Leatherface.
Verborgen achter zijn gitaarspel is hij verder nog een gezichtloos persoon.
Zorgvuldig voort hakkend met zijn instrument.
Totdat deze beul tevreden kan zijn met het resultaat.
Om uiteindelijk zijn ware aard in Queens Of The Stone Age tentoon te stellen.
Stoner als deze zullen ze niet gemaakt worden.

poontan64
7 van de 10 songs zijn geweldig te noemen van dit centre-piece of absolutely incredible stonerrock; Space Cadet, N.O. en Whitewater zijn aangenaam maar missen de 'grinding-sound' die Kyuss zo uniek en herkenbaar maakt!

Vanwege unieke sound en muziek is dit album bijvoorbeeld net zo'n classic als bijv. The Doors en The Jimi Hendrix Expierence; want dit album VERDIENT zijn plaats in een eigen en duidelijk herkenbare trending-sound....

5 sterren - Ode to the Asteroids of Kyuss!!!

avatar van Ernie
hmmm space cadet vind ik echt schitterend en niet als een overgangetje naar het machtige demon cleaner ofzo maar echt een fucking schitterend nummer! die sound heeft iets heel escapistisch, wegdromend naar mijn mening. een heerlijk rustpunt ook, in een verder uit brutaal riffende gitaarmartelingen en beestachtig drumwerk bestaande mutherfucker van een plaat

avatar van Don Cappuccino
Jezus, wat een album! Volgende keer zal ik mijn gitaar ook maar eens aansluiten aan een basversterker, ik wil ook zo´n vet gitaargeluid! Welcome To Sky Valley is een riff-festijn van jewelste in de Black Sabbath traditie. De zang is heerlijk en past perfect bij de muziek. Maar die riffs, daar gaat het om! En Brant Bjork die als een bezetene drumt op dit album.