Guns N' Roses - Use Your Illusion II (1991)

Label: Geffen

1. Civil War (7:36)
  2. 14 Years (4:17)
  3. Yesterdays (3:13)
  4. Knockin' on Heaven's Door (5:36)
  5. Get in the Ring (5:29)
  6. Shotgun Blues (3:23)
  7. Breakdown (6:58)
  8. Pretty Tied Up (The Perils of Rock & Roll Decadence) (4:46)
  9. Locomotive (8:42)
  10. So Fine (4:09)
  11. Estranged (9:20)
  12. You Could Be Mine (5:48)
  13. Don't Cry (Alt. Lyrics) (4:42)
  14. My World (1:22)
avatar van Heer Hendrik
mijn ultieme guns 'n Roses nummer blijft toch altijd You Could be mine.... vanaf het eerste drumgeluid tot aan de ultieme "Yeah" van Axl is dit nummer een Racemonster. Geweldig.... Ik heb het intro nog een poosje als Ringtone gehad....Hoeveel mensen daar wel niet van schrokken

Het valt me trouwens op dat dit nummer zelden meer op de radio wordt gedraaid. Het zijn altijd de andere hits die tot in den treure voorbij komen, terwijl dit toch een kneiter van een hit was en de voortrekker van de Use your Illusion albums....................................en een gewaagde song om als filmmuziek te gebruiken,maar het past perfect bij Terminator 2. Een film die ook Voort raast...net als dit nummer.....

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Heer Hendrik schreef:
mijn ultieme guns 'n Roses nummer blijft toch altijd You Could be mine.... vanaf de eerste drumgeluid tot aan de ultieme "Yeah" van Axl is dit nummer een Racemonster. Geweldig.... Ik heb het intro nog een poosje als Ringtone gehad....Hoeveel mensen daar wel niet van schrokken

Kon het niet beter verwoorden, behalve dat ik het niet als ringtone heb gehad.

avatar van Jazper
Tof intro inderdaad van You Could Be Mine. Doet me altijd wat denken aan het intro van deze

avatar van milesdavisjr
Persoonlijk GnR favoriet staat echter op AfD dat is Rocket Queen!

Dat geldt voor mij ook, wat een klasbak. Vreemd genoeg wordt het nummer zelden genoemd als 1 van de favoriete nummers. Dan dit album; destijds vond ik deze schijf nog iets beter dan deel 1, maar ja dat was in 91' toen deze band ook in Nederland in de charts omhoog schoot en ik de hitlijsten nog regelmatig bijhield. Tegenwoordig draai ik beide albums nooit meer, slecht is het zeker niet maar wel vermoeiend. Waar Appetite for Destruction smerig was, sleaze rock in optima forma en de nummers kont schopten ontberen beide UYI albums deze kenmerken. Natuurlijk staan er nog wel enkele ruigere nummers op maar de enorme lange speelduur en het theatrale aspect nekken de schijf voor mijn gevoel. Daarnaast wilde Axl een lager than life gevoel creëren maar stonden de overige leden daar niet echt achter.
14 Years, Yesterdays, Get in the Ring en Shotgun Blues zijn voor mij de beste nummers, niet geheel toevalligerwijs de nummers met een korte speelduur i.v.m. de overige songs op de plaat. Locomotive, Estranged, Civil War allemaal leuk en aardig maar naar mijn mening struikelde de band over zijn eigen ambities. Kortom; slecht is het nergens en het idee voor zo'n ambitieus project is te billijken maar ik had toch liever gehoord dat de band de lijn had doorgetrokken van het debuut.