Duran Duran - All You Need Is Now (2010)

Label: Tape Modern

1. All You Need Is Now (4:33)
  2. Blame the Machines (4:09)
  3. Being Followed (3:47)
  4. Leave a Light On (4:36)
  5. Safe (In the Heat of the Moment) (3:59)

met Ana Matronic

6. Girl Panic! (4:31)
  7. A Diamond in the Mind (1:15)
  8. The Man Who Stole a Leopard (6:13)

met Kelis

9. Other Peoples Lives (3:43)
  10. Mediterranea (5:38)
  11. Too Bad You're So Beautiful (4:54)
  12. Runway Runaway (3:04)
  13. Return to Now (1:33)
  14. Before the Rain (4:12)
  15. Networker Nation * (3:10)
  16. All You Need Is Now Youth [Kills Mix] * (4:55)
  17. Too Close to the Sun * (5:15)
  18. Early Summer Nerves * (3:03)
  19. This Lost Weekend * (3:20)
  20. All You Need Is Now [Single Mix] * (3:49)
  21. All You Need Is Now [Tom Middleton Cosmos Remix] * (7:54)
  22. All You Need Is Now [Pablo la Rosa Remix] * (6:05)
Duran Duran: in de jaren '80 hield ik het bij de hits en die vond ik leuk. Toch was het ook een beetje 'not done' om dit bandje goed te vinden, dus bleef het bij de belangstelling voor die hits en liet ik mijn jongere zus verder zwijmelen bij de posters van bassist John Taylor. Die vond ze helemaal te gek zoals alle tienermeiden dat toen wel vonden.
Toen Notorious uitkwam kocht ik de LP en dat was een startsein om later alsnog albums als Rio en dat heerlijke debuut te kopen.
Seven and the Ragged Tiger was het laatste album dat ik met terugwerkende kracht kocht en daarmee kwam de teller op (de eerste) 4 albums te staan.
Nu ik zo de hele lijst albums bekijk moet ik bekennen toch even mijn wenbrauwen gefronst te hebben: All You Need Is Now is album nummer 9 na Notorious, het album waar ik gestopt ben, en daarmee kun je rustig stellen dat deze band nooit weggeweest is. Met zekere regelmaat zijn ze albums blijven uitbrengen zodat je niet kunt zeggen dat ze een reunie zijn gaan houden of dat ze er na jaren afwezigheid weer eens zin in hadden.

Voor mij is All You Need is Now eigenlijk het eerste volledige album van ze dat ik hoor ruim na hun sterrendom in de jaren '80. Natuurlijk ken ik wel de latere hits (Ordinary World blijft een zeer favoriet nummer van mij) maar volledige albums dus niet.
Ik moet zeggen dat ik deze nieuwe release eigenlijk best lekker vind. Safe met Ana Matronic van de Scissor Sisters klinkt goed en in Girl Panic ontwaar ik zelfs het vuur uit de jaren '80 net als in Runaway Runaway. Ook Kelis is van de partij in het sterke The Man Who Stole a Leopard.
Producer Mark Ronson wilde met dit album de stijl van Rio benaderen. Het is hem niet helemaal gelukt maar komt toch aardig in de richting.

De release gaat binnenkort via iTunes plaatsvinden, dan praten we over 9 tracks, en in februari zal de fysieke release plaatsvinden met 3 extra tracks. Je gaat haast geloven dat dit een trend begint te worden (zie ook de Sufjan Stevens EP onlangs).
Of dit album het startsein gaat worden voor een ontdekkingstocht langs de latere albums weet ik niet daar ik begrepen heb ze hier echt terug willen grijpen naar hun oude sound en dat is er eentje die mij bevalt.
Na OMD nu dus weer een lekkere cd van andere, oude pophelden uit de jaren '80.

3,5* met absolute mogelijkheid tot verhoging.

avatar van thebestfreaks
Leuk om te lezen aERo. Ik had het niet verwacht, maar het maakt me toch weer benieuwd

Sterker Lex: ik denk echt dat dit snel 4* gaat worden. Het plaatje is verslavend aan het worden

Overigens ken ik van de bonustracks tot nu toe alleen Mediterranea nog maar en is er een versie waar ze de Bowie-cover Boys Keep Swinging aan toegevoegd hebben maar dat is geen officiele bonustrack: is namelijk afkomstig van We Were So Turned On: A Tribute To David Bowie.

avatar van fluidvirgo
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Na het armzalige Red Carpet... had ik er een hard hoofd in dat ze nog iets moois zouden gaan afleveren.
Maar toen ik Mark Ronson in een interview dit album in een adem hoorde noemen met Rio was ik ineens een en al oor. Na aEro's lovende woorden wordt dit album toch stilletjes op de lijst gezet.
Zou het dan toch???

Ik ken Red Carpet niet (komt snel denk ik) dus ik kan niet vergelijken en zeggen of dit stukken beter is. Maar ik herken wat jaren '80 dingen en het kan mij niet schelen dat ze zichzelf recyclen: liever dat goed gedaan dan met prutwerk op de proppen komen.
Ik vind dit album qua spelplezier vergelijkbaar met de laatste van OMD. Ze doen waar ze goed in zijn en daar is niks mis mee. Waarom krampachtig willen meegaan met de tijd die jouw tijd niet echt meer is?
Ik hoop dat het jou ook bevalt fluidvirgo.

avatar van fluidvirgo
Ik kon niet wachten, ik luister 'm nu al voor de 3e keer op rij. Er gaat inderdaad een verslavende werking van uit. Wat je al aangaf, aERo, ze doen waar ze goed in zijn, gelukkig maar

Hoewel de referenties duidelijk aanwezig zijn wordt het niveau van het debuut of Rio niet gehaald, maar dat zal ook niet meer gebeuren. Wat overblijft is gewoon een prima album dat voor mijn gevoel iets langer had mogen duren. Girl Panic is erg lekker en zo zijn er nog wel een paar tracks die dat typische DD trademark herbergen; lekker in het gehoor liggende, maar goed gespeelde tracks met die heerlijke catchy Le Bon zanglijntjes in de refreinen.
Tot nu toe een dikke voldoende!

***1/2

fluidvirgo schreef:

Ik ging al snel van 3,5* naar 4* vanwege de versalvende werking. Ik denk dat jij ook wel snel die kant op zal gaan. En het album krijgt er straks nog 3 tracks bij waarvan er eentje al te vinden is dus met die lengte komt het ook goed

avatar van fluidvirgo
Ah, mooi... Wacht ik dat even verder af

Dit is een onverwacht sterk album geworden! Inderdaad niet het niveau van de 1e 3 platen, maar dit is gewoon het sterkste Duran Duran album sinds Seven and the Ragged Tiger. Het leuke is dat er geen 'fillers' opstaan en zelfs een paar erg sterke songs, zoals Girl Panic (heerlijke baspartij!), The man who stole a leopard (zwoel en vervreemdend) en Being Followed (doet me ergens denken aan The Cure). 4/5

avatar van lennon
1e indruk is echt super!!!!!!

Wat een lekkere plaat is dit geworden zeg!

All you need is now knalt er lekker uit, en heb ik al tig keer gespeeld toen ie via I tunes was te krijgen...

Before the Rain doet me denken aan the chauffeur, maar dat zal vast door de synth drums komen.

Voorlopig 4 sterren, met een grote kans op 4,5....

En nu die tour nog!!!!!!

lennon schreef:

Ik had precies hetzelfde. Ook als laatste track geposteerd, dit is geen toeval, denk ik.

avatar van lennon
"Leave a light on" doet me dan weer denken aan "out of my mind" ik heb steeds de neiging dat nummer te gaan zingen.

Ik vind het echt een heerlijk album, 0.5 erbij!

Geweldig album. Het is ze zeker gelukt een album te maken dat past bij Rio. De band heeft gedaan waar ze goed in is: Fijne popsongs met een geweldig refrein! Ik ben erg benieuwd naar de drie bonustracks.

avatar van sierrra
Ik moet dit album ook maar eens gaan beluisteren. Ik kan Duran Duran meestal wel goed verteren. Met welk album zijn de songs ongeveer te vergelijken?

avatar van Poeha
Als ik het hierboven zo lees...met Rio

Nou hier mijn review voor dit album.
Zoals aan mijn naam te zien is ben ik een echte duran-fan.
Heb alles van ze - van normaal tot obscure japanse import.

Duran Duran heeft een aantal fantastische albums afgeleverd, dan heb ik het
over de eerste albums tot en met Big Thing.
Daarna kwam het absolute dieptepunt met Liberty, een plaat waarop maar 1 matig nummer te vinden was.
Ze sloegen daarna keihard terug met het Wedding Album wat een instant klassieker was.
De albums hierna waren van gemixte kwaliteit, niet slecht maar ook weer niet echt goed.

En dan nu dit nieuwe album, om alvast mijn score te verklappen : 5 dikverdiende sterren.
Dit album is een terugkeer naar de roots in een modern jasje.
Fantastisch, de opa's kunnen het nog steeds.
Zowiezo is de kwaliteit van Simons stem op dit album fenomenaal.
Je proeft gewoon het enthousiasme van de band op dit album.

Ik zal alle nummers even onder de loep nemen :
* All You Need Is Now (4:34)
Up tempo.
De eerste single en naar mijn idee een van de minste (een goed nummer daar niet van) van
het album. Simon vervormt zijn stem in het begin en daar moet je van houden, wel een lekker
refrein.
* Blame the Machines (4:11)
Up tempo.
Lekker flashy nummer met een typische 80's sfeer.
* Being Followed (3:48)
Mid tempo.
Een van de hoogtepunten van het album.
Een zeer vervreemdend sfeertje in dit nummer wat heel lekker aanvoelt.
* Leave a Light On (4:38)
Ballad.
Prachtig ingetogen nummer, roept herrinneringen op aan Palomino en Land.
* Safe (4:00)
Up tempo.
Leuke combi van een sterk modern nummer en de zang (rap) van Ana Ana Matronic.
* Girl Panic (4:32)
Up tempo
Lekker ouderwets aanvoelend nummer.
* The Man Who Stole a Leopard (6:14) met Kelis
Ballad / Mid tempo
HET hoogtepunt van het album.
Prachtig nummer wat mij herrinnerd aan The Chauffeur en The 7th stranger.
Klasse tekst, prachtige zang en als na het eerste couplet Kelis de medezang doet
is dit nummer af.
Instant Classic.
* Runaway Runaway (3:05)
Up tempo.
Lekker nummer, wel een beetje een vullertje
* Before the Rain (4:23
Ballad.
Mooie rustige afsluiter van het album, wat bij mij herrinneringen oproept aan Winter Marches
on en A matter of feeling (van het Notorious album).

Al bij al een zeer prettige verrassing.
Het is de vraag of er hits van afkomen (in mijn ogen zou The man who stole a Leopard gelijk een nummer 1 hit moeten zijn) maar voor de liefhebbers van de typische Duran-stijl een niet te missen album.

duran schreef:

Ik vermoed dat het in NL wederom niks gaat doen, maar als dit album wereldwijd niks doet dan snap ik er helemaal niks meer van.

Inderdaad, the man who wtole a leopard staat bij mij ook op hoge rotatie, samen met Being followed. Wat een heerlijk album is dit toch.. sterker nog; het beste album van 2010 verschijnt morgen officieel

het beste album van 2010 verschijnt morgen officieel

Niet in mijn ogen: pas als ik een doosje met boekje kan vasthouden en een zilveren schijfje in de cd-lade kan doen (en dat is dus pas begin 2011 helaas)

avatar van lennon
In the air is in the air.... je zal dit album niet in de lijsten van 2011 gaan tegenkomen helaas. Ik kan ook niet wachten op de cd, maar tot dan... doet deze het prima

avatar van sierrra
Na de eerste luisterbeurt klinkt dit zeker niet verkeerd. Het is weer duidelijk Duran Duran, maar de heren weten het redelijk spannend te houden. Dat is na tig albums een nette prestatie.

avatar van Poeha
Ik heb Duran Duran altijd echt een singles band gevonden, wel erg sterke singles overigens.
Geen enkel album kon me tot nu toe volledig bekoren, maar ik moet zeggen, dit album groeit en groeit.

Prijsnummer voor mij is Girl Panic, lekker terug naar de hoogtijdagen van DD.
Net als Runaway Runaway en Being Followed, oh zo prettig.

Safe ook goed in het gehoor liggend met die lekkere bassline (vooral het intro).

Helaas hebben ze, net als bij Michael Jackson's "Michael", het minste nummer als single gekozen. Erg jammer.
Die zal het hier in NL niet gaan maken, vrees ik.

Al met al toch voorlopig 3,5 *

avatar van Jumperjack
Was reeds heel lang geleden afgehaakt bij Duran Duran, maar sinds ik een relatie heb met mijn huidige vriendin ( een vroegere jeugdliefde) is mijn belangstelling voor deze band weer toegenomen. Ik zal de moeite nemen om deze "All You Need Is Know" te gaan beluisteren en een eerlijke kans te geven. Rio vond ik immers briljant en daar schijnt deze op te lijken.

avatar van lennon
Nu ik het album digitaal al helemaal "grijs" heb gedraaid zal ik met mijn review per nummer komen!

All You Need Is Now
De titel track was de 1e die ik hoorde, (gratis via I-tunes te downloaden) en dat was een mooie binnenkomer! De 1e tonen zijn misschien wat storend, maar zodra het refrein losbarst valt het kwartje meteen! Wat een heerlijk nummer!

Blame the Machines
Ik zit nog bij te komen van de 1e knaller, en dan volgt nummer 2 alweer. Bij een latere verdeling van de favorieten valt deze weer net buiten de boot, maar het blijft net als de rest zeer lekker materiaal!

Being Followed
Dit nummer is 1 van de hoogtepunten van het album. Verschrikkelijk aanstekelijk, en een enorme meezinger! Ik denk dat menig mede automobilist zich heeft afgevraagd met welk nummer ik mee zat te bleren! Het doet me ook denken aan "shadows on your sight" en "of crime and passion" van het album "seven and the ragged tiger" waarom? Zelfde sfeertje...

Leave a Light On
Als ik dan toch een zwakker moment moet uitzoeken, is het voor mij dit nummer. Ik vind het nog steeds een mooi nummer, maar merk dat ik deze nu toch begin te skippen. Zoals eerder gezegd, melodie doet me denken aan öut of my mind" van "Medazzaland"

Safe
Gewoon een lekker nummer, met een leuke bijdrage van de Scissor sisters zangeres. Swingt lekker, en heeft een heerlijk basloopje!

Girl Panic
Alleen al de drumpartij op dit nummer doet me bewegen! Zoals DD het kan, een heerlijk refrein, en weer lekker meezingen! Ook lekkere baspartij van JT

The Man Who Stole a Leopard
Voor mij het allerbeste nummer van dit album. Wat een juweeltje is dit! Zou het nummer ook graag hebben zonder het nieuws bericht er doorheen, want dat stuk is zo mooi! Echt een heel dikke voldoende voor dit nummer! DD zoals ik DD wil horen! Ook de bijdrage van Kelis is erg mooi!

Runaway Runaway
Lekker DD trackie.. maar op dit album met enkel sterke nummers ook een van de mindere voor mij (als ik dan toch moet kiezen)

Before the rain
Alweer een hoogtepunt die me bij de 1e luisterbeurt meteen aan "the chauffeur" deed denken. Ongetwijfeld door de synth drums die er in zitten!

Mooie afsluiter.. tot februari.. want dan komt het album met de 3 extra tracks uit! Ik ken er al 1 van, en dan beloofd nog meer moois!

Dat men refereert aan Rio snap ik wel, maar zoals ik al schreef doet dit album me denken aan meerdere DD albums... het lijkt me wel duidelijk, DD is weer terug op het niveau van de 80's, en dat is helemaal niet vervelend!

nog een halve ster erbij voor de volle score! 5 sterren!

lennon schreef:

Ik vind hier wel goede nummers opstaan, maar kan het gevoel van "dit heb ik eerder gehoord" bij sommige nummers toch niet helemaal onderdrukken. Het lijkt soms erg veel op eerder werk van de heren. Ik neem, aan je score te zien, aan dat als je zegt dat DD weer terug is op het niveau van de 80's, dat je niet bedoeld dat men in herhaling valt.

sierrra schreef:

Nee zeker niet.. want ik vind het allemaal erg fris klinken.. De hand van Ronson doet ze erg goed!
Het is een typische DD sound waar ik enorm van hou.. al zullen sommigen dan zeggen dat ze misschien wel krampachtig in herhaling vallen

avatar van Thuurke
Ik heb lang niets meer van Duran Duran gehoord, maar heb deze cd toch gedownload en vind dat deze helemaal terugvalt op de eerste twee platen van de band, Duran Duran en Rio. Nummers als Blame The Machines, Being Followed, Girl Panic, Runaway Runaway hebben precies dezelfde electronische beat als de twee genoemde platen uit 1981 en 1982. Alsof er in 30 jaar niets veranderd is. Intro van Safe doet gewoon lekker denken aan Rapture van Blondie.

avatar van -3s-
Erg goed album, staat onafgebroken op. Het album scoort internationaal goed, maar zelf in NL staat het op #4 in de iTunes Album top 10!

Hoogtepunten voor mij: Safe en The Man Who Stole A Leopard.

avatar van Jumperjack
Ik heb deze plaat gisteravond beluisterd en vond hem zeer de moeite waard, voor mij het beste Duran Duran album sinds Rio. Het niveau van Rio wordt echter zeker niet gehaald.

avatar van perrospicados
Duran Duran Rocks!! Nog lang niet de muziekpensioengerechtigde leeftijd bereikt.

Ik ben sinds Seven And The Ragged Tiger al fan van Duran Duran en iedere keer verbazen ze mij weer. Op Red Carpet staan zeer goede nummers ook al wordt hier er een beetje minder over gesproken. Box Full O'Honey, The valley, Red Carpet, Skin Divers, Falling Down, Zooming in vond ik toch echt wel goede nummers. Door de jaren heen prachtige nummers als Ordinary World,Come Undone, Sunrise, Nice, What Happens tommorow(geweldige clip), Beautiful Colours(niet eens officieel uitgebracht maar geweldig nummer), Serious en First impression misschien gelijk ook wel de 2 enige nummer die goed waren aan het album Liberty. Ook Out of my Mind van medazzaland(slechtste album van de boys) en Perfect day en Thank You vond ik waanzinnig mooie nummers.
Laatst in Heineken music hal verbaasde ze me weer, simon zong beter dan ooit en nu wederom klasse. Vindt alles eigenlijk goed van het album, maar All You Need Is Now is werkelijk een genot, het refrein blaast uit de speakers, het brengt me terug naar mijn jeugd voor mij is dit album een dikke 5, helaas gaat het niet verder.