Selah Sue - Selah Sue (2011)

Belgiƫ
Soul
Label: Because

1. This World (4:45)
  2. Peace of Mind (4:03)
  3. Raggamuffin (2:40)
  4. Crazy Vibes (3:48)
  5. Black Part Love (4:03)
  6. Mommy (3:37)
  7. Explanations (2:47)
  8. Please (5:05)

met Cee-Lo

9. Summertime (4:41)
  10. Crazy Sufferin Style (4:08)
  11. Fyah Fyah (4:02)
  12. Just Because I Do (2:53)
  13. Fade Away * (3:27)
  14. Raggamuffin * (3:29)

met J. Cole

15. Famous * (3:42)
  16. On the Run * (3:22)
  17. The More That I * (7:13)
  18. Break * (4:14)
  19. All I Need from You * (3:59)
  20. Zanna * (3:38)

met The Subs en Tom Barman

21. Crazy Vibes [Aks Midnight Edit] * (4:03)
  22. Raggamuffin [Bodyspasm Remix] * (4:08)
  23. Crazy Sufferin Style [Blackjoy Remix] * (2:59)
SSS
Ik had al vernomen dat dit album zou uitkomen op 7 maart, toch wel jammer dat er 'maar' 6 nieuwe nummers opstaan. De andere 6 vind je namelijk ook op een van de twee EP's (Raggamuffin zelfs op beide EP's, enigzins aangepast, dat wel).

Genoeg negatieve kritiek, ik ben benieuwd, Sanne is erg goed dus ik denk dat ze mij niet zal teleurstellen. ''How long will it take, before I make the big mistake'', lijkt mij voorlopig nog niet aan de orde.

Is dit dezelfde Please (feat. Cee Lo Green) dat op zijn album kwam en dat ook op dit album komt?
Please

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Ik heb een vaag vermoeden van wel.

CHIEP schreef:
Ik heb een vaag vermoeden van wel.

Je reageert op de Please vraag?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Ja, sorry voor de onduidelijkheid .

avatar van RestLove
Laat maar komen, heeft veel te lang geduurd!

jrn
Ze doet wel even een Amy Winehouse-je op die cover zeg.

jrn schreef:
Ze doet wel even een Amy Winehouse-je op die cover zeg.

Of een Duffy-tje of een Adele-tje... maar het gaat om de muziek, hé!?

avatar van UmindC
Die met Cee-Lo is alvast erg goed, zeer benieuwd naar.

SSS
Inprincipe kennen we al zeven nummers van dit album dus ik beschouw dit meer als EP.

avatar van UmindC
Welke ken ik dan al?

UmindC schreef:
Welke ken ik dan al?

Geen idee, maar je zou kunnen kennen:

Raggamuffin
Crazy Vibes
Black Part Love
Mommy
Explanations
Please (feat. Cee Lo Green)
Crazy Sufferin' Style (niet op de EP te vinden, maar er is wel een live versie op youtube)
Fyah Fyah

(1, 2, 9, 12 zijn de nieuwe)

avatar van kemm
En als Summertime hetzelfde nummer is als Summertime Bring Me Joy, zijn we bijna rond.

avatar van rock-rick
Ik hoorde laatst een stukje Crazy Vibes in de wereld draait door en ze heeft in ieder geval een mooie stem. De muziek klonk ook wel interssant, dus wellicht ga ik dit maar eens verder onderzoeken.

Ik heb 'm net gehaald, zo maar is luisteren, ook al ken ik al 7 nummers . Hij stond op in de winkel, en zo te horen waren het nieuwe mixen van de al uitgegeven nummers.

De Klever
Ik ben benieuwd, hij staat ook op Spotify. Straks eens een luisterbeurt gunnen.

Toen ik begin november naar Prince in het Sportpaleis ging kreeg ik op het laatste moment te horen dat er toch een voorprogramma was.
Als ik ergens geen zin in had.................. ene Selah Sue uit België. Nooit van gehoord. Een vriend die daar ook was smste nog dat hij helemaal blij was daarmee want hij was een groot liefhebber.

Na lang wachten kwam ze het podium op. 'Mens doe wat aan je haar' was mijn eerste gedachte. 'Zeker als je zo'n leuk koppie hebt'. Ach, artiesten moeten iets hebben waar ze mee opvallen en het gaat niet alleen maar om de looks dacht ik nog.
Ze stond helemaal alleen op dat grote podium. Niets zo ondankbaar als voorprogramma zijn en al helemaal niet van sterren als Prince waar de verwachtingen altijd hoog gespannen zijn. Maar Selah Sue werd onthaald als heldin en was duidelijk geen onbekende voor velen in de zaal.
En het moet gezegd: ze deed het goed zo alleen. Nog leuker was dat halverwege haar optreden het scherm van Prince gebruikt werd, waarmee we kunnen concluderen dat er bij de technici blijkbaar ook waardering voor haar was.
Daarna snel op zoek gegaan naar haar EP's die ik allebei op 3,5 zette. Leuke EP's, lekkere muziek en benieuwd naar een volwaardig album.

En zo met de lente al een beetje in zicht kunnen we wel zeggen dat Selah Sue dit perfect getimed heeft. Niet overhaast met dit album komen; laat de mensen maar geduld hebben en dat geduld wordt nu dan beloond met een ongelooflijk lekker album vol nummers die voor een groot deel al bekend waren maar die allemaal bij elkaar goed tot hun recht komen. Eigenlijk nog beter dan op die EP's met kortere speelduur.
Natuurlijk is het makkelijk om haar op één lijn te zetten met Duffy, Amy en Adele. Het zit allemaal wel in dezelfde hoek, maar tegelijkertijd vind ik ook dat Selah daar toch ook andere invloeden in stopt, waardoor ze genoeg eigen smoel heeft. Een internationale smoel ook. En ook niet onbelangrijk in dit harde muziekwereldje: een leuk smoeltje.
Daarbij vind ik dat Selah het beter aanpakt dan bijvoorbeeld Duffy die ook wel wat moderne dingen in haar werk toevoegt maar wat op haar laatste cd niet helemaal goed uitpakt, iets waar Selah juist goed in slaagt. Het is een album dat terug de tijd in gaat maar wel degelijk met beide benen in het nu staat.
De bekende nummers van de EP zijn overigens (licht) aangepast op dit volwaardige album.

Kortom: laat het een eer zijn voor deze nog jonge Belgische dame om vergeleken te worden met eerder genoemde grote artiesten.
Het is leuk dat mensen hierdoor aandacht gaan krijgen voor deze artieste, maar verder heeft ze het niet nodig: op eigen kracht levert Selah Sue hier een album van formaat af dat met gemak de concurrentie aan kan gaan met andere grote releases binnen dit genre. Hulde!

De Klever
Ze moet gewoon een album maken samen met Triggerfinger. Die samenwerking op Lowlands smaakte naar meer. Lijkt me waarschijnlijk een stuk interessanter dan dit album. Dit is weer binnen de kantjes heb ik het idee, waar LL juist heerlijk buiten de kantjes ging. Daar leent haar stem zich ook voor.

avatar van Guinness1980
Album zojuist voor de eerste keer beluisterd.
Kende deze jongedame alleen van naam. Doet me regelmatig aan Duffy en Amy Winehouse denken.

Alleen vind ik Selah Sue veel leuker om naar te luisteren.
Stem volgt na meerdere luisterbeurten.

avatar van sq
sq
Ik zag dat kemm deze CD had gekocht. Ik heb Selah Sue leren kennen op Northsea Jazz 2009. Ik liep er toevallig langs en zag alleen het laatste nummer, maar dat maakte bij mij toch zo´n indruk dat ik haar naam heb opgeslagen als: ´daar moeten we nog wat mee´. Sindsdien is haar naam alleen nog maar gegroeid, en nu ik deze hoes zie weet ik al: dit ga ik bezitten.

sq schreef:
Ik zag dat kemm deze CD had gekocht.

Inderdaad sinds vandaag te koop. Nergens een download kunnen vinden om vooraf te luisteren, maar de EP's waren voldoende om er van uit te gaan dat dit wel snor zat.
Toch wel weer erg leuk om een cd voor het eerst te horen op de dag dat ie uitkomt zonder het eerder gehoord te hebben.
Het is hier vandaag al een aantal keer voorbij gekomen

jrn
Net ook maar even gehaald. Ik kende de meeste nummers al van vorige EP's, en de nieuwe nummers ken ik by nader inzien ook; madame had deze al gespeeld op de try-out in Simplon Groningen een aantal maanden terug.

Desalniettemin is Selah toch min of meer mijn droomvrouw; fantastische muziek, geweldige stem, wonderschoon uiterlyk, én een lief Vlaams accent. Jummie

Edit: Aaaaaaah wat een héérlyke versie van Black Part Love!!

avatar van kemm
jrn schreef:
Edit: Aaaaaaah wat een héérlyke versie van Black Part Love!!

Nee, dit meen je niet. Deze versie is voor mij toch wel de teleustelling van de cd. Dat terwijl de eerste EP-versie met gitaar en orgel zo subtiel subliem was...

avatar van GothicBowie
Ik had mijn twijfels over deze plaat, ok de EP heeft wel iets maar ik vreesde een beetje voor dat de rest zou tegenvallen, was ik effe mis, er zitten paar ''gaten '' in ik vind ook de versie van "Black Part Love'' op deze cd wat minder goed dan op de EP, een verrassing vind ik dan weer bvb "Grazy vibes'' met achtergrond en ik meende piano te herkennen, een van de betere nummers op deze toch geslaagde debuut van Selah sue

avatar van Bartjeking
Ik heb de ep-tjes nog niet zo intensief geluisterd dus voor mij is dit gewoon een nieuw album; heel fijn. Mijn Selah Seu ervaring bestaat nog vooral uit DWDD-fragmentjes waarna ik haar echt meteen een super leuk en getalenteerd meisje vond; ze heeft een geweldig positieve uitstraling. Dit werd alleen nog beter toen ze begon te zingen Ik ben benieuwd wat dit is en wie weet ga ik haar snel eens live bekijken, want dan komt ze volgens de kenners pas echt tot haar recht.

Ik ben in ieder geval benieuwd hoe dit meisje zich gaat ontwikkelen! En ik moet oppassen niet verliefd te worden op haar . Maar ook daar heb ik alle vertrouwen in (mijn vriendin trouwens ook).

Rene1979
Ik vind de stem van Selah Sue heerlijk!. En het openingsnummer is meteen heerlijk dus ben benieuwd.

kemm schreef:

Heb je wel een punt, maar toch, deze vind ik ook wel erg swingend hoor! Ik hou er wel van, bekende nummers in een nieuw jasje. Neemt niet weg dat mevrouw Sue in twee jaar tyd toch ook best een repertoiretje op had kunnen bouwen. Toch twyfel ik er niet aan dat dit madameke het nog ver gaat schoppen..

avatar van hansjuvefan
Ik heb nu wel ergens een download gevonden. Ik koop de cd niet blind want haar vorige Ep vond ik wat teleurstellend...

knakbol
Lekker cd-tje. Maar ga hem niet kopen. Heb Black part Love al in bezit (2 of 3 jaar geleden gekocht op Lowlands). Op het eerste gezicht staan er 6 nummers van BPL op deze cd. Had echt gehoopt op een totaal nieuwe cd.

knakbol schreef:
Heb Black part Love al in bezit (2 of 3 jaar geleden gekocht op Lowlands).

Die wil ik hebben!

knakbol schreef:

Het is ook wel anders, niet zo acoustisch als je gewend bent, sommige nummers neigen zelfs naar R&B.