Guns N' Roses - Use Your Illusion II (1991)

Label: Geffen

1. Civil War (7:36)
  2. 14 Years (4:17)
  3. Yesterdays (3:13)
  4. Knockin' on Heaven's Door (5:36)
  5. Get in the Ring (5:29)
  6. Shotgun Blues (3:23)
  7. Breakdown (6:58)
  8. Pretty Tied Up (The Perils of Rock & Roll Decadence) (4:46)
  9. Locomotive (8:42)
  10. So Fine (4:09)
  11. Estranged (9:20)
  12. You Could Be Mine (5:48)
  13. Don't Cry (Alt. Lyrics) (4:42)
  14. My World (1:22)
gemaster schreef:

Eeeeh, Appetite For Destruction?

doet mij op een of andere manier niet zoveel... ik kan natuurlijk ook gewoon vaststellen dat het niet zo mijn genre is

avatar van avdj
Heb toevallig ook Appetite for Destruction beluisterd en deze vind ik beter. Raar maar waar(?)

avatar van Eddie
Helemaal niet raar ik deel die mening.

avatar van avdj
En wat vind jij aan deze plaat precies beter Eddie? Zelf vind ik de afwisseling groter, AFD heb amper rustige nummers. Wel een unicum trouwens om 30 nummers in één keer uit te brengen. Op de White Album na ken ik geen albums met een grotere tracklist. Wie wel?

avatar van Casartelli
Tja, zelf heb ik wel iets met bescheiden epics... (mits het geen lange nummers om de lange nummers zijn). Vanuit verschillende rock-invalshoeken vind ik Estranged, Locomotive en Civil war dus alle erg goed...

Nou heeft Appetite natuurlijk wel Welcome to the jungle, Paradise city en Sweet child o'mine, maar daaromheen vrijwel geen albumtrack die me ooit wat gedaan heeft... omdat veel GnR-fans en hardrockfans in het algemeen dat wel als beste album noteren, concludeer ik maar dat ik dat anders ervaar omdat het mijn genre niet zo is (wat ook zo is)

avatar van gemaster
Zo'n beetje elk nummer op Appetite is zeer goed. De singles zijn dan wel de uitschieters, maar nummers als MR Brownstone of Nighttrain zijn ook briljant.

Op dit album staan ook enkele juweeltjes en als ze de 2 UYI albums hadden ingekort naar 1 album, dan was ook dit een klassieker geweest. Aan de andere kant is het natuurlijk ook uniek wat ze hebben gedaan, 2 albums die op nummer 1 en 2 stonden in de billboard top 100.

Inderdaad. En Deel 2 haalde de eerste plaats

Om nou te zeggen dat het mijn genre is gaat te ver maar ik kan toch aardig wat nummers van GNR waarderen. Led Zeppelin vind ik met een straatlengte voorsprong de beste hardrock band. Al is het meer bluesrock. Maar Deep Purple/Guns N Roses hebben ook toppers afgeleverd.

avatar van Casartelli
Deep purple en Guns n' roses in een adem genoemd, lieve help...

Led zeppelin had een veel breder geluid inderdaad, maar dat is ontegenzeglijk wel een goede band, waarvan lang niet alles me aanspreekt. Wat dat betreft heb ik wel meer met Deep purple en Black sabbath.

avatar van gemaster
Ik stel Deep Purple ook niet zo ver boven GnR hoor.

avatar van avdj
Ik ook niet. Maar anders dan Casartelli vind ik Led Zeppelin beter dan Deep Purple/Black Sabbath. Ik heb trouwens net "In Rock" gekocht en die is goed

avdj schreef:

Op deze plaat klinken ze nog als Bad Boys of rock 'n roll, de nummers zitten vernijniger in elkaar, alle nummers zijn parels opzich maar minder groots en massal al op UYI, begrijp me goed UYI vind ik ook klasse platen. AFD is een pure rock 'n rolle plaat zonder dat slash te pas en te onpas moet laten horen hoe goed hij kan soleren, Ik weet niet precies hoe ik het moet zeggen deze plaat heefd een attitude die mij meer aanspreekt, UYI is allemaal wat gelikter. Deze plaat heeft een zelfde vibe als de oude Hanoi Rocks en de oude Motley crue's. Het toppunt van de plaat is overigen het geniale Rocket Queen, prachtige opbouw en mooie teksten.

Ik had als ik hun was ook nooit twee platen in een keer uitgebracht, UYI is in mijn optic hun eigen ondergang geweest, ze hadden axl na apetite uit de band moeten donderen in plaats vn Steven Adler, dan hadden ze nu nog bestaan.

avatar van gemaster
Slash was niet de boosdoener, maar Axl.

Wat een onzin. Zonder Axl geen G'N'R punt. Hij was de belangrijkste songwriter en zonder hem waren ze nooit zo groot geworden. Bovendien bestaan ze dus juist nog wel, dat is het leuke. Chinese Democracy staat nu gepland voor 2010 hoorde ik

avatar van avdj
Axl Rose kondigt de ondergang van GnR trouwens al in gezien het nummer `My World` Wat een vreselijk nummer! Een mislukt rapnummer op een rockalbum!

avatar van Eddie
Zonder Axl geen Guns 'n Roses, dat is altijd heelmoeilijk speculeren, zeker omdat je met AXL ook geen guns 'n Roses hebt, en het feit dat ze geen platen meer uitbrengen ligt m.i. aan AXL want waar AXL al sinds 1996 bezig is met Chinese Democracy, kunnen slash, Duff en Matt samen met die die STP zanger wel een plaat schrijven opnemen en uitbrengen binnen een jaar. En om te zeggen dat niemand vervangaar is ach, iedereen is vervangbaar, zeker als ze axl er in 1989 eruitgedonderd hadden, er zijn zangers en songwriters zat.

avatar van HammerHead

Nasum - Inhale/exhale

Magnetic Fields - 69 Love Songs..

avatar van twin
Napalm Death - Scum..

Eels - Blinking Lights and Other Revolutions

Dit Album blijft goed of ik het nou 10 jaar terug luisterde op me walkman op weg naar de basisschool of dat ik hem nu keihard aanzet in me kamer! Het blijft gewoon goed, in mijn ogen beste album ooit! 5!

avatar van LittleBox

Bruce Springsteen - Tracks en The River
Nick Cave & The Bad Seeds - B Sides & Rarities
Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain
Ryan Adams - Cold Roses
Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness
Suede - Sci-Fi Lullabies

Unicum? Neuj.....

Overigens is het beste nummer van beide UYI platen wel Estranged. Dat November Rain altijd zulke hoge ogen gooit snap ik niet. Dat moet dan wel het gitaarwerk van Slash zijn.

avatar van gemaster
Die van Nick Cave geldt niet, want dat is een verzamelaar. Pavement telt ook niet, want dat is een deluxe edition met b kantjes die 10 jaar na de originele release kwam.

Allmusic
Dan toch zeker de 11 cd + 1 dvd box set Blue Guitars van Chris Rea.

avatar van dynamo d
II vind ik beter dan I. Uitschieter is 'You Could Be Mine'. Lekker stevig. Ook 'Civil war', 'Pretty Tied Up' en 'Estranged' zijn goede rocksongs. 'Knockin' on Heaven's Door' vind ik daarentegen niet zo veel aan.

avatar van VanDeGriend
Deze gaat nog wel idd met als uitschieters, herstel, de enige nummers die je niet direct skipt, de nummers die dynamo noemt

avatar van avdj
Don't Cry en Yesterdays vind ik ook goed.

avatar van HiLL
Don't Cry vind ik de mooiste.

avatar van avdj
Ik denk het ook. Dit zijn trouwens de alternatieve lyrics.

avatar van HiLL
O dan bedoel ik denk ik die van I

avatar van avdj
Het gitaarspel komt 100% overeen.