Queen - A Kind of Magic (1986)

Label: EMI

1. One Vision (5:08)
  2. A Kind of Magic (4:23)
  3. One Year of Love (4:26)
  4. Pain Is So Close to Pleasure (4:19)
  5. Friends Will Be Friends (4:07)
  6. Who Wants to Live Forever (5:13)
  7. Gimme the Prize (4:32)
  8. Don't Lose Your Head (4:35)
  9. Princes of the Universe (3:30)
  10. A Kind of Magic [Highlander Version] * (4:51)
  11. One Vision [Single Version] * (4:02)
  12. Pain Is So Close to Pleasure [Single Remix] * (3:59)
  13. Forever [Piano Version] * (3:21)
  14. A Kind of Vision [Demo] * (3:25)
  15. One Vision [Live at Wembley] * (5:15)
  16. Friends Will Be Friends Will Be Friends... * (5:59)
  17. A Kind of 'A Kind of Magic' * (4:51)
  18. One Vision [Extended Vision] * (6:23)
avatar van FrodoK
Ik kan mijn vrouw anders wel echt het huis uitjagen met Queen, hoor! Ze heeft een grote hekel aan de zanger (hoe heettie ook alweer).
Onlangs keken we de docu over Queen met Adam Lambert, en die vond ze een stuk beter te pruimen. Ach ja...

Thekillers87327
FrodoK schreef:

Hoe heet de zanger? Hoe kun je dat als lid van musicmeter niet de naam van de zanger van Queen weten, lol
Een van de meest legendarische en technisch goede zanger ooit

avatar van ricardo
Zijn achternaam is ook bekend in de wereld van de buitenboord motoren

avatar van gigage
En het loopt aardig op de laatste dagen.

avatar van vanwijk
ricardo schreef:
Zijn achternaam is ook bekend in de wereld van de buitenboord motoren

Bulsara buitenboord motoren?

avatar van Tony
Mijn vriendin weet echt wel hoettie heette en zelfs dat ie van Zanzibar afkomstig was, maar ze verklapt het lekker ook niet hoor. Ik kom er trouwen ook zo kwik niet op, zal de hitte wel wezen, dus wie het weet mag het zeggen!

Hg 80

avatar van meneer
Mona Lisa ?

avatar van haythijs
FrodoK schreef:

Levert ze nog wat op op marktplaats ?

Een van de meest legendarische en technisch goede zanger ooit

Het moge als vanzelfsprekend worden gezien dat enig sarcasme mij niet vreemd is...

Thekillers87327

Ahh i see.
Je sarcasme kwam niet echt over maar nu word het duidelijk lmao

avatar van Tony
Thekillers87327 schreef:
Je sarcasme kwam niet echt over

Jawel hoor.

avatar van Zack
Paar sterke nummers , maar de rest is ‘forgettable’ zoals alle 80’s albums van Queen bijna.

avatar van ricardo
Ik vind dit ook zeker een mooi album! Jeugdsentiment voor mij, en midden in mijn brommertijd. Kan me vooral de titeltrack op de radio nog goed herinneren met dat bijzondere gitaarspel ergens in het midden. Spel hem nog regelmatig af en blijf het een mooi album vinden. Echt slechte nummers staan er ook niet op, en vind deze plaat wel constant van niveau. de titeltrack is het enige nummer die ik er nog wel bovenuit vind steken.

Ahh i see.
Je sarcasme kwam niet echt over maar nu word het duidelijk lmao

Het was een leuk grapje. Ik vond m goed.

Mssr Renard
Ik vind dit een hele zwik minder dan The Works en ook flink minder dan Miracle.
Misschien omdat deze plaat het meest van alle Queen-platen consistentie mist.
Een soort Greatets Hits-plaat van de periode tussen 1985 en 1989.

Toch staan hier flinke goede songs op: One Vision, Kind of Magic, Who Wants to Live Forever, maar die staan ook gewoon op Greatest Hits II, waardoor deze plaat met zijn kinderlijke hoes toch zijn bestaanswaarde wat verliest.

Ik vind de harde rockers niet fijn. Daarmee bedoel ik de drie afsluiters op kant 2.
Net als bij The Works en Miracle zijn de 12"-maxi singles wel leuk om bij elkaar te sparen.

avatar van Twinpeaks
Ik ben een laatbloeier aangaande Queen . Natuurlijk ken ik de band wel en de hits ook , maar de albums hadden voor mij nooit een speciale betekenis. Vast alles in het verleden weleens allemaal gehoord , maar bleef niet hangen. Nu de hele discografie op 1 na mee kunnen nemen bij de kringloop een paar weken geleden en voor dat geld wilde ik de gok wel wagen. Deze dagen eens wat dieper erin gedoken. Het blijft een goede hitmachine , dat Queen .Toch is het niet allemaal my cup of tea. Het is mij vaak wat over de top .Dat Mercury kon zingen staat buiten kijf en qua frontman heeft hij ook bitter weinig concurrentie. Dit vind ik een aardig album, waarbij vooral de songs met wat meer pit mij aanspreken. 3 sterren.

avatar van Heer Hendrik
Een goed album waarvan de cover behoort tot de minste ooit

avatar van Juveniles
Heer Hendrik schreef:
Een goed album waarvan de cover behoort tot de minste ooit

Denk dat die schamele eer toch eerder toekomt aan The Works....zelden zo'n droevige hoes gezien. Ook een slecht album trouwens waarna ze zich met dit A kind of magic idd weer behoorlijk rehabiliteerden.

avatar van vielip
Mooie hoes juist!

avatar van FrodoK
Ik moet zeggen dat ik deze vooral voor de hoes zou aanschaffen, eigenlijk

avatar van De buurman
Juveniles schreef:

Klassieke foto juist, op The Works. Vintage kleurstelling, maar een volwassen geworden kwartet anno 1984. Bewust in lijn met het album zelf.

Net zoals de hoes van Magic het wat oppervlakkige, enigszins kinderlijke karakter van het album reflecteert. Past prima, maar niet mijn smaak.

avatar van ArthurDZ
In de categorie 'zou toch zonde zijn om dit voor mezelf te houden': jarenlang dacht ik dat in Who Wants To Live Forever, Freddie "I love my style" uitriep, in plaats van "when love must die". Ik dacht dan altijd bij mezelf "nou ja zeg, zo'n oppervlakkige uitspraak in zo'n serieus nummer, wat misplaatst eigenlijk"

Geniaal nummer wel, dat heeft Rick & Morty seizoen 5, aflevering 2 wel weer extra onderstreept.

avatar van Dirkrocker
Het album begint lekker met ons vision, daarna het lekkere meezing nummer a kind of magic . Dan gaan we door naar het mooie gevoelige one year of love. Pain is so close heb ik niks mee en friends Will be friends niks mis mee maar denk iets te vaak gehoord op de radio who wants to live forever bezorg me nog altijd kippenvel. En dan krijg je 2 ruk nummers naar mijn mening en dan lekker rockend afsluiten met princes of the universe. Eind conclusie prima album met naar mijn mening 3 nummers die mijn cijfer iets laag houd

avatar van hnzm
Als hardrocker kom ik moeilijk door hele Queen albums heen. Gelukkig hebben ze altijd een paar stevige nummers die me wel aanspreken. Ik probeer mijn waardering voor het hele album correct in te voeren door elk nummer apart te beoordelen en dan een gemiddelde te berekenen.
8 One Vision
6 Don't Lose Your Head
8 Princes of the Universe
6,67 gemiddeld.

Mssr Renard
Leuk feitje: de saxofoonsolo in One Year of Love is van Steve Gregory die ook de saxofoonsolo in Careless Whisper van George Michael.

avatar van vielip
Nooit geweten. Leuk weetje inderdaad

avatar van Bosdavid
Een wat wisselvallig en onsamenhangend album wat mij betreft. Ik denk dat ik ook het album vind dat ik het minste vind van de groep.
Natuurlijk staat er een aantal sterke nummers op, zoals One Vision (al vind ik de single versie sterker, meer to the point), A Kind Of Magic and Princes of the Universe. Friends Will Be Friends weet ik ook zeer te waarderen; Brian's gitaarwerk bevalt me uitstekend. One Year Of Love vind ik eigenlijk alleen mooi in de versie van Stevie Ann/Stéphanie Struijk, in de uitvoering van Queen is het in mijn beleving lelijk geproduceerde kitch. Van Gimme The Prize veer ik ook nog wel, doch niet te vaak.

Wat mij tegenstaat in het album, is het te hoge aantal net wat mindere en te grote hoeveelheid te matige nummers, maar bovenal de productie. Te zeer doordrenkt van onnodige synthesizerpartijen, wat ook hetgeen is dat me tegenstaat op Innuendo en in mindere mate op The Miracle.