Dinosaur Jr. - Without a Sound (1994)

Label: Blanco Y Negro

1. Feel the Pain (4:18)
  2. I Don't Think So (3:35)
  3. Yeah Right (2:45)
  4. Outta Hand (4:59)
  5. Grab It (3:31)
  6. Even You (3:23)
  7. Mind Glow (4:02)
  8. Get Out of This (5:21)
  9. On the Brink (3:11)
  10. Seemed Like the Thing to Do (5:45)
  11. Over Your Shoulder (4:52)
beaster1256
gewoon een slechte plaat met een krijsende zanger, en slechte gitaren en zeggen dat ik besprekingen gelezen heb waarvan ze zeiden dat er solo's zouden op staan a la neil young , die mensen hadden waarschijnlijk ewten soep in hun oren

wat 1 onzin neil young mocht willen dat ie zo kon spelen verder is neil young om andere redenen een beter artiest vooral omdat ie een beter songschrijver is maar desalniettemin is dit best een aardige cd met als topper t eerste nummer

avatar van itchy
Na You're living all over me mijn favoriete Dinosaur Jr. plaat. "Grab It", met een gastrol van Come-zangeres Thalia Zedek is mijn favoriete Dinosaur-track. Wat beukt dat nummer ongenadig hard!

avatar van StuF
Grab It is voor mij ook het ultieme dinosaur jr nummer. typerend door de gecombineerde tempos (die naadloos op elkaar overgaan! zoo goed en zooo lekker!) en het hartverscheurende gitaarwerk.

avatar van Petterson
I Don't Think So is het enige nummer wat ik hiervan ken. Klinkt anders dan de nummers op You're Living All Over Me, maar wel erg goed.

avatar van Lexicon Devil
Aardige plaat. De zang gaat deze keer wel irriteren. Alsof meneer tijdens het poepen zijn teksten uitkotst.

avatar van dj maus
Flinke tegenvaller na het briljante Where You Been.
Hoewel de eerste vier nummers best aardig zijn.

avatar van lauradance
Heerlijke gitaren, meeslepende liedjes.

haveman
beaster1256 schreef:

Wat ben je toch een zielig figuur beaster.

Eén recensent heeft het gitaarwerk van dit bandje vergeleken met Neil Young en dat kan natuurlijk niet! Dus 0,5. En natuurlijk niet reageren op reacties van anderen.

Meneer Bungel
beaster1256 schreef:
Hahaha, keep it up. Altijd wat te lachen met beaster.

avatar van linxde1
beaster1256 schreef:

Hahaha, ieder zijn mening. Heerlijk commentaar!

beaster1256
Graag gedaan .....

avatar van Chungking
Het ontkurken van een wijnfles gevolgd door Feel the Pain en I Don't Think So, toch twee van de beste Dinosaur-single's. Heerlijke start van de plaat! Ook Outta Hand en Grab It zijn van hoog niveau, maar daarna wordt het allemaal wat minder interessant. Seemed Like the Thing to Do vind ik wel nog een mooi nummer.
De platen met Lou en Murph zijn gewoon beter, maar af en toe mag ik deze nog wel eens opzetten.

avatar van BoyOnHeavenHill
Ik vind het heel moeilijk om dit album een waardering in sterren te geven. Toen het uitkwam was Dinosaur Jr mijn favoriete band, dus ik kocht het ongezien op de dag dat het uitkwam, gerustgesteld door het feit dat het net als bijna al z'n voorgangers zo'n fantastisch onaantrekkelijke hoes had. Maar met name de eerste helft van de plaat is ongekend wisselvallig: dat gehaaste ritme en die zichzelf-over-de-kop-hollende breaks van Feel the pain liggen me totaal niet, maar het daaropvolgende I don't think so is dan weer een superbe ballade met een fraaie akoestische gitaar en lekkere solo's. Dan komt het vervelende Yeah right met die lelijke tweede stem van Thalia Zedek; ik weet niet of zij echt vàls zingt, maar haar stem gaat in ieder geval absoluut niet samen met die van Mascis (bijvoorbeeld dat onwelluidende "So I can't live without it"), maar dat nummer wordt dan weer gevolgd door het werkelijk ontroerende Outta hand met die prachtige theremin (string-synth? mellotron?). Prompt komt er dan weer zo'n overhaast nummer Grab it met die lelijke tweede stem van Zedek, en dat wordt dan weer gevolgd door zo'n heerlijk gekwelde ultieme Dinosaur Jr-song Even you. Zo zit ik na zes nummers op drie missers en drie nummers uit de hoogste categorie...
        Gelukkig is de tweede helft een stuk consistenter. Er zit in ieder geval geen slechte track meer bij, On the brink is heerlijk klinkende melancholie, Over your shoulder is een perfecte afsluiter, en het briljante intro van Get out of this is de inleiding tot opnieuw zo'n ultiem gekwelde Dinosaur Jr-nummer dat zó goed is dat zelfs die tweede stem van Zedek daar niets aan kan veranderen. Alles zo op een rijtje zettend is dit een wisselvallige plaat die mij toch dierbaar is omdat de hoogtepunten ervan zo aangrijpend en ontroerend zijn en mij zoveel jaren "begeleid" hebben, en dan neem ik de rest maar voor lief – maar dit is wel de eerste Dinosaur Jr-plaat die ik eerder "geprogrammeerd" dan in z'n geheel draai.

avatar van Spoelworm
Meneer Bungel schreef:
Hahaha, keep it up. Altijd wat te lachen met beaster.

Een halve eeuw na dato reageer ik hier toch even op. Ik kan mij voorstellen dat je vrienden you're living all over me hebben gehoord en daar enthousiast over hebben verhaald. Als je met die verwachting deze Cd koopt kan ik mij jouw kritiek goed begrijpen.
Ik vind dit trouwens indertijd ook een grote tegenvaller . Neem dan maar weer eens hand it over of out there, en hedentendage is er een nog ruimere bibliotheek met solo volle albums ter inzage. Doe daar je voordeel mee.

avatar van Spoelworm
Ps dit was gericht naar beaster1256 ,excuus mr Bungel.

Feel the pain... Wat een classic popsong...