Yes - Tales from Topographic Oceans (1973)

Label: Atlantic

1. The Revealing Science of God / Dance of the Dawn (20:25)
  2. The Remembering / High the Memory (20:36)
  3. 'The Ancient' / Giants Under the Sun (18:36)
  4. Ritual / Nous Sommes de Soleil (21:33)
  5. Dance of the Dawn [Studio Run-through] * (23:35)
  6. Giants Under the Sun [Studio Run-through] * (17:17)
totale tijdsduur: 1:21:10 (2:02:02)
FrodoK schreef:
Nee, Topographic Tales is voor mij echt te log, te langdradig, te wisselvallig en te 'zwaar'.

En vooral een gebrek aan enthousiasme, zin en energie, also ze er niet echt in geloofden. Zet daarna Relayer op en het is net alsof ze helemaal herboren zijn. [/quote]

Klopt helemaal. Bij Relayer spat de energie en de goesting ervan af.

Trouwens. Ik krijg nu ook hetzelfde gevoel bij Tormato - Drama. Ik vond vroeger Tormato echt wel goed , maar nu ik Drama heb gekocht is Tormato wat inspiratieloos en Drama is veel dynamischer .......

gek dat ik een totaal ander gevoel bij deze plaat....

avatar van ricardo
Van alle hoezen van Yes vind ik deze verreweg het mooiste, en gelukkig klinkt de muziek die eropstaat vergelijkbaar met mijn verwachtingspatroon. Niet een plaat om in de auto of voor de achtergrond op te zetten, maar eentje waar je even lekker voor gaat zitten. Goede plaat!

TONYLUNA schreef:

Met Tormato probeerden YES mee te gaan met de tijd want symphonische epossen waren compleet uit de mode. Het resultaat is een beetje schandelijk als je het gaat vergelijken met het meesterlijke Close To The Edge (wat we toen uiteraard allemaal deden in die tijd) maar het valt beter mee als je het beluisterd als een Jon Anderson solo niemendalletje.

avatar van vanwijk
Beste album van Yes voor mij, zoals al eerder aangegeven. Ik zie wel lef, durf, enz, voor mij veel beter dan Relayer. Maar zoals al eerder aangegeven, smaken verschillen.

vanwijk schreef:

Lef en durf is het probleem niet, dat hadden ze ook met The Yes Album, Fragile, Close To The Edge en Relayer.

avatar van vanwijk
Zeker waar, aan lef geen gebrek.
Dat geldt ook voor de bovengenoemde albums. Maar The Yes Album, Fragile en Relayer doen me beduidend minder dan Tales, Close To The Edge en Going For The One.
Juist om, na een succesvol album als Close To aten Edge, te komen met Tales moesten Howe en Anderson lef en enthousiasme tonen. Wat mij betreft, en zoals eerder aangegeven, is dat meer dan gelukt. 80 minuten lang!

avatar van joko16
Kant een en twee zijn in orde, maar kant 3 en 4 zijn echt zwaar onder de maat.
Een Steve Howe die als een vals spelende ""Zappa eske" gitarist kant 3 tot een ramp maakt.

avatar van fatima
Is jouw koptelefoontje kapot?

joko16 schreef:

Ik dacht dat het aan mij lag. Ik heb echt het gevoel dat die gitaar 'out of tune' is, net alsof de hals moet worden afgesteld.

desondanks vind ik het een top album!!

avatar van vanwijk
Zoals al eerder aangegeven voor mij het beste album van Yes.

avatar van Tonio
Voor mij ook

AC1
Niet volgens deze Yes purist.