Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In (1994)

4,10

Australiรซ
Label: Mute

1. Do You Love Me? (5:56)
  2. Nobody's Baby Now (3:52)
  3. Loverman (6:21)
  4. Jangling Jack (2:47)
  5. Red Right Hand (6:10)
  6. I Let Love In (4:14)
  7. Thirsty Dog (3:48)
  8. Ain't Gonna Rain Anymore (3:46)
  9. Lay Me Low (5:08)
  10. Do You Love Me? (Part 2) (6:12)
  11. Let Love In *
geplaatst: 14 juni 2013, 18:07 uur [permalink]
Of City of Refuge ๐Ÿ™‡

avatar van judgepaddy
geplaatst: 14 juni 2013, 20:05 uur [permalink]
Watching Alice, Up Jumped the Devil etc. Kortom, Tender Prey is ook zeker aan te raden. ๐Ÿ˜‰

avatar van Pimdo
geplaatst: 28 juni 2013, 17:38 uur [permalink]
Man wat is dit een indrukwekkend album. Van de week even via youtube beluisterd en daarna direct het album besteld. Nick Cave & The Bad Seeds klinken hier als een maniakken die hevig verliefd zijn op spookachtige waanbeelden. Ik heb Push The Sky Away grijs gedraaid en The Boatman's Call begin ik net te ontdekken, dit album zorgt ervoor dat ik Nick Cave weer in perspectief zie denk ik ๐Ÿ™‚

avatar van Vinck
geplaatst: 30 juni 2013, 22:09 uur [permalink]
Wow dit liet wel meteen een verpletterende indruk na moet ik zeggen. Verdere commentaar volgt nog...

avatar van Cor
Cor
geplaatst: 15 juli 2013, 11:20 uur [permalink]
Inderdaad, verpletterend! Opnieuw! Na 'Henry's Dream' laat Cave direct nog een topper in zijn oeuvre volgen. Spannend, broeierig en prachtig gemusiceerd. De mannen slagen er iedere keer weer in een geweldige onderhuidse laag in hun muziek aan te brengen. In 'Let Love In' koppelt Cave op onnavolgbare wijze grimmige rauwheid aan tedere schoonheid. Een beauty!

avatar van Niek
geplaatst: 17 juli 2013, 11:51 uur [permalink]
Lay Me Low vind ik echt van onwerkelijke schoonheid.

avatar van Sgt. Revolver
geplaatst: 1 maart 2014, 17:05 uur [permalink]
Afgelopen week heb ik dit album gekocht. Alweer het vierde album dat ik van Nick Cave and The Bad Seeds aangeschaft heb. Dit album vind ik nog een tikkeltje beter dan "The Good Son", "Henry's Dream" en "No More Shall We Part". Op dit moment zijn "Red Right Hand" en "Do You Love Me? [Part 2]" mijn favoriete nummers. Mindere liedjes staan er overigens sowieso niet op dit album. Niet alleen de kwaliteit van de liedjes zorgt bij mij voor een hoge beoordeling. Qua sfeer spreekt dit album mij ook het meeste aan van de Nick Cave-albums die ik op dit moment ken.

Het eerste album van Nick Cave and The Bad Seeds dat ik met 5* beoordeel!

geplaatst: 1 maart 2014, 17:19 uur [permalink]
Dit vind ik ook zijn beste album.

geplaatst: 16 augustus 2014, 19:06 uur [permalink]
Pimdo schreef:

Goed omschreven Pimdo. Dat gevoel heb ik er dus ook wel bij. Soms slaan de mannen wel een beetje door in hun maniakale muzikale gedrag. Want bij Jangling Jack en Thirsty Dog haak ik toch wel effe af ha. Maar bij de overige nummer zit ik uiterst geboeid te luisteren. Heerlijk me laten meedragen op de Caveman zijn mooie kararkteristieke donkere stem en zijn spooky teksten. En dan wil ook niet gestoord worden. Om vervolgens Lekker mee te kwaken op bijv Do You Love Me? ha. Naaa niks mis mee.
Pracht plaat van de Caveman!

DO YOU LOVE ME?

avatar van IllumSphere
geplaatst: 25 september 2014, 15:34 uur [permalink]
Wat ben ik blij als ik aan het laatste nummer toegekomen ben. Deze plaat zoekt vaker mijn irritatiegrens op dan ik lief heb waardoor ik met moeite door deze plaat kom. Genieten doe ik dus allesbehalve.

geplaatst: 25 september 2014, 16:04 uur [permalink]
"t is mijn favoriete Cave, dus een beetje dimme graag ๐Ÿ˜›

geplaatst: 25 september 2014, 16:06 uur [permalink]
IllumSphere schreef:
Genieten doe ik dus allesbehalve.

Met een waardering van 3,5 pingel lijkt me dat toch best wel mee te vallen.

geplaatst: 25 september 2014, 16:25 uur [permalink]
Ja, netjes cijfer. Overigens vind ik ze ook niet alle 10 top, maar 4-4,5 ster kan ik er wel aan kwijt. Ik val wat over de ruigere nummers als bijv. Jangling jack en Thirsty Dog, als is dat relatief. Ik vind bijv. The Boatman's Call veel te braaf.

geplaatst: 25 september 2014, 17:11 uur [permalink]
Mmmm eigenlijk vind ik geen enkele plaat van Cave echt braaf of veel te braaf. Ok, meschien als je zijn begin periode gaat verglijken met zijn latere platen is het allemaal wat braver geworden. Wat mij betreft ook stukken beter. Ik heb namenlijk niet echt veel met zijn begin periode. Maar echt braaf is hij wat mij betreft nooit geworden.

geplaatst: 25 september 2014, 19:20 uur [permalink]
Ik heb ook niet zo heel veel met zijn begin periode, maar wat The Boatman's Call betreft; 't is minder mijn ding, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik 'm lang geleden gehoord heb. Misschien schiet mijn herinnering wat tekort hierin en zal 'm binnenkort weer eens beluisteren.

avatar van EttaJamesBrown
geplaatst: 4 augustus 2015, 23:00 uur [permalink]
IllumSphere schreef:

Zelfkastijding past wel bij de geest van Nick Cave; gij zijt een goede leerling. Of niet, mijn zoon?

avatar van Rudi S
geplaatst: 4 augustus 2015, 23:05 uur [permalink]
IllumSphere schreef:
Wat ben ik blij als ik aan het laatste nummer toegekomen ben.

Ik ook, zo mooi dat lied.

avatar van Rudi1984
geplaatst: 21 augustus 2015, 19:07 uur [permalink]
Niek schreef:
Lay Me Low vind ik echt van onwerkelijke schoonheid.

Absoluut, wat mij betreft zijn beste nummer aller tijden (en dat zegt nogal wat). Die emotie waarmee hij de woorden letter voor letter over z'n tong laat rollen; kippenvel! Wat zou ik deze graag eens live zien, maar die kans lijkt me zeer klein.

geplaatst: 21 augustus 2015, 20:20 uur [permalink]
Nick Cave - Lay Me Low - Fremantle Arts Centre - 27th November 2014 - YouTube

Vorig jaar speelde hij deze in ieder geval, volgens mij voorheen niet zo vaak.

geplaatst: 21 augustus 2015, 20:34 uur [permalink]
Mooi, in derdaad, maar ik val zelf het meest voor Do You Love Me(Part I & II), Red Right Hand, het titelnummer en it Aint Gonna Rain Anymore. Al met al in mijn Top 10 over de 90's.

avatar van Rudi1984
geplaatst: 22 augustus 2015, 01:45 uur [permalink]
deric raven schreef:
Nick Cave - Lay Me Low - Fremantle Arts Centre - 27th November 2014 - YouTube

Vorig jaar speelde hij deze in ieder geval, volgens mij voorheen niet zo vaak.

Die had ik gezien, ja. Maar ik bedoel live-live, met eigen ogen. Je moet wel heel veel geluk hebben wil je die zien.

Vreselijke uitvoering trouwens, maar ik houd sowieso niet van herbewerkingen for the sake of it. Zeker niet als het origineel je zoveel doet. Ik mis hier de complete emotie, de klemtonen die hij legt, het sarcasme in zijn stem... Alles wat het origineel zo onvatbaar mooi maakt.

avatar van freddze
geplaatst: 19 november 2015, 02:15 uur [permalink]
Zonet het eerste seizoen van Peaky Blinders gezien. Wat is Red Right Hand toch een knaller! "You're one microscopic cog in his catastrophic plan. Designed and directed by his red right hand". Waarschijnlijk het beste nummer van Nick Cave, als ik objectief moet blijven. Subjectief kies ik voor 'John Finn's Wife'.

avatar van orbit
geplaatst: 19 november 2015, 08:26 uur [permalink]
Subjectief ik ook. Vind hierop eigenlijk Do You Love Me part2 het leukste nummer.