Slaine - A World with No Skies 2.0 (2011)

Label: Suburban Noize

5. Zombie

met Son of Skam

6. Can't Go Home
  7. YOU
  8. Jumpin' Out the Window

met Cyrus Deshield en Edo. G

20. The Problem *

met XL

21. Insomnia *
Elohim schreef:
Jah ik zie hem. Ik zie trouwens bij de oude versie staan dat iemand hem heeft? Wtf? Zal wel een download bedoelen...

Erg jammer trouwens. Ik las hier eerder dat je bij de aankoop van de nieuwe versie de oude ook krijgt. Dat lijkt me wel erg mooi, want eerlijk: Reef op Landscapes

Krijg je die erbij als je hem besteld bij undergroundhiphop of moet je hem dan via suburbannoize rec bestellen?

Crillionaires is ook geschrapt,body of chirst,american way enzo ga ik nog even door :s

bennerd schreef:
Hij gaat voor een extreme makeover? Slimme zet, anders is er qua verkoopwaarde niets meer aan en heeft hij al zijn kruit al verschoten.

Achja als het goed is koop ik hem eigenlijk graag origineel :d

avatar van Elohim
Ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben naar Edo G en Sean Price.

Verder weet ik het eerlijk gezegd niet... ik denk dat ik het ergens hier op MuMe had gelezen, maar kan het nu niet terugvinden, aangaande het originele album.
Ik denk trouwens dat je dan via Suburbannoize zou moeten bestellen... Ik zie bij UGHH niet echt iets staan dat je iets erbij krijgt.

avatar van MJ_DA_MAN
Label geeft wéér een andere tracklist...

avatar van Elohim
Ik hoop dat deze klopt en die niet... Ik vond Insomnia een erg vette track, en moet eerlijk zijn dat ik niet speciaal uitkijk om verses te horen van Checkmark (klinkt ook weer niet zo erg, eigenlijk) of Lu Balz (dit dan wel weer een verschrikkelijke naam... )
Verder jah... Unstoppable zal Zombies worden, dan denk ik dat ik toch liever Zombies heb. Bij Unstoppable krijg ik zo'n gevoel dat ze dat ene sample wat al zo vaak is gebruikt gaan gebruiken (die van: Ill Bil - Unstoppable, enige waar ik nu op kan komen, maar volgens mij ook door Nas en MF Doom ofzo).

We zullen wel zien, Slaine zal wel blij zijn met hoe het allemaal gaat.

avatar van MJ_DA_MAN
Nummer met Checkmark is al te beluisteren.

avatar van flow natural
Over een jojo effect gesproken :s.

Jojo effect?

Ik vind de track wel netjes eigenlijk, Borrowed Time. Toch kan het niet tippen aan Insomnia. Die beat van Insomnia, dat sample, die drums, zijn flow op die track, de tekst, de delivery, die shit is echt zeldzaam.

flow natural schreef:
Over een jojo effect gesproken :s.

Het telkens veranderen van de release date en de tracklist.

ik heb gister beide cd,s(eigelijk zijn het er 3!) en moet zeggen dat ik het origineel toch wat beter dan 2.0.wat rauwer...verder niets dan lof.. 4 sterren!!

avatar van MJ_DA_MAN
Hoezo drie (nummers 17 t/m 21 wellicht)? En krijg je bij elk exemplaar de originele versie erbij?

ik heb van 2.0 de special edition met bonusdisc met nog 5 nummers namelijk:
unstoppable(ft jl)
the most dangerous drug in the world
what i feel like(feat.v knuckles
the problem(feat xl)
insomnia

volgen mij kregen alleen de pre orders het origineel erbij

avatar van Harderwiek
Broken heeft echt een heel vervelend refreintje.

avatar van Delars
Slaine heeft van zich laten horen..

avatar van james_cameron
Volgens mij is dat Russell Crowe op de cover, ten tijde van Romper Stomper...

james_cameron schreef:
Volgens mij is dat Russell Crowe op de cover, ten tijde van Romper Stomper...

Ik heb nu beide albums geluisterd en wat ik verwacht had is dat het orginele album beter is.
Klinkt allemaal veel rauwer,echter,duisterder dan 2.0.
Op 2.0 opvallend veel meer zangerige refreintjes die het meer toegankelijker maken voor een breder publiek volgens mij.
Misschien daarom dat het originele werd terug geroepen.
Persoonlijk is het originele a word with no skies één van de beter albums.

En dat sensatie filmpje pfja shit happens.Wat er daarvoor is gebeurd staat er weeral niet op.
Die kerel die het geupload heeft lijkt het wel uit te buiten en veel gepraat blablabla.

A word with no skies 1 mag best ook wel op de site staan,er zijn mensen die dat album ook hebben

flow natural schreef:

MJ_DA_MAN schreef:
Als je die gratis bij 2.0 krijgt mag ie opzich wel op de site, ja. Harco?

Het album bestaat want het is gedrukt en alles proper verpakt klaar voor verkoop
Als ze echt wilden dat hij niet uitkwam/of in handen komt zou het er niet bijgeleverd worden of via een andere manier te verkrijgen zijn :d.

avatar van james_cameron
Acceptabele hip hop, hier en daar iets te kaal en saai qua beats, maar levendig genoeg om vrijwel de hele lengte te blijven boeien. Slaine is een energieke rapper die de aandacht vast weet te houden, al doet hij meer dan eens denken aan Eminem (luister maar eens naar Insomnia). De teksten gaan overwegend nergens over, maar goed, dat treffen we vaker binnen het genre.

The Last Song: zowel beat, stem als flow lijkt eminem.

avatar van Elohim
@James, Slaine heeft toch erg vaak storytellings hier hoor.

Voor de rest, tsjah... geef mij toch maar de eerste versie, deze krijgt een 3,5 voor nu.

avatar van Harco
MJ_DA_MAN schreef:
Als je die gratis bij 2.0 krijgt mag ie opzich wel op de site, ja. Harco?

Hoe zit het verhaal nou precies?

frisianbeatdown schreef:
volgen mij kregen alleen de pre orders het origineel erbij
Je kan het dus zien als een aparte CD gezien het verder losstaat van AWWNS 2.0.

inderdaad MJ...en hij is echt een stuk beter dan de 2.0 versie..

frisianbeatdown schreef:
inderdaad MJ...en hij is echt een stuk beter dan de 2.0 versie..

Ik volg die mening !

avatar van MJ_DA_MAN
Ongeveer op hetzelfde niveau als de oorspronkelijke versie, maar net ietsjes minder. Slaine bevalt me steeds beter en steekt veel energie in tracks. Beats zijn vaak wel aardig en de gastartiesten ook; wel jammer van de drie gezongen refeinen (12, 14, 15) want daar heb ik het niet zo op en het past ook niet bij Slaine. Ik hoop trouwens dat ie in de toekomst een volledig album gaat maken met producer Lu Balz want die levert bij vlagen echt krachtige beats die perfect bij Slaine passen; Black Horses bijv. met die harmonie-drums . Had Insomnia ook graag op deze versie gezien (ondanks dat ie op sommige versies als bonus staat).

avatar van pqt
pqt
Samen met Ill Bill en House of Pain liet Slaine bij de groep La Coka Nostra al zien dat zijn raps samengaan met een flinke dosis energie, agressiviteit en opschepperij. Op zijn nieuwste plaat, A World with No Skies 2.0, wijkt hij nauwelijks af van deze rapstijl. Over onheilspellende beats spuwt Slaine zijn gal, met een paar ietwat gevoeligere tracks tussendoor als uitzondering.

De bekende, en ook succesvolle formule dus. Doordat er om de zoveel tracks ook een nummer zonder spierballenraps voorbijkomt blijft het album interessant en wil je niet na een paar tracks al afhaken. Hierdoor krijgt Slaine ook de kans om met een vloeiende en energieke flow zoveel mogelijk agressie en misschien een vleugje depressie (“I close my eyes and see myself hanging in the basement//Dangling my legs, veins straining in my head”) kwijt te raken.

Dit alles doet hij over producties waar de melancholie vanaf spat. Met een flink arsenaal aan onheilspellende viool- en pianoloopjes, gitaarrifjes en bombastische drums staat Slaine niet alleen in zijn donkere wereldbeeld. De beats ondersteunen hem perfect en variëren genoeg tussen opbouw en instrumentatie, zonder de aandacht van de gastheer af te pakken.

Er zijn op A World With no Skies 2.0 dus niet veel smetjes te vinden. Het enige beklagenswaardige aan de plaat zijn de gezongen refreinen die vaak op de emotionelere tracks voorbijkomen. Omdat er een te groot contrast is tussen deze refreinen (gezongen door onder anderen Everlast, Cyrus Desheild en Son of Skam) en de raps van Slaine klinken ze nogal misplaatst. Vaak is dit al reden genoeg om deze tracks te skippen, wat jammer is, want Slaine laat door een enigszins geëmotioneerde intonatie op te zetten ook op deze nummers vaak een sterk staaltje raps horen.

Maar goed, op een zestien tracks tellende plaat zijn deze paar misstappen te vergeven. Het merendeel van de nummers klinkt erg energiek, al zullen de agressieve raps na een tijdje vast enigszins beginnen te vervelen. Hierom moet je het album niet constant op repeat hebben staan. De plaat is daarentegen wel zeer geschikt om te dienen als uitlaatklep in momenten van boosheid.

Ook hier te lezen.

avatar van Harderwiek
Deze plaat gaat mij steeds beter bevallen. Slaine is een geweldige MC en weet veel gevoel en energie in zijn tracks te leggen. Sommige refreinen vind ik iets te 'poppie', maar over het geheel een erg sterke plaat dit!

avatar van discipline
Zombie is gewoon een nummer van Son Of Skam met een verse van Slaine er in, ik vind het eerlijk gezegd wel vet! Dit album krijgt trouwens een beetje voordeel van de twijfel ik vind Slaine gewoon erg sterk alleen vind ik de beats gewoon net niet op een paar uitzondering na. Een 3,5*