Duran Duran - All You Need Is Now (2010)

Label: Tape Modern

1. All You Need Is Now (4:33)
  2. Blame the Machines (4:09)
  3. Being Followed (3:47)
  4. Leave a Light On (4:36)
  5. Safe (In the Heat of the Moment) (3:59)

met Ana Matronic

6. Girl Panic! (4:31)
  7. A Diamond in the Mind (1:15)
  8. The Man Who Stole a Leopard (6:13)

met Kelis

9. Other Peoples Lives (3:43)
  10. Mediterranea (5:38)
  11. Too Bad You're So Beautiful (4:54)
  12. Runway Runaway (3:04)
  13. Return to Now (1:33)
  14. Before the Rain (4:12)
  15. Networker Nation * (3:10)
  16. All You Need Is Now Youth [Kills Mix] * (4:55)
  17. Too Close to the Sun * (5:15)
  18. Early Summer Nerves * (3:03)
  19. This Lost Weekend * (3:20)
  20. All You Need Is Now [Single Mix] * (3:49)
  21. All You Need Is Now [Tom Middleton Cosmos Remix] * (7:54)
  22. All You Need Is Now [Pablo la Rosa Remix] * (6:05)
avatar van lennon
^Welke versie heb je gekocht voor dat geld als ik vragen mag?

avatar van nico1616
lennon schreef:
^Welke versie heb je gekocht voor dat geld als ik vragen mag?

De gewone cd met 14 nummers op

avatar van rkdev
Zojuist na pakweg een half jaar niet gehoord te hebben weer een hard in de auto gedraaid. En eerlijk gezegd kon ik geen reden verzinnen om deze plaat géén 5* te geven. Vandaar een halfje erbij naar de volle score. Topplaat !

avatar van lennon
RKDEV heeft het licht gezien ole ole!!

lennon schreef:
RKDEV heeft het licht gezien ole ole!!

Eén zwaluw maakt nog geen zomer

Nee serieus, in de discografie van Duran Duran zitten toppers, maar ook albums die me helemaal niks doen. Maar dit is echt een hoogvlieger (komt die zwaluw toch weer om de hoek).

avatar van Ralph 1983
Girl Panic werd gisterochtend nog op radio 2 gedraaid, Toine van Peperstraten vertelde gisteren dat dit nummer geen succes was en ook wat over de clip. Ook vertelde hij bij elk DD nummer wat hij draaide op welk album dat desbetreffende nummer staat.

avatar van rkdev
Deze plaat schalde vanmorgen weer eens hard uit mijn speakers
Onbegrijpelijk dat hier geen hits vanaf zijn gekomen. De plaat heeft wel gezorgd voor een nieuwe -en terechte- waardering voor de band, maar waarom horen we er nooit wat van op de radio ??
Toch het feit dat er geen 'grote' platenmaatschappij achter zit met dito promotiebudget ?

avatar van Ralph 1983
Dat denk ik ook dat er geen grote platenmaatschappij achter dit album zit.

In de tijd dat AYNIN uitkwam had Gerard Ekdom in zijn lunchprogramma Effe Ekdom op 3FM wel de titeltrack van het album gedraaid. Helaas heeft hij dat maar een week gedaan, terwijl hij dat wel wat vaker had mogen doen naar mijn mening. Daarbij vertelde Gerard wel vaak actuele info als er een nummer van hun werd gedraaid op de radio.

Vanochtend had ik wel weer Is There Something I Should Know op Radio 2 gehoord, die blijft ook nog steeds erg goed en wordt ook veelste weinig op de radio gedraaid. Ordinary World, Wild Boys en The Reflex zijn ook wel goed, maar veel radiostations kiezen juist die nummers vaker uit omdat veel mensen die dingen van DD alleen kennen waardoor vele stations op safe spelen.

AYNIN luister ik ook nog wel geregeld, als ik op de fiets naar mijn werk ga staat die weleens op en als ik naar Leave A Light On luister tijdens die rit via het Rembrandtpark in Amsterdam dan kan ik er ook erg van genieten.

avatar van TEQUILA SUNRISE
De albums van Duran Duran t/m Notorious heb ik in huis ( en het prachtige So Red The Rose van Arcadia! ), bij de draak genaamd Big Thing afgehaakt, met The Wedding Album ( met het fenomenale Come Undone ! ) weer ingestapt, cover album Thank You nog in huis gehaald en daarna de heren niet meer zo gevolgd.
Zie hierboven mijn geschiedenis met de band.
Naar aanleiding van de lovende kritieken inzake dit album de plaat 3 jaar na dato voor het eerst beluisterd en ik moet zeggen wat ik zo voorbij hoor komen bevalt mij prima.
Simon Le Bon is prima bij stem.
Na 1 maal beluisteren kan ik al het hoogtepunt van de plaat aangeven ( The Man Who Stole A Leopard !).
Deze ga ik nog wel een paar keer beluisteren alvorens ik er een oordeel aan vast plak, maar hun Magnum Opus Rio is niet meer te verbeteren vrees ik.

TEQUILA SUNRISE schreef:

Ben benieuwd hoe je hier over denkt na een aantal draaibeurten van AYNIN. Rio zal altijd de beste blijven, maar deze komt echt aardig in de buurt naar mijn bescheiden mening!

avatar van Pinsnider
En naar mijn bescheiden mening háált Rio het niet bij deze...

avatar van Ralph 1983
Ik ben wel benieuwd naar het aankomend album van Duran Duran wat in 2014 in de planning staat. Mark Ronson als producer is zeker een zeer goede keus, hij heeft DD met AYNIN weer terug gebracht naar hun muzikale roots met hier en daar een klein beetje vernieuwing.

Of het niveau van AYNIN of de vorige albums wordt behaald is nog maar de vraag wie weet worden we verrast in de positieve zin van het woord.

avatar van spoiler
Staat er voor 2014 weer een nieuwe CD in de planning dan?? Laat maar komen!!

avatar van Ralph 1983
Volgens hun site zullen ze in maart met Mark Ronson de studio induiken om te werken aan muziek voor het nieuwe album.

avatar van Benito Gianni
Ik heb net het nieuwe album van Daft Punk geluisterd maar als Duran Duran link is maken ze voor het nieuwe album de combi van Nile Rodgers en Mark Ronson, "Lose yourself to dance".

Pinsnider schreef:
En naar mijn bescheiden mening háált Rio het niet bij deze...

Ik heb ook alles van de OUDE Duran Duran dus jij maakt mij echt benieuwd.....
(ga gauw eens beluisteren)

Wat een fanatastie album heeft duran duran gemaakt eidenlijk weer Het is wel weer jammer dat het niet op deradio wordt gedraaid zo als gewoonlijk er wordt alleen maar rotzooi gedraaid De toppers zijn The Man Who Stole a Leopard . Being Followed ,girl panic,Mediterranea.

avatar van lennon
This lost weekend en wat remixen toegevoegd. Met de bonus tracks kom je toch op een aardig aantal leuke nieuwe nummers

avatar van Funky Bookie
Op aanraden van Lennon de plaat aangeschaft en beluisterd.
Het is vanaf de eerste noot heel herkenbaar en ik vind de titelsong ook 1 van de hoogtepunten van het album.
De zang is erg sterk en verder is het overduidelijk DD in een nieuw jasje.
Ik kan me voorstellen dat dit album nog gaat groeien en er dan nog wat waardering bijkrijgt.

Funky Bookie schreef:
Op aanraden van Lennon de plaat aangeschaft en beluisterd.

Wat leuk dat je me vertrouwt met deze tip! Ik vind het nog steeds een verslavend goede plaat!

avatar van Funky Bookie
Goede tips zijn altijd welkom.
Iedereen mag het mij altijd vertellen als hij/zij iets leuks weet.

avatar van Funky Bookie
Ik zet um op mijn lijstje.
Bedankt

avatar van Alicia
Het bekende verhaal! Na "Seven And The Ragged Tiger" en enkele fantastische singles van latere datum ben ik Duran Duran vrijwel uit het oog verloren. Ik ben geen fan, maar dit album klinkt helemaal niet verkeerd!

avatar van lennon
Ter voorbereiding van het concert van morgen deze plaat weer eens lekker hard aan 't draaien! Het past ook bij de mooie dag van vandaag!

Het blijft een sterk geheel.. stuk voor stuk prijs! Wat een knaller is dit album toch, na 5 jaar wordt ie alleen nog maar mooier!

Slikbeer
IntoMusic schreef:
Inmiddels heb je het weer voor elkaar om in totaal 1pagina vol gelul te tikken zonder dat dit ook maar iets inhoudelijks zegt over dit album.

Nou inderdaad zeg.....

Gewoon erg sterk album!

Recent pas ontdekt (was destijds fan en ben de eerste platen altijd wel blijven draaien maar heb alles tussen Notorious en nu eigenlijk nooit meer geluisterd).

Maar deze plaat is gewoon.... Duran Duran!
Super.

avatar van SirNoodle
Yep, deze blijft uitzonderlijk hoog scoren. Fenomenaal dat ze dit nog gedaan hebben. Samen met het debuutalbum en Rio hun absolute hoogtepunt.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Zet in op 3.5 sterren met uitzicht op meer! Een duidelijke vooruitgang t.o.v voorganger Red Carpet Massacre. Vooral het titelnummer, Leave A Light On & The Man Who Stole A Leopard vind ik erg sterk. Opvallend aan deze plaat vind ik het stemgeluid van Simon Le Bon, klinkt erg goed op dit album.

In principe is alles al gezegd in de commentaren hierboven. Wat een meevaller. Het loopt als een tierelier. 3 sterren voor the leopard, leave a light on en mediterranea. Maar het hadden ook zomaar 3 andere tracks kunnrn zijn.

avatar van Harribo
Ik luister dit album nu pas echt.
Ik hoorde het nummer Too bad you're so beautiful en dacht, moet even meer luisteren.

Ben nu 2 weken verder en de meeste nummers zijn top.
Kan alleen het titel nummer niet meer horen.

Vooral Being Followed, wat een strak pop nummer wat goed in elkaar zit en Mediterranea, heel laid back nummer wat super voelt.
Topalbum!

Harribo schreef:
Ik luister dit album nu pas echt.

Ben nu 2 weken verder en de meeste nummers zijn top.
Kan alleen het titel nummer niet meer horen.

Topalbum!

Mooi dat je dit alsnog ontdekt. Het is voor mij na al die jaren ook nog steeds echt een heel sterk album

lennon schreef:

Ik heb ook zeer hard genoten van dit album, ik hoop als Duran Duran nog nieuw album uitbrengen dat minstens even goed is als All you need is now.