Snoop Dogg - Doggumentary (2011)

Label: Priority

1. Toyz N da Hood (2:40)

met Bootsy Collins

2. The Way Life Used to Be (3:43)
  3. My Own Way (3:05)

met Denaun Porter

4. Wonder What It Do (3:43)

met Uncle Chucc

5. My Fuckin' House (5:07)

met Young Jeezy en E-40

6. Peer Pressure (4:07)

met Traci Nelson

7. I Don't Need No Bitch (3:59)

met Devin the Dude en Kobe

8. Platinum (4:29)

met R. Kelly

9. Boom (3:50)

met T-Pain

10. We Rest N Cali (4:10)

met Goldie Loc en Bootsy Collins

11. El Lay (4:06)

met Marty James

12. Gangbang Rookie (3:46)

met Pilot

13. This Weed Iz Mine (3:43)

met Wiz Khalifa

14. Wet (3:45)
  15. Take U Home (3:55)

met Too $hort, Kokane en Daz Dillinger

16. Sumthing Like This Night (3:37)

met Gorillaz

17. Superman (2:05)

met Willie Nelson

18. Eyez Closed (5:02)

met Kanye West en John Legend

19. Raised in da Hood (3:39)
  20. It's D Only Thang (3:16)
  21. Cold Game (3:49)

met LaToya Williams

22. Sweat [Wet - Remix] * (3:16)

met David Guetta

totale tijdsduur: 1:19:36 (1:22:52)
avatar van Game
My Own Way mocht inderdaad veel langer duren!
Prachtig nummer.

avatar van Timmie
Ik kom er eigelijk maar niet doorheen het album duurt veel te lang, het is zeker beter dan Malice N Wonderland maar dat was ook niet echt moeilijk, ik vind het eigelijk jammer dat Snoop Dogg nooit een track met Dre op zijn album heeft staat of dat er een paar tracks door Dre zijn geproduceerd. de tracks 16,17,18 achter elkaar is leuk om naar te luisteren, dat zijn al 3 goede tracks op dit album.

avatar van UmindC
Nee, ik vind Malice een stuk beter, die duurt tenminste niet zo eindeloos lang.
Veder is dat, op Upside Down na, ook niet zo´n geweldige plaat. Op deze vind ik eigenlijk alleen die met Wiz Khalifa en die met Willie Nelson leuk.

avatar van Boy
Boy
My Func House = irritantste plaat sinds G-Unit's Get Down

avatar van nino-vdm
Op de versie van dit album die in Nederland te koop is staat het nummer "Wet" niet, in plaats daarvan staat er die remix van David Guetta op: "Sweat (Wet Remix)" Dat vind ik persoonlijk wel balen, want ik vind "Wet" wel een chill nummer, moet ik eerlijk zeggen.

wet.

1,0
FlO
Boy schreef:
My Func House = irritantste plaat sinds G-Unit's Get Down

I couldn't agree more.

avatar van The-Lion
Eyez Closed klinkt heel erg als een overblijfsel van My Beautiful Dark Twisted Fantasy

avatar van Boy
Boy
Meer als een overblijfsel van 808's & Heartbreak

avatar van UmindC
Het lijkt totaal niet op de sound van 808s.

avatar van CosaNostra
The Way Life Used to Be is wel meesterlijk hoor.

De Schaafkaas
UmindC schreef:
Het lijkt totaal niet op de sound van 808s.

Dan luister je niet goed. Die 808 drum op de achtergrond en de bliepjes door het nummer zijn zeker wel in de trend van zijn één na laatste album! Het enige wat klinkt als een MBDTF kenmerk zijn de herhalende gitaar rifjes door het nummer heen.

Voor mij is het ook meer een 808's and Heartbreak leftover.

avatar van Silky & Smooth
Ik ben het wel wat met je eens. Een leftover is een groot woord, maar de bliepjes doen mij er ook aan denken. En de gitaar doet mij inderdaad denken aan MBDTF.

avatar van Timmie
Zozo Snoop maakt veel video's kost veel geld... dit album mja ik weet niet wat ik er van moet zeggen de drie Sumthing Like This Night (3:37), Superman (2:05) en Eyez Closed (5:02) zijn goed de eerste 2 tracks zijn ook niet verkeerd en gangbang rookie is dope. dat is het wel 6 tracks van de 20 hmm. 3* voor nu.

avatar van Dirruk
The Way Life Used To Be is toch wel een van de betere nummers die ik tot nu toe dit jaar heb gehoord.

1,0
FlO
'Peer Pressure' doet erg denken aan 'Crazy' uit 'Tha Blue Carpet Treatment'.

avatar van UmindC
Maar op Crazy tilt Nate Dogg het nummer naar een hoger niveau.

avatar van TheFunkyM
Moeilijk om een album van Snoop te beoordelen. Ten eerste vind ik zijn ontzettende lamlendige flow heerlijk, ten tweede is het album veel te lang om alles te onthouden. Dan maar per nummer

Toyz N da Hood
Prima introtje

The Way Life Used to Be (3:43) ****
My Own Way (3:05) *****
2 lekkere snoop nummers waar hij prima lamlendig spit

Wonder What It Do ****
Prima rustig funkie nummertje, wat ik in deze tijd van het jaar best lekker vind.

My Fuckin' House *
Heel anders opeens, een dirty south achter nummer, waar ik helemaal niets mee kan.

Peer Pressure ***
Lekker nummertje alhoewel het pressureeee wel gaat vervelen

I Don't Need No Bitch ***
Wel een aardig nummer, met een beetje irritant refrein.

Platinum ***

Boom **
Kan ik thuis niets mee, maar misschien in een club een best lekker nummer.

We Rest N Cali ***
Wel een aardig nummer, maar een beetje een niemendalletje.

El Lay **
Lekkere flow van Snoop. Maar die beat vind ik ook hier niet zo tof.

Gangbang Rookie ***
Wel een lekkere beat,

This Weed Iz Mine ***

Wet *
Belachelijk slecht nummer

Take U Home ***
Wel een lekker luisterbaar nummer.

Sumthing Like This Night ***1/2
Apart nummer, ik vind snoop en de beat niet helemaal passen, maar toch is het niet slecht.

Superman ***
Lache intro van het nummer, met een zingende Snoop. Dit zegt ook wel wat van dit album. Het spring van hak op de tak.

Eyez Closed ****
Lekker nummer, ik ben dan ook wel een kleine fan van John Legend en Kanye.

Raised in da Hood **
Kan ik niets mee, vervelende beat

It's D Only Thang **
Ook deze beat vind ik niets.

Cold Game***

Best wel weer een lekkere afsluiter.

Het album van Snoop is niet echt een album vind ik. Het gaat van hak op de tak. Als heel album vind ik het te lang en te gevarieerd. Maar op Itunes, een aantal niets zeggende nummers weghalen. En je hebt lekker 40 minuten, goede snoop nummers.

Ik kom uit op 60,5 punten delen door 21 = 2,88.
Die 3 sterren gun ik Snoop wel!

avatar van Jensiebo
kobe bryant fan schreef:

Ik ook niet en ik krijg ook geen zin als ik zo de clips van hem bekijk.

Thumbs up als zij sowieso z'n Doggystyle album moeten checken!

Man, Wonder What It Do is toch een lekker nummertje eigenlijk

PriestMaiden
In deze slechte tijden is Gangbang Rookie wel een goed nummer om de miserie te vergeten :s

avatar van InnerFreedomInt
1,5
Snoop dogg is officieel verleden tijd vanaf nu is zijn naam Snoop Lion en gaat hij de pure reggae kant op hij noemt zich zelf dan ook de terug gekomen Bob Marley en noemt zijn volgende reggae album reincarnated.

avatar van Timmie
hahaha dit is te erg... ik dacht dat het een grapje was...

avatar van Dirruk
Alvast een artiestenpagina voor hem aanmaken dan

avatar van Shelter
The Way Life Used To Be is toch een super vet nummer zeg, zowel kwa beat, raps en style.
De rest ken ik niet, maar ik neem dus aan dat het niet klinkt zoals die track?
Zowel dan ga ik het zeker verder checken.

avatar van Dirruk
The Way Life Used To Be vind ik veruit het beste nummer van het album. Staan verder nog wel een paar leuke tracks op maar het is grotendeels vrij matig.

avatar van Silky & Smooth
Dit album begint aardig, maar kakt Wonder What It Do wat in en duurt ook nog te lang. Er staan een paar draken op zoals Wet, maar grotendeels is het rond de middelmaat op een paar leuke tracks na. Snoop Dogg zelf valt mij trouwens niet tegen.