Celph Titled & Buckwild - Nineteen Ninety Now (2010)

Label: No Sleep

met Vinnie Paz

4. Fuckmaster Sex (4:26)
  5. Swashbuckling (4:47)

met Apathy, Ryu en Esoteric

6. I Could Write a Rhyme (5:36)
  7. Hardcore Data (5:11)
  8. Mad Ammo (5:14)

met F.T. en R.A. the Rugged Man

9. Tingin' (3:55)
  10. There Will Be Blood (4:13)

met Sadat X, Grand Puba, A.G., O.C. en Diamond D

11. Miss Those Days (4:18)
  12. Step Correctly (4:24)
  13. Wack Juice (4:30)
  14. Styles Ain't Raw (5:39)

met Apathy en Chino XL

15. Where I Are (3:56)
  16. Time Travels On (3:27)

met Majik Most en Dutchmassive

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Beiden hebben een lage stem, beiden zijn speels met hun stemgebruik en met taal. Maar Del is genialer .

avatar van Elohim
Nog even een halfje verhoogd! Heerlijk album dit!

avatar van -d-
-d-
Step Correctly wat lekker!

avatar van flow natural
Ben hem nu aan het luisteren en hij rolt goed bij mij binnen :d.
Er is een track bij waarbij geluiden worden gebruikt die mij doen denken aan "house of pain"sound. vet

5,0. Ronduit fantastisch album dit. Dit brengt mij echt terug, alhoewel ik niet uit die 'era' kom voelt het echt alsof dit album iets brengt wat in hedendaagse hiphop gemist wordt. Echt een staaltje kunst van zowel Buckwild áls Celph Titled.

hiphop zoals het hoort te zijn

avatar van Flipm0de
Pompt nog steeds lekker

avatar van Silky & Smooth
Aardige plaat. De beats zorgen voor een lekkere oldskool-sfeer, helaas weet Celph die sfeer niet helemaal af te maken. Hij is een sterke rapper, maar hij weet mij niet te overtuigen hier. Ik mis een rapper die beter bij de sfeer past. Toch is het al met al een fijn album om te luisteren!

avatar van james_cameron
Prettige hiphop; rapper Celph Titled heeft een fijne stem en een relaxte, licht humoristische flow. Soms is hij iets te relaxed; hierdoor gaan veel tracks nogal op elkaar lijken en is er een gebrek aan afwisseling tussen de tracks onderling. Het album duurt met zijn 72 minuten ook wel wat te lang. Ik mis ook een beetje echt pompende beats, maar afgezien daarvan is het een prima plaat, met hier en daar leuk gekozen (film)samples.

avatar van Elohim
De verschillen zijn toch vooral te merken in 'subject-matter' (ben lui en weet zo snel niet een beter woord). Hij heeft redelijk veel teksten die toch echt bij elkaar horen, en niet willekeurige bragnboast raps die je zo van het ene nummer naar het andere zou kunnen dragen.

avatar van nega
Where I Are

avatar van niels94
Deze man is zo'n baas. Jammer van die paar mindere dingetjes (zoals het belachelijk vreselijke refrein van Time Travels On, de gastbijdragen op There Will Be Blood en de net wat te lange lengte), maar over het algemeen is het genieten van de gruwelijke flow en lines van Celph over de prima beats van Buckwild en staan hier enkele klappers op. Jammer dat Celph Titled niet meer soloalbums heeft of die Demigodz-platen wat meer de moeite waard zouden zijn. Tot nu toe had er toch wel wat meer in gezeten, naar mijn idee.

bennerd
Jammer genoeg luister ik nooit meer naar muziek van die gast, terwijl hij toch echt een van mijn favoriete mc's is. Het lukt hem maar niet om een echte klassieker ineen te zetten. De Demigodz-crew is echt waardeloos, hoor hem veel liever op rauwe boom bap beats zoals op deze plaat. Toch nog maar eens opleggen.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik doe mee. Al een hele tijd niet meer geluisterd, maar als ik alleen al denk aan de intro van The Deal Maker word ik vrolijk. Hoewel er eigenlijk niets speciaals aan is, behalve misschien dat het nergens echt inkakt, blijft dit toch wel een topplaat. Lekker achteloos.

bennerd
Dat ik ooit nog zo durfde te twijfelen aan Celph Titled enerzijds en de 90's-beats van Buckwild anderzijds. Heerlijke sfeer op deze plaat en dit is toch echt wel de plaat waar Celph Titled zijn grootste potentie getoond heeft. Zijn solo-debuut ligt nog wel even in de wachtrij. Celph Titled past niet op het soort bombastische AotP-beats. Hij vlamt pas echt als hij de ruimte krijgt door het boombapgeluid.

avatar van Delars
Eensch met Lord Bennerd.