Adele - 21 (2011)

Pop / Soul
Label: XL

1. Rolling in the Deep (3:49)
  2. Rumour Has It (3:43)
  3. Turning Tables (4:10)
  4. Don't You Remember (4:03)
  5. Set Fire to the Rain (4:02)
  6. He Won't Go (4:38)
  7. Take It All (3:48)
  8. I'll Be Waiting (4:02)
  9. One and Only (5:48)
  10. Lovesong (5:16)
  11. Someone Like You (4:47)
  12. If It Hadn't Been for Love * (3:09)
  13. Hiding My Heart * (3:29)
  14. I Found a Boy * (3:37)
  15. Turning Tables [Live Acoustic] * (4:21)
  16. Don't You Remember [Live Acoustic] * (4:18)
  17. Someone Like You [Live Acoustic] * (5:15)
  18. Need You Now * (3:40)
avatar van Editoor
Hier ben ik wel benieuwd naar, het eerste album beviel wel.

avatar van Arrie
Originele titel, hoor...
Maar ik ben er ook wel benieuwd naar.

avatar van kemm
Tja, benieuwd hoelang ze dat gaat volhouden. 89?

Ik blijf haar in ieder geval volgen. Op 19 stonden een paar prachtige nummers, maar was toch niet geheel vlekkeloos. Hopelijk houdt ze het 2 jaar later wel helemaal proper.

avatar van kemm
Hé, bedrog! Ze is reeds 22!

Rolling in the Deep vind ik alvast een uitstekend visitekaartje en daar scoort Adele een stuk beter mee dan het eerste levensteken van Duffy (well Well Well).

avatar van dennuz
Geweldige eerste single! Dat belooft wat!

aERodynamIC schreef:

Sluit mij daar zeker bij aan. Veel kracht in haar stem en een erg aanstekelijk nummer. Enige minpuntje is de (ietwat irritante) backing, maar overall zeker veelbelovend.

Dat van Duffy moeten we maar afwachten...

Rizz
Rolling in the Deep...

avatar van Stalin
Nou, ben benieuwd met wat voor originele albumtitel ze de volgende keer de wereld zal verbazen

avatar van IntoMusic
Boeit mij weinig als de muziek maar uitstekend is. Waarom lang nadenken over een titel, als je je tijd beter kunt steken in de nummers.
Hetzelfde geldt voor de hoes, maar dat is bij Adele wel ok.

avatar van Cherubini
Vannacht een paar traantjes moeten wegpinken bij Jools bij het optreden van Adele. Someone like You. Adembenemend, Elk ander woord wat ik er nog over zou zeggen daar doe ik het tekort mee. Als dit ook zo op het album staat, dan sta ik op 24-01 bij de platenboer...Adele Someone lik You bij L......

avatar van IntoMusic
Inderdaad net als de single een puik nummer. 3 van de 11 nummers al raak, want vond ook de volgende track: Take it all

avatar van thelion
De eerste single van dit album Rolling in the Deep staat als een huis als de rest van dit album net zo goed is heeft ze een waardige opvolger voor haar debut 19. Mijn interesse is iig gewekt.

Ezechiël
Cherubini schreef:
Zo zie je maar dat muziek voor iedereen blijkbaar anders werkt, want ik vind haar stem echt stront irritant. Kwam op haar eerste album ook al niet verder dan 2 nummers. Bij dit optreden weet ze mij ook absoluut niet te raken, ja op mijn zenuwen dat dan weer wel. Echt leuk om te zien is ze ook niet. Maar goed dat is Amy Winehouse ook niet en dat weet ik dan weer wel te waarderen. Ieder zijn meug denk ik dan maar.

Heb je haar optreden bij Jools ook gezien? Vond dat echt prachtig... sowieso een mooie uitzending met ook Arcade Fire. Ik kan me soms ook wel storen aan haar accent, maar ze heeft een prima stem vind ik.

avatar van MusicFreak
Sluit me helemaal aan bij de reacties op haar optreden bij Jools. Werd er gewoon ff stil van, hoe mooi kan iets zijn met alleen een piano en een stem.
OOk Rolling in the Deep klinkt erg lekker, ben dus zeker benieuwd naar dit nieuwe album!!

Magick1
Rolling In The Deep is toch wel één van de singles van het jaar

avatar van kaztor
Mee eens, prima song.

avatar van Rudi S
Ik hoorde deze ochtend in de auto, vandaag of morgen live bij Paul de Leeuw op 3.

Geweldig nummer, Rolling in the deep! Liefde op het eerste gehoor!

'Rolling in the Deep' is van het begin tot het eind fantastisch! Heerlijk, kan er echt de hele dag naar luisteren. Nieuwe sound is de perfecte opvolger van haar debuutalbum! 21 januari klinkt opeens heeeel ver weg.. weet niet of ik nog zo lang kan wachten

avatar van Snoeperd
Wat een nummer is die eerste single van haar! Heb in 2009 de hype aan me voor bij laten gaan omdat ik Make you feel my love maar een slap nummer vond. Ik wist niet dat ze zo'n lekkere soulstem had.

mathieudc
Aha, eindelijk is er een tweede album op komst! Ik ben benieuwd, ik hou wel van haar stem en de sfeer van haar debuut.

avatar van midnight boom
Flauw om het te vergelijken maar,
De nieuwe single van Adele klinkt vele male beter dan de nieuwe single van Duffy

avatar van IntoMusic
Op zich niet vreemd, want dat doen er vele. Misschien komt dat omdat zowel Duffy als Adele in 2008 beide een verassende nieuwkomer waren. Inmiddels heeft Adele met in ieder geval een aantal songs op dit album, Duffy mijlenver achter zich gelaten.

Zojuist de special edition gereserveerd met de 2 bonustracks. Nog 1,5 maand wachten op het nu al juweeltje van een album.

avatar van Snoeperd
Dat deze single van adele beter is dan die van duffy ( vind ik ook ) compenseert dan een beetje dat Make you feel my love bij lange na niet kan tippen aan de 3 singles van duffy van rockferry en ook 19 zelf is minder als rockferry. Nu de kans aan adele om 21 beter te laten zijn als endlessly

avatar van IntoMusic
Betreft track 15 niet een video, dus hoort ie niet als extra track geschrapt te worden?

Het kan ook audio zijn toch?

Ik vraag me überhaupt af wat het voor tracks zijn en waar te vinden dan. Track 12 en 13 staan op de deluxe versie in elk geval.

avatar van IntoMusic
Klopt en die heb ik ook besteld. Ik krijg weer het vermoedde (en hoop hier toch een keer antwoord van MuMe op te krijgen) dat het hier om een iTunes track gaat die NIET op het album staat en een videotrack. Beide zijn mijns inziens niet relevant en ook van belang als we het hebben over audiotracks en datgene wat OP de cd staat.

Maar afijn, mij gaat het om de 13 tracks, waarvan een aantal al heerlijk zijn. Was het maar 2011 .