Alter Bridge - AB III (2010)

Alternatieve titel: AB III.5

Rock / Metal
Label: Wind-up

1. Slip to the Void (4:53)
  2. Isolation (4:14)
  3. Ghost of Days Gone By (4:26)
  4. All Hope Is Gone (4:49)
  5. Still Remains (4:45)
  6. Make It Right (4:16)
  7. Wonderful Life (5:20)
  8. I Know It Hurts (3:55)
  9. Show Me a Sign (5:56)
  10. Fallout (4:22)
  11. Breathe Again (4:22)
  12. Coeur d'Alene (4:31)
  13. Life Must Go On (4:32)
  14. Words Darker Than Their Wings (5:21)
  15. Zero * (4:39)
  16. Home * (3:29)
  17. Never Born to Follow *
totale tijdsduur: 1:05:42 (1:13:50)
avatar van Desert
Donderdag live bekeken in Antwerpen. Zéér degelijke show gezien van deze band. Van het nieuwe album hebben ze 4 à 5 nummertjes gespeeld en ik moet zeggen dat die momenten toch wel de mindere van het concert waren. "All hope is gone" vond ik nog het sterkst.

Voorts geen slecht woord over te zeggen. Subliem gitaarwerk, energieke drums (zelfde stukje als op de DVD, maar wel veel korter). Ook de zang was uitzonderlijk goed. Kennedy miste amper een noot - wat ik eerlijk gezegd niet verwacht had afgaande op eerdere ervaringen.

PriestMaiden
Dit is wel een goed album. Ik moet hem nog wat meer luisterbeurten geven, maar ik ben zeker enthousiast. Eerste cd die ik hoor van deze band. Ik ben wel liefhebber van Creed en ook deze zanger die ik live zag bij Slash is erg goed.

avatar van jellylips
Na het zien van het concert in de HMH ben ik deze plaat nog vaker gaan draaien. Ik geloof dat ik nu dagelijks het album wel even draai. Meer opgewarmd voor de 'nieuwe' sound, en de songs zijn toch wel weer erg sterk. Daarbij weet ik nu beter welke nummers ik eruit vind springen, zodat ik zelf het hoogtepunt kan ontdekken in de plaat.

Dat is ook het 'probleem' van AB: Ze laten elk nummer klinken als een hoogtepunt, waardoor je er na een tijdje ongevoelig voor word.

avatar van vielip
Ik kwam tijdens en na het concert vorige week in de HMH tot de conclusie dat ik het eerste album toch verreweg hun beste vind! Op album 2 en 3 staan ook een aantal klasbakken maar het debuut is van begin tot eind één groot hoogtepunt vind ik. Jammer dat ze maar 4 nummers van het debuut deden overigens. Ze speelden veel teveel van Blackbird vind ik.

avatar van ozwald
en het geluid stond veel te zacht....

avatar van Mr T
Heb met alle alter bridge albums nog gehad dat ik in eerste instantie alle nummers een beetje op elkaar vond lijken en over het algemeen geniet ik dan niet van een album. Maar net als bij de vorige twee blijkt dat ik daar gewoon doorheen moet en de nummers beter moet leren kennen, want uiteindelijk geniet ik toch echt wel van hun albums.
Laat een stem nog even achterwege, maar ik vind het in ieder geval een goede plaat.

avatar van Gloeilamp
Ik vind dit toch wel een erg sterk album. Vooral Slip To The Void, Ghost of Days Gone By en Words Darker Than Their Wings spreken mij erg aan.

avatar van prodi9y9
aangezien ze naar pinkpop komen moet ik dit maar eens gaan proberen zodat ik weet wat ik kan verwachten. en ik ben aangenaam verrast. dit is lekkere muziek! ik wacht even met een stem uitbrengen. deze ga ik eerst nog een paar keer draaien (wat ik nog bij zoveel albums moet doen eigenlijk...)

avatar van Bravejester
Een lekker rock album maar zeker ( nog niet ) zo sterk wat mij betreft als One Day Remains en Blakcbird.

Myles Kennedy klinkt weer uitstekend; Mark Tremonti klinkt ook goed maar het klinkt ( bijna ) allemaal iets te "gewoontjes" in vergelijking met hun vorige alubms. En ik mis uitschieters zoals bv In Loving Memory en Blackbird om maar eens 2 van de mooiste te noemen.

Het viel voor mij dan ook niet mee hier favorieten te kiezen buiten Slip To The Void om; het albums begint wat dat betreft uitstekend !!

Maar nummers als All Hop Is Gone en Make It Right beginnen veelbelovend maar worden in ieder geval voor mij naar het eind toe weer een stuk minder ( teveel herhaling van "chorus" misschien? )

Naar vooral in het begin een aantal luisterbeurten in de auto ( als achtergrond voor autorijden vind ik dit een lekkere plaat; vormt 1 geheel zonder echte "dips") kwam Show Me A Sign ook bovendrijven als een heerlijk nummer ; komt misschien ook door een flink verschil in sfeer met de andere nummers.

avatar van Ducoz
Wat komt er nou precies op nieuw uit van deze plaat?

avatar van Gloeilamp
Ik zag dit album ineens bij de nieuwe albums staan, komt er een deluxe versie uit?

avatar van EvilStrings
Ja, zie hier.

avatar van Desert
Speciaal de Amerikaanse versie gekocht vanwege de twee bonustracks, lappen ze er toch nog een derde bij zeker. Bonustracks zijn des duivels.

avatar van legian
drie hele extra nummers, beetje jammer, geef dan gewoon ene collector uit ofzo met extra's en edits van de nummers. vind dit een beetje jammer van ze
maargoed desalniettemin ben ik benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben.

avatar van Gloeilamp
er zit wel een docu bij hoor.
Zero en Home kende ik overigens al, ben benieuwd naar het laatste nummer.

avatar van Dream Theater
Na twee super cd`s waren de verwachtingen erg hoog voor deze cd en in eerste instantie viel hij mij ook wat tegen. Dit kwam vooral door het ontbreken van uitschieters als bijv. Blackbird op de vorige. Jammer want een spetterende gitaarsolo had bijv. van Words Darker Than Their Wings een supernummer gemaakt, hoewel ik dit wel een van de betere nummers op deze cd vind.
Toch na enkele luisterbeurten kom ik tot de conclusie dat we met een uitstekende rockcd te maken hebben met uitschieters als Isolation, Coeur d Àlene, Fallout en het eerder genoemde Words. Toch hoop ik dat hun 4e weer een echte knaller wordt en die verschijnt pas in 2013.

avatar van legian
ach we krijgen een nieuwe Creed, en het solo album van Tremonti.
dus daar komen we de tijd nog wel mee door denk ik.

avatar van james_cameron
Iets minder dan voorganger Blackbird, het songmateriaal is hier niet overal even sterk en tegen het einde zakt het allemaal wat in, maar nog steeds een ijzersterk album. Qua geluid is de plaat nog iets harder geworden, vooral door het ruige gitaarwerk, waardoor de stevige amerikaanse rock soms dicht in de buurt van metal komt. Myles Kennedy zingt in ieder geval weer de sterren van de hemel en het gitaarwerk van Mark Tremonti is om de vingers bij af te likken. Wat een heerlijke band is dit toch. Uitschieters wat mij betreft zijn opener Slip To The Void en Still Remains.

avatar van Kondoro0614
Ik ben nooit zo gek fan geweest van AB III, al vanaf de release kreeg het album mij op bijna geen enkel nummer echt te pakken. Er zitten echt hier en daar wel uitschieters bij maar het meeste is soms wat eentonige kwak en het duurt allemaal maar wat te lang, een volle uur naar de zangkunsten van Myles Kennedy luisteren kwam mij neus gaten wel een beetje uit, en dan zakt mijn enthousiasme over Alter Bridge lichtelijk in (al weet ik dat het album hierna alles goed gaat maken). Zeker na zijn voorgangers, ook 'One Day Remains' niet vergeten word dit derde album een beetje in een hoekje gezet en klinkt allemaal niet zo indrukwekkend meer na een héél uur.

Er zitten echt wel wat uitschieters tussen en vooral na het openingsnummer kreeg ik al gauw het gevoel dat het niet meer fout kon gaan, wat was 'Slip to the Void' toch een heerlijk nummer die ik zeker vaker op ga zetten! Ook de nummers 'Show me A Sign' en 'Still Remains' klonken ook gaaf maar daar blijft het dan wel bij, de rest is niet slecht maar pakten me minder fijn dan deze drie. Op naar de volgende albums waarvan ik weet dat die wel een tikkeltje beter zijn, in mijn ogen.

Voorlopige tussenstand:
01. Blackbird
02. One Day Remains
03. AB III

zat een tijdje terug wat in een cirkel wat muziek (Rainbow Led Zeppelin Gamma Lizzy Grand Slam Temple of the Dog Soundgarden Mother Love Bone) betreft en ben maar eens wat gaan struinen op internet, op zoek naar wat nieuws kwam ik uit bij Tool Evergrey Pagan's mind Gojira en nog een paar. Kan wel zeggen dat samen met Evergrey Alter Bridge me helemaal heeft gepakt! Heb gelijk AB III gekocht, op schijf! en nu net The Last Hero. Niet alles vind ik even goed maar het geheel klinkt echt vet en met wat mij betreft een aantal echte uitschieters; Isolation, Fallout als absolute favorieten. Ook de solo uitspatting van MK bevalt me erg goed. Blij dat ik onder de steen ben vandaan gekropen. 4 uit 5 lijkt me een goede score.