Danger Mouse & Daniele Luppi - Rome (2011)

Verenigde Staten / Italiƫ
Label: Capitol

1. Theme of Rome (2:21)
  2. The Rose with the Broken Neck (3:23)

met Jack White

3. Morning Fog (Interlude) (0:39)
  4. Season's Trees (3:12)

met Norah Jones

5. Her Hollow Ways (Interlude) (0:57)
  6. Roman Blue (3:13)
  7. Two Against One (2:21)

met Jack White

8. The Gambling Priest (2:03)
  9. The World (Interlude) (1:02)

10. Black (3:32)

met Norah Jones

11. The Matador Has Fallen (1:47)
  12. Morning Fog (2:06)
  13. Problem Queen (2:37)

met Norah Jones

14. Her Hollow Ways (2:30)
  15. The World (3:29)
avatar van hank2
Ataloona schreef:

Ja, dat heet sampling. En in dit geval is het al helemaal de bedoeling om het western sfeertje te krijgen.

Nou is het grappige dat ik Danger Mouse heb horen zeggen van "ja, vroeger samplede ik veel van die muziek, maar nu hebben we het echt zelf gemaakt/gecomponeerd.'
Als ik dit luister dan heeft ie inderdaad niet letterlijk gesampled maar gewoon samples opnieuw ingespeeld, en dat is dan blijkbaar zelf de muziek maken
Voorbeeldje: Serge Gainsbourg , dit doet mij dan weer erg denken aan Two Against One

avatar van Ataloona
Dit zei ik al eerder, alle samples zijn opnieuw ingespeeld en bewerkt.

Ataloona schreef:
Ligt niet aan jouw, een herbewerkte sample van het gitaar intro van Hotel California.

avatar van hank2
Dacht dat je alleen die sample bedoelde.
Maar m'n punt was meer dat hij in dat interview zegt dat hij voor dit album niet meer wou samplen omdat hij nu echt zelf die muziek wou maken. Wel een beetje flauw dat heel veel nummers dan alsnog gewoon op samples leunen.

avatar van OscarWilde
Dit blijft toch echt een parel. Vooral de instrumentals zijn fantastisch.

avatar van roxyatbatb
Houd van het aandeel van Jack White op het album, zijn stem past er perfect bij, met name 'two against one' klinkt lekker met hem aan het roer..

avatar van Booyo
Wat een ontzettend fijn album, Danger Mouse is meer dan geslaagd in zijn gewaagde opzet om een Ennio Morricone sfeer neer te zetten. Instrumentaal is alles geweldig, en ook Jack White en Norah Jones zijn een toegevoegde waarde. Wie zingt er eigenlijk in het hemelse nummer The World?

avatar van de_nis_
Jack White

avatar van Booyo
Dacht ik dus al, raar dat het er dan niet bij staat.

avatar van bart1989
Serge Gainsbourg vs Ennio Morricone.

Toch onverwachts één van de beste platen die 2011 heeft voortgebracht volgens mij.
Er zitten echt parels tussen en zoals het gezegde gaat: beter goed gejat dan slecht bedacht!

@Ataloona: Aan jou lyrische reacties in het begin van dit topic te zien vond je dit album eerst schitterend, om het dan nu plotseling (maar) een degelijke 3 te geven. Wat is er gebeurd!?

avatar van Ataloona
Ik draaide 'm wat vaker, maar werd met de luisterbeurt saaier, dus ik verlaagde hem per luisterbeurt. Uiteindelijk werd het een 3*

avatar van bart1989
Ik heb dat ook wel vaak voor maar dan vooral met albums van de laatste jaren, ik hoop dat dat bij dit album niet het geval zal zijn... Ondertussen staat de teller wel al op 14.
Apocalypse van Bill Callahan en Burst Apart van The Antlers daarentegen hebben dat lot onder andere al moeten ondergaan.

avatar van RoyDeSmet
Ik verlaag hem met een punt. Na een tijdje heeft dit album voor mij toch niet echt nummers die je bijblijven. Ik heb ook nooit zoiets van 'Kom, laat ik 'Rome' eens opzetten'. Het doet het gewoon niet voor mij....

Voor wie de serie Breaking Bad gekeken heeft, klinkt Black toch crimineel mooi!

avatar van EttaJamesBrown
RoyDeSmet schreef:

Ik zet hem lekker wel op. Op naar Rome.