Selah Sue - Selah Sue (2011)

Belgiƫ
Soul
Label: Because

1. This World (4:45)
  2. Peace of Mind (4:03)
  3. Raggamuffin (2:40)
  4. Crazy Vibes (3:48)
  5. Black Part Love (4:03)
  6. Mommy (3:37)
  7. Explanations (2:47)
  8. Please (5:05)

met Cee-Lo

9. Summertime (4:41)
  10. Crazy Sufferin Style (4:08)
  11. Fyah Fyah (4:02)
  12. Just Because I Do (2:53)
  13. Fade Away * (3:27)
  14. Raggamuffin * (3:29)

met J. Cole

15. Famous * (3:42)
  16. On the Run * (3:22)
  17. The More That I * (7:13)
  18. Break * (4:14)
  19. All I Need from You * (3:59)
  20. Zanna * (3:38)

met The Subs en Tom Barman

21. Crazy Vibes [Aks Midnight Edit] * (4:03)
  22. Raggamuffin [Bodyspasm Remix] * (4:08)
  23. Crazy Sufferin Style [Blackjoy Remix] * (2:59)
avatar van Kramer
Ik vind Fyah Fyah op deze plaat zeker niet minder dan de versie op de EP! Die heerlijke gitaar in het refrein... Ze mogen er allebei zijn vind ik. En Black Part Love heeft hier veel meer energie dan op de EP, die versie mist toch wat.

avatar van jellecomicgek72
Leuk album. Zag haar voor het eerst op Pinkpop dit jaar. Crazy vibes is echt een leuk nummer.

jellecomicgek72 schreef:
Zag haar voor het eerst op Pinkpop dit jaar.

Jij ook al?

avatar van Bijdevaate11
Gisteren was ze ook te zien op de 1e editie van Pitch bij de westergasfabriek! Alle mensen wat ging dat los zeg! en een dijk van stem!

avatar van My Addiction
Prachtige stem, leuke aanstekelijke nummers, maar nu niet om lyrisch over te doen.
Gewoon een toffe, beloftevolle Belgische artieste!
Keep em comin, I would say !

avatar van TheFunkyM
Heerlijke stem, heel mooi meisje en een goed plaatje. Het klopt. Leuke ontdekking in 2011

avatar van Madjack71
Het Belgisch antwoord op de meisjes met een kraak in de stem, een soort van Duffy goes Raggamuffin. Idd. een goed plaatje, dat de aandacht weet vast te houden. Namen als Erykah Badu en ook India Arie komen bij mij op. Ikzelf vind het wel prima dat het niet geheel akoestisch is, want dan zou het toch wel wat aan pit gaan ontberen. Ze is pas 22 jaar, dus dat belooft nog wel wat. Als ze zichzelf buiten de tragische 27jarigen catagorie weet te houden zoals Amy jl. helaas is gaan toebehoren, dan heeft dit deerntjen wel een muzikale toekomst en voor mij wederom een bewijs dat belgie superieur is aan nederland op muzikaal gebied, dan toch op zijn minst op productioneel vlak.

avatar van Poeha
En ze zet ook nog eens een fantastische live act neer.

avatar van FCEstebandido
Er zit veel potentieel in en hier en daar een goed nummer. Wel vind ik dat krakerig geluid met haar stem (ragga achtig) ergerlijk en onvolwassen. Maar ze heeft wel alles om het te maken.

avatar van Urbanoetang
Eigenlijk een gokje, toch bleek het een verrassend lekkere plaat te zijn. Doorsnee soul waarbij elk nummer gewoon klopt (met Please als uitzondering). Niets bijzonders, en geweldig wordt het nergens - maar toch is het precies waar ik op hoop als niet-soulkenner zijnde.

Germ Stoned
Dit album luistert wel lekker weg. Ze heeft een heel eigen stem maar dat bevalt me eigenlijk wel.
Ik ben benieuwd naar haar volgende album(s)

avatar van fromthenextworld
Lekkere plaat. De ontdekking van 2011. Ik denk dat we nog veel van haar zullen horen!

avatar van Murdoc023
Is This World niet een cover van iets? Het komt me nogal bekend voor. Waarschijnlijk zal het wel weer iets heel logisch zijn.
Peace of Mind klinkt me trouwens ook erg bekend, heel apart.

De muziek zelf bevalt me wel. Hoewel, ik weet het nog niet helemaal. Ik denk dat Selah Sue zelf me erg bevalt. Vooral de filmpjes waarop ze met een gitaar en een fantastische stem covers doet van Murderer (Barrington Levy) en No, no, no (Dawn Penn) en nog anderen zijn fantastisch. Dit album bevat fantastische muziek, alleen jammer dat er ook van die zeik-nummers op staan. Vandaar dat dit geen hoge waardering van mij gaat krijgen. Toch heeft ze bakken potentie. Ben benieuwd in de toekomst, hopen dat ze niet de commerciele rotzooi kant op gaat.

avatar van rock-rick
Hele mooie stem en haar liedjes zijn best leuk. This World en Summertime vond ik verreweg de beste nummers.

sheill
Selah Sue heeft absoluut talent. Ze heeft een onvermijdelijke présence op het podium en een unieke sound.

Alleen dit album.... tja. Toch wel een lichtelijke teleurstelling.
Ze komt niet helemaal tot haar recht in dit album. Ik geef de producer de schuld. Het is het gewoon net niet.

avatar van lennon
Wat ziet men in deze dame?

Wat een enorm irritante manier van zingen heeft ze toch, en daar komt nog bij dat dit de zoveelste is die de sound van Amy Winehouse graag wil klonen.

Die Duitse meid die het songfestival won heeft daar ook een beetje last van....

Ik kan er echt geen 5 minuten naar luisteren.....

bro
Amy winehouse hoor ik nu eerlijk gezegt helemaal niet in maar oké...
Crazy Sufferin Style is naar mijn mening veruit het beste nummer op deze plaat. Waarschijnlijk voornamelijk omdat het de enige uptempo nummer is en me echt tot dansen aanzet. ik heb niks tegen downtempo, maar hier worden ze wel bruusk platgewalst door bovenstaand nummer. Voor de rest vind ik de herwerkte versies van haar vroegere EP's best wel een hele verbetering. (Black Part Love bvb.)

Verder blijkt ze meer electronisch op te willen gaan. Dat kan ik (bij haar) alleen maar toejuigen, al hoop ik dat het niet weer zo'n over-gedubstepizeerde electronische rommel wordt.(Al liet ze zelf dus al weten dat dubstep een invloed zal kunnen gaan zijn) Ik ben zelf dubstepfan van het eerste uur trouwens, maar de laatste tijd proberen ze gewoon te veel over the top te gaan. Dubstep moet eenvoudig zijn, niet vol met duizenden bliepjes en contrastrerende geluiden.
Maarja, we zullen wel zien.

avatar van Fluvver
Ik vind het album behoorlijk slecht geproduceert. Wat is er in godsnaam met die basgitaar gebeurd? Lijkt alsof er veel te veel compressie over de mix is heen gegooid. De nummers kunnen me wel bekoren, maar de door de mix zet ik dit album amper op.

bro
Bij mijn weten is de sound zoals hij bedoeld is geweest, het geeft juist iets warms aan het geluid vind ik.

avatar van Fluvver
Dit is het enige album wat niet mooi klinkt in mijn auto. En dan vooral de basgitaar, terwijl het juist mooie lijntjes zijn wat gespeeld wordt.

bro schreef:
Amy winehouse hoor ik nu eerlijk gezegt helemaal niet in maar oké...

Maarja, we zullen wel zien.

Ben het er helemaal mee eens. Crazy sufferin style bevalt mij ook het best. Selah Sue is gewoon veel leuker dan Amy Winehouse. Al is dat natuurlijk een mening.
Dat ze dubstep kant op wil is voor mij nieuw nieuws, maar ik ben wel benieuwd eigenlijk. Dan moeten het natuurlijk wel echt songs worden, wat niet gemakkelijk is (sterker nog, ik ken geen goede dubstep-act waarbij het ook echte songs zijn. Het zijn toch altijd de beats die de overtoon voeren met misschien wat stem samples)
Ik ben wel een dubstep fan, maar niet van de wobbles en het echte raggen. Vooral reggae dubstep vind ik erg goed en dat hoop ik dan ook bij Sue terug te zien, gezien haar reggae achtergrond, die ze toch wel heeft. Is er al bekend wie dat dan gaat produceren?

bro
Inderdaad, haar simpele structuur qua bezetting zorgt inderdaad voor goede hoop dat de beats niet te veel zullen overheersen zodat er gebruik zal gemaakt worden van de originele 'Reggae'-dubstep met relaxende bassen (ik zou het ook niet weten hoe het anders te benoemen.)
Wie het gaat produceren is nog niet bekent (denk ik). Ik heb de informatie ook maar gewoon uit haar eigen mondje van een interviewfilmpje ergens op een van de zomerfestivals die gepasseerd zijn.
Ze zei trouwens ook dat ze zich globaal gezien gelukkiger voelt, en dus ook vrolijkere nummers wilt maken. Misschien raar of gevaarlijk om zoiets te zeggen ( want wie weet wat brengt de toekomst he) maar ik kan alleen maar gelukkig zijn voor haar dat ze zich goed in haar vel voelt. Vandaar haar interesse in stijlwijziging denk ik.

CannabisFristi
De Belgische sensatie Selah Sue!

Dat ze kan zingen is duidelijk, maar ik ben niet verrast door dit album.
Het is alsof de luisteraar hier met minder genoegen moet nemen.
Erg jammer, want ze kan veel meer dan dat je hier hoort.
De akoestische live versies van Summertime en Raggamuffin, voor zover ik weet nog niet uitgebracht, zijn veel krachtiger dan de versies hier.
Toch hoor je dat ze kwaliteiten heeft en origineler is dan een hoop anderen.
Favoriet : Fyah Fyah.

Al met al is het geheel toch niet wat ik hoopte.
Maar met haar leeftijd van 22 jaar heeft ze nog tijd zat om muziek te maken.
Dit album komt bij mij alleen niet verder dan een mager zesje, en dat is spijtig, zeer spijtig
(3*)

avatar van Murdoc023
Dat ze de dubstep kant op gaat, schijnt dus helemaal geen stijlwijziging te zijn. Ze heeft een paar jaar geleden al vele malen samen met AKS. Het nummer See Love is daarbij echt geweldig. Ik heb nu al zin in de nieuwe Selah Sue, als het in dezelfde stijl is als AKS wordt dat echt lekker.

De nieuwe clip Crazy Vibes is overigens ook leuk.

avatar van LucM
Deze zangeres is een sensatie in België en toegegeven, er zit veel talent in haar. Niet alleen heeft ze een mooie stem, zij heeft ook nog een eigen stijl die ligt tussen soul, hiphop en reggae. Dit album klinkt behoorlijk volwassen en is ook goed geproduceerd. Een meesterwerk kan ik dit nog niet noemen maar hopelijk horen wij nog meer van haar.

magic spells
lennon schreef:

Daar zit je echt extreem mis denk ik

Murdoc023 schreef:
Peace of Mind klinkt me trouwens ook erg bekend, heel apart.

Nee hoor, allebei van haarzelf!

blaauw
t is heel treurig om te zeggen, maar wat is zij bizar knap

Dit is toch wel het beeld wat ik bij haar heb.

blaauw
mafkoek