The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines? (2011)

Label: Columbia

1. Wreckin' Bar (Ra Ra Ra) (1:24)
  2. If You Wanna (3:02)
  3. A Lack of Understanding (2:58)
  4. Blow It Up (2:41)
  5. Wetsuit (3:50)
  6. Nørgaard (1:38)
  7. Post Break-Up Sex (2:56)
  8. Under Your Thumb (2:20)
  9. All in White (4:33)
  10. Wolf Pack (2:23)
  11. Family Friend / Somebody Else's Child (8:35)
  12. Good Guys Don't Wear White [Live] * (2:22)
  13. It's All Good * (2:46)
  14. Out of the Way * (2:44)
  15. We're Happening * (2:42)
  16. Primal Urges * (3:04)
  17. Tuck and Roll * (3:19)
avatar van Sandow
Ik ben niet helemaal zeker of de cover wel klopt (ik uploadde dit album al eerder en toen mocht ik het niet uploaden omdat mijn cover ook niet de officiële bleek te zijn...) maar dat doet er natuurlijk niet zoveel toe. Ik vind deze cover overigens nogal saai.

Ik kijk uit naar dit debuut, want de nummertjes die ze al gereleased hebben zijn best wel goed (goed, maar niet geniaal). Ik begrijp totaal niet waarom deze band zo gigantisch gehypet wordt, alsof ze de redding van de Britse rock zouden zijn. Ik hoor namelijk niets dat ik niet eerder bij vele andere indiebandjes heb gehoord.

avatar van bver
Wreckin' Bar (Ra Ra Ra), wat een fijn nummer zeg! Benieuwd naar het volledige album!

Heb ook het clipje toegevoegd.....

Post Break-Up Sex is een zeer beho0rlijke uitschieter. De rest ok.

avatar van trebremmit
Blow it Up is echt een briljant nummer!

avatar van dumb_helicopter
De uitgebrachte singles zijn echt top, ik kijk uit naar de release van het album of het allemaal zo goed gaat zijn.

Hen net live in Brussel gezien, dat belooft toch wel voor die CD zeg. Vooral "If You Wanna" heeft potentieel om uit te groeien tot een geweldige hit (als het op plaat even stevig is als live, tenminste).

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Wrecking Ball heeft wel goed geluisterd naar California Sun van The Ramones, maar wat een briljant feestnummer !! Hier wordt je blij van.

Brother George
Heb tot nu toe nog maar twee nummers gehoord: Wreckin' bar en Post break-up sex. Toch wel redelijk geweldig eigenlijk.

Wat een top band. Ik heb m al besteld.
Ik kan niet wachten alles te horen

avatar van corn1holio1
Wreckin' bar is echt een fantastisch nummer, net als de andere singles. Naar deze release kijk ik zeker uit. En komen naar Werchter, wordt volgens mij een aangename verrassing!

avatar van Irish
Paar nummers zijn geweldig maar ik ben bang dat je dit heel erg snel zat gaat worden?

avatar van corn1holio1
Zou zeker kunnen - zoveelste britpop/indie bandje... Maar ze hebben me toch al wat verrast, door bijvoorbeeld hun eerste album te beginnen met een (steengoed) nummer van 1:20s.
En de stijl van dit nummer is dan toch weer wat anders dan Post Break Up Sex bijvoorbeeld.

Maar goed, afwachten tot vrijdag zeker

Haaa ik luister hun singles al weken en ik raak er maar niet zat van.
Morgen ligt ie op mijn mat als ik thuis kom van m'n werk.
Ik kijk er zo naar uit
Ik beloof niet gelijk 5 sterren te geven , maar eerst te luisteren

avatar van Mjuman
Klinkt heel tof; heel idd iets van de fun van The Ramones (Rock 'n Roll High School), maar ook zeker van The Undertones (Here Comes the Summer, Jimmy Jimmy). Op het juiste moment krijg je hier goeie zin van.

avatar van bver
Net terug van de winkel en al een eerste keer beluisterd. Klinkt echt enorm lekker! Korte liedjes die goed in het gehoor liggen en zich redelijk snel vastbijten. Ik begin met een voorzichtige 3,5, maar vermoed dat dit zeker hoger gaat worden....

avatar van dumb_helicopter
Ik vind het wat weg hebben van Glasvegas, maar dan beter.
Wreckin' Bar is ook een erg aanstekelijk deuntje.

Hmm, deze plaat voor het eerst geluisterd en vind de groep eerlijk gezegd een beetje overhypt.

Ik zie niet in op welk gebied deze band zich afzonderd van andere bands, hoor veel jatwerk en de nummers lijken ook nog eens op elkaar. Post Break-up Sex is wat mij betreft de absolute uitschieter.

avatar van FRNKY
Ik zie niet wat hier nou zo speciaal aan is. Een hype die wel weer snel gaat liggen als je het mij vraagt.

avatar van Sandow
Ik heb hem nu voor het eerst beluisterd en het klinkt allemaal wel leuk, al is het de hype niet waard. Het is een degelijk debuut, zoals ik ook de debuten van bijvoorbeeld The Courteeners, The Rakes, The Rifles, The Fratellis, etc. erg goed vond. Maar net zoals deze debuten voegt ook het debuut van The Vaccines weinig tot niets nieuws toe aan de muziekgeschiedenis en een nieuw tijdperk luidt het al zeker helemaal niet in. The Vaccines zijn gewoon één van de zovele degelijke, maar waarschijnlijk snel vergeten indiebandjes.

avatar van corn1holio1
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind niet echt dat deze groep gehyped wordt... Hier op mume bijvoorbeeld nog niet 1 pagina aan berichten.

corn1holio1 schreef:

Ik deel deze mening. In Belgie amper (eigenlijk helemaal geen) airplay op de radio en in Humo een klein interview naar aanleiding van het optreden in de Botanique.
Over de plas heeft deze groep echter wel wat teweeg gebracht. Volgens de believers zijn The Vaccines de redders van de Britse rock, de band die alles omver gaat werpen en het uitbrengen van het album zou opnieuw het jaar nul zijn van de britse muziekgeschiedenis. De non-believers daarentegen hekelen het feit dat de gitarist van rijke afkomst is (hij zou van de papa een "feest-appartement" in Londen gekregen hebben) en enkele vooraanstaande Britse kranten bedachten het album met een lauwe recensie.

Zoals steeds ligt de waarheid ergens in het midden. Origineel kan je de groep moeilijk noemen. Het lijkt alsof de hele britse rockgeschiedenis op een hoopje wordt gegooid. Elke persoon die dit album hoort zal er wel een bepaalde band in terug horen en dat zou elke keer nog kloppen ook! Je kan echter niet ontkennen dat het enorm goed gedaan is. De liedjes liggen erg goed in het gehoor, hebben een grote meezing-factor en ik krijg het album al een paar dagen niet meer uit de cd-speler. De enige vraag die mij nu nog rest is of dit zo zal blijven. Stijgt mijn score naar 4.5 of zak ik naar 3.5?
Maakt niet uit, dit is sowieso een cd-tje dat mij al een paar dagen enorm veel plezier bezorgt en dat is toch ook al een prestatie!

avatar van Barney Stinson
Tuurlijk ook wel in België, ze staan op Rock Werchter en op Studio Brussel zijn ze in de Hotlist en in de Afrekening te vinden.

Barney Stinson schreef:

Das nog geen hype he Barney...
De afrekening is 1 keer per week en in de hotlist staan ze op de 14de plaats wat niet erg hoog is. Waren ze nu een keer hotshot geweest...dat zou iets anders zijn....maar dan nog....

avatar van Motdattan
Wreckin' Bar (Ra Ra Ra) is echt een lekker nummer, jammer dat hij maar 1:24 duurt. Had van mij wel langer gemogen.

avatar van SoNick
Ik vind het goed gedaan allemaal. Lang geleden dat ik een nieuwe ontdekking heb gedaan zoals deze. Post Break-up Sex vind ik naast Wreckin' Bar een erg lekker nummer. Maar ook Family Friend vind ik erg goed.

avatar van Sandow
Ik vind het een tegenvaller. De songs zijn erg simpel, soms haast kinderlijk en ze lijken dan nog eens bijna allemaal op elkaar. Het hele album lijkt gebaseerd te zijn op één -weliswaar goede en catchy- song, die dan eens wat sneller of wat trager gespeeld wordt en met andere woordjes die herhaald worden. De stem van de zanger kan ik ook niet lang trekken, voornamelijk omdat die zo lijkt op de stem van die vreselijke Mumford and Sons.
Een vreselijk album is het natuurlijk ook weer niet, maar ik had er toch meer van verwacht. Op de twee eerste nummers na, ga ik dit waarschijnlijk snel vergeten zijn. Ik moet wel zeggen dat dit lekker wegluistert en ik 'If You Wanna' echt een topnummer vind.

Een krappe 3*

avatar van Mctijn
Een waardeloze kloon van matige Engelse kloons van matige Engelse jaren '90 bandjes.
Het verveelde me al na het eerste nummer, maar was benieuwd of er nog wat horenswaardigs kwam, maar helaas....

Als je dit leuk vindt en meer kwaliteit wil, zou je The Maccabees, The Barlights of The Disciplines kunnen proberen....

Wat een tegenvaller zeg. De sound ligt tussen The White Lies en The Raveonettes, maar dan slechter uitgevoerd. De zang is bleekjes en het lijkt als het allemaal eerder is uitgevoerd. Heb het gevoel dat ik naar de soundtrack van een tienerfilm uit de jaren 60 ben aan het luisteren.

Weet niet waarom ze gehyped worden in de UK...maar ja, niet ieder jaar staat er een band als de Arctic Monkeys klaar!

Juist the Maccabees bijvoorbeeld met hun geweldige album Wall of Arms

avatar van OscarWilde
Bewijst nog maar eens dat ze over het Kanaal aan het wachten zijn op een nieuwe relevante band, en zeer wanhopig aan het worden zijn. Op zich niet slecht, maar al tienduizend keer gehoord. Als dit de rock moet redden, dan kunnen we al een grafzerk bestellen...