Adele - 21 (2011)

Pop / Soul
Label: XL

1. Rolling in the Deep (3:49)
  2. Rumour Has It (3:43)
  3. Turning Tables (4:10)
  4. Don't You Remember (4:03)
  5. Set Fire to the Rain (4:02)
  6. He Won't Go (4:38)
  7. Take It All (3:48)
  8. I'll Be Waiting (4:02)
  9. One and Only (5:48)
  10. Lovesong (5:16)
  11. Someone Like You (4:47)
  12. If It Hadn't Been for Love * (3:09)
  13. Hiding My Heart * (3:29)
  14. I Found a Boy * (3:37)
  15. Turning Tables [Live Acoustic] * (4:21)
  16. Don't You Remember [Live Acoustic] * (4:18)
  17. Someone Like You [Live Acoustic] * (5:15)
  18. Need You Now * (3:40)
MatthijsBudding
Hmm, weet iemand waar deze cd met de bonusnummers te verkrijgen zijn? Bijv. Bol.com heeft alleen de originele en de Limited Edition, waar maar 2 bonusnummers op staan.

avatar van Mjuman
MatthijsBudding schreef:

dacht dat het de Japanse editie was, of een editie die werd uitgeleverd door BangCD - er staan 15 nummers op.

MatthijsBudding
Oh oke... op geen 1 stonden ze allemaal. Een paar op de japanse, een paar op de BangCD versie maar op geen 1 allemaal. Ik ben wel blij met mijn 2 bonusnummers-versie ("Hiding My Heart", "If It Hadn't Been For Love").

MatthijsBudding
Ik hoop zo dat deze cd in de top 250 komt, dat verdient deze cd enorm!

avatar van dylanfeyenoord
Goede stem hoor maar ik vind de muziek helemaal niks. Vind het weinig zeggend en ben haar stem snel zat, vind dit persoonlijk een overbeordeelt album maarja iedreen z'n eigen smaak, 2.0*

avatar van Dungeon
Ik vind haar stem verschrikkelijk. Een zeikstem heeft ze. De meesten beoordelen het goed dus het zal ook wel aan mij liggen.

Vast wel ja xD.

Dungeon schreef:

Ik moet zeggen dat ik de stem van Adele ook niet uitzonderlijk prachtig vind. Een warme, dieoe stem heeft ze, maar geen geluid waarvan ik zeg: 'wauw, dat heb ik nog nooit gehoord'.

Desalniettemin een goed album. Rumour has it, Fire to the Rain en Rolling in the deep zijn de diamanten op het album.

MatthijsBudding
Precies de nummers die ik ook het best vind VIntagecrêpe! Over de stem heb ik toch een andere mening. Ik vind dat ze een wondermooie/unieke/krachtige en ontroerende stem heeft. Samen met Janis/Aretha/Beth Hart de mooiste vrouwelijke stemmen.

Ik vind haar een goede zangeres, dat wel. Ze kan emotie overbrengen en ook technisch is het in orde. Haar stem vind ik echter niet prachtig en ook niet uniek. Haar stem vind ik te donker, met te veel korrel. Ik hou zelf meer van vrouwelijkere, heldere, enigzins 'transparante' stemmen met daaraan een donker randje.

MatthijsBudding
Oh grappig. Dacht dat juist iets van de dingen was waar iedereen het wel over eens was, in tegenstelling tot de muziek/nummers enz.. Maar natuurlijk was dat een compleet verkeerde gedachte. Altijd zijn er meerdere meningen, over alles. Ik probeer te horen wat je zegt maar ik kan het er niet in vinden. Ik ben wel benieuwd wat jij een "vrouwelijkere, heldere, enigzins 'transparante' stem met daaraan een donker randje" vind, heb je toevallig een voorbeeld?

1,0
Deze kwelende peer en jammerhout is niet meer aan te horen.
Dat gemekker en gezemel ben ik nu wel beu.

Ook via onder andere (Sky Radio) worden haar nummers eindeloos tot verdriet herhaald.

avatar van Emile93
ko1888 schreef:

Ja haha! Maar dat is met alle platen op Skyradio!!!

avatar van Style.Girl
Op het begin was ik niet zo'n favoriet van Adele. Haar muziek trok me niet zo. Toen dit album uitkwam ben ik het wel meteen gaan luisteren toen ze alleen nog maar haar hit Rolling in The Deep was. Je kon meteen horen dat Someone Like You en Set Fire To The Rain de volgende gingen worden. Dat waren dan voor mij ook de beste nummers.

De rest heb ik nooit aandachtig beluistert. Maar zoals ik al zei: Rolling in The Deep, Set Fire To The Rain en Someone Like You zijn de beste nummers. Al heb ik ze nu wel zovaak gehoord dat de smaak er een beetje af is. Je hoort ze zowat elke dag 10 keer op de radio ofzo. Rumour Has It is ook een erg lekker nummer en Turning Tables ook.

De rest vind ik meer opvulling en doen me niet zoveel. Maar alleen al vanwege deze 5 nummers scoort het al zeker een 3,5* en samen met de rest maakt dit in het geheel tot een 4* Niet dat de rest allemaal 0,5* waardig zijn, maar pakken gewoon minder goed uit. Don't You Remember is dan ook nog best een mooi lied

De bonustracks heb ik nog niet beluistert, maar zal ik snel doen denk ik.

Dungeon schreef:

nee hoor. een vrij harde stem ook.

avatar van RogerV
Tijdens mijn vakantie nog maar eens moeten proberen (een vriend had het bij) maar nee. Ik denk niet dat ik Adele ooit leuk ga vinden. Haar stemgeluid trek ik gewoon niet.

avatar van Fortunato
RogerV schreef:

Daar kan ik wel inkomen. Vooral bij de grote uithalen kan ik me nog wel eens storen aan haar stemgeluid. Als ze haar liedjes enigszins ingetogen houdt, kan ik haar stem echter veel beter waarderen.

avatar van Leander1991
1,5
zielloos album zonder enige verbeeldingskracht. Als ik deze plaat luister met mijn ogen dicht en koptelefoon op zie ik een vrouw voor mij in een muziekstudio die het beste van haar zelf aant geven is.

meer niet

de 1,5 * geef ik aan het nummer rumour has it

avatar van Twinpeaks
Toch wel een goede plaat van Adele.Tuurlijk hoor je de liedjes op alle straathoeken waardoor er een overkill ontstaat,maar de singles zitten verdomd catchy in elkaar.Hier bovenop haar stem en je neuriet onontkoombaar mee.Ik heb toendertijd de dvd van Adele gekocht en was aangenaam verrast door haar onbevangenheid en nuchtere podiumpresentatie.Ook dit album vind ik meer dan prima ,maar ik hoop dat ze zich in de toekomst eens gaat wagen aan een pure blues of jazz plaat zodat ze het predikaat sky radio gaat onttijgen.Volgens mij heeft deze dame met iets donkerder materiaal een meesterwerk in zich. Voor nu 4 sterren.

avatar van JohnWilliams
Turning Tables is ongekend goed! Heerlijk om lekker in de auto deze te luisteren

MatthijsBudding
Grappig, vind dat nou net de minste van de cd .

avatar van Deranged
Het is geen vrouw waarbij je graag met het gezicht tussen de benen hoopt te belanden.

avatar van Hedser
Zelfs jij niet, Quagmire?

avatar van Mjuman
Grappig hoe mensen toch weer hun eigen userid menen moeten waar te maken: bij de één geldt nomen est omen, en de ander is nog steeds op zoek naar de schakelaar, omdat het licht klaarblijkelijk nog niet aangegaan is bij hem.

Sta telkens weer verbaasd hoe mensen zichzelf steeds weer in domtaal/kromtaal overtreffen. Een dergelijk wangebruik van onze moedertaal zou eigenlijk moeten leiden tot ontzegging van gebruik ervan gedurende een bepaalde periode, net als met het rijbewijs.

Wordt nog maar weinig gedraaid hier - maar dat komt omdat Adele regelmatig te horen is in de zgn 'betere kledingzaak' en zo. Zo is er ook een schoenenzaak (met Italiaanse schoenen) die een groter LCD-scherm in de zaak heeft hangen - die vertoont dan weer een live-dvd van Eros Ramazotti - en nou was winkelen al niet fijn

avatar van starsailor
Mjuman schreef:

avatar van Deranged
Dat elitaire toontje van u voorspelt anders ook weinig goeds.

We leven toch in een land met vrijheid van meningsuiting.

Ik geef slechts mijn mening over het album.

Misschien dat ik 'm ook als mening zou moeten aanvinken.

Ik denk er even over.

avatar van JohnWilliams
MatthijsBudding schreef:
Grappig, vind dat nou net de minste van de cd .

Samen met: Rolling in the Deep - Set Fire to the Rain en Someone like You toch wel DE topnummers van deze cd.

MatthijsBudding
Die vind ik wel allemaal heel erg goed! Adele onderscheid zich van andere artiesten omdat haar nummers altijd iets speciaals hebben, iets unieks en onderscheidends, dat heb ik alleen niet bij "Turning Tables". Nog steeds prima en beter dan het meeste op de radio, maar ik vind de ander Adele-songs dan toch nog veel beter.

avatar van starsailor
Deranged schreef:

Deranged schreef:
Ik geef slechts mijn mening over het album.
Misschien dat ik 'm ook als mening zou moeten aanvinken.
Ik denk er even over.