Zappa / Mothers - Roxy & Elsewhere (1974)

Rock / Jazz
Label: DiscReet

1. Penguin in Bondage (6:48)
  2. Pygmy Twylyte (2:13)
  3. Dummy Up (6:03)
  4. Village of the Sun (4:17)
  5. Echidna's Arf (of You) (3:53)
  6. Don't You Ever Wash That Thing? (9:40)
  7. Cheepnis (6:32)
  8. Son of Orange County (5:54)
  9. More Trouble Every Day (6:01)
  10. Be-Bop Tango (of the Old Jazzmen's Church) (16:41)
avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Stalin schreef:
Zappa bij Witteman afgelopen week.

Echidna's Arf

Ze zijn zelfs bij DWDD geweest.
Dat klapvee daar zal wel niet weten wat ze gehoord hebben...

Echt schitterende uitvoering!

avatar van Rudi S
Prima uitvoering, Fuse is een veelzijdig combo die van Jazz naar pop en klassiek springen.
overigens een mooi programma van Witteman,laats ook een mooi item gezien over de Goldberg variaties (Bach) doorJan-Willem Rozenboom (van Guus M, ja).
Terug naar Zappa, zijn composities zijn zeer geschikt om in een klassieke en of Jazz setting gespeeld te worden.
Ik heb begin jaren '90 tijdens de Zappa dagen in de Effenaar 2 mooie BRT cd 'gekocht,
-Trio Cucamognga plays Zappa met o.a: veel One size fits all materiaal.
- BRT Bigband (dirigent Rick Taylor: oa. Peaches.., Watermelon.., Sons of Mr Gren genes etc.

Er staat logischerwijs Rock/Jazz bij deze plaat, maar het is regelmatig ook funky as hell.

avatar van zoppo
Een Roxy & E overdubje. Restje van de Roxy movie 2015.

Frank Zappa - Cheepnis (Original Roxy Footage) - YouTube

avatar van Pitchman
Zappa , een van de beste composers van de vorige eeuw . Wat geniet ik van de muziek van deze man. Zo veelzijdig , niet normaal. Zo een muziekaal brein wordt een keer in de honderd jaar geboren als je geluk hebt. En altijd een steengoede band om hem heen. En op dit album zeker. George Duke en Ruth Underwood bijvoorbeeld. De percussie is ook altij d majestueus op al zijn platen. Twee drummers op dit album. En de film van Roxy! Was het wachten dubbel waard. Samen met de humor van Frank is dit een unieke plaat. Vanaf 'Echidna's arf begint de band echt los te barsten , dan komt het kippenvel gelijktijdig op mijn armen. Man man wat is dit goed!!