Snoop Dogg - Doggumentary (2011)

Label: Priority

1. Toyz N da Hood (2:40)

met Bootsy Collins

2. The Way Life Used to Be (3:43)
  3. My Own Way (3:05)

met Denaun Porter

4. Wonder What It Do (3:43)

met Uncle Chucc

5. My Fuckin' House (5:07)

met Young Jeezy en E-40

6. Peer Pressure (4:07)

met Traci Nelson

7. I Don't Need No Bitch (3:59)

met Devin the Dude en Kobe

8. Platinum (4:29)

met R. Kelly

9. Boom (3:50)

met T-Pain

10. We Rest N Cali (4:10)

met Goldie Loc en Bootsy Collins

11. El Lay (4:06)

met Marty James

12. Gangbang Rookie (3:46)

met Pilot

13. This Weed Iz Mine (3:43)

met Wiz Khalifa

14. Wet (3:45)
  15. Take U Home (3:55)

met Too $hort, Kokane en Daz Dillinger

16. Sumthing Like This Night (3:37)

met Gorillaz

17. Superman (2:05)

met Willie Nelson

18. Eyez Closed (5:02)

met Kanye West en John Legend

19. Raised in da Hood (3:39)
  20. It's D Only Thang (3:16)
  21. Cold Game (3:49)

met LaToya Williams

22. Sweat [Wet - Remix] * (3:16)

met David Guetta

totale tijdsduur: 1:19:36 (1:22:52)
avatar van UmindC
Superman vind ik ook wel iets hebben ja, Sumthing Like This vind ik dan weer tegenvallen. Had ik meer van verwacht.

avatar van Murdoc023
1,5
niels94 schreef:

Tuurlijk, maar ik werd van geen van hun nummers zo enthousiast, dat bedoel ik. Je kunt toch het ene nummer beter vinden dan het andere, ook al lijkt het niet op elkaar? En waarom ik dit zeg omdat ik niet had verwacht dat Snoop met zoiets goeds op de proppen zou komen.

Maar goed, lekker zomers nummer

Heb je gelijk in. Ik had wel een goed nummer verwacht, omdat Gorillaz sowieso wel zorgt voor iets leuks, origineels. En Snoop is gewoon waanzinnig goed, maar doet er niets mee. Nou ja, vrij weinig, laat ik het zo zeggen.

avatar van Timmie
de eerste track is echt lekker funky dikke bootsy track .

avatar van KILLERBEE99
Na het terluurstellende Malice N Wonderland, heeft Snoop Dogg nu direct weer een aardig albumpje gedropt. Met veel coole tracks, maar wat een track zoals Wet hierop doet... Hj had die er beter af kunnen laten...

avatar van Jordyp
Na de eerste luisterbeurt vraag ik me nog meer af waarom er 21! nummers op het album staan. Na één keer geluisterd te hebben hoor ik al best aardige nummers, alleen jammer dat er een nummer of 10 teveel op staat.

avatar van CosaNostra
Eyez Closed is inderdaad een uitschieter maar ik vind die sample van come on man, na elke zin het refrein zwaar irritant... de rest zo maar ff checken, verwacht er niet teveel van.

avatar van CosaNostra
Sumething like this is inderdaad wel hard, Wet is echt zwaar sneu.

avatar van Boy
Boy
Waar komt die sample in The Way Life Used To Be ook alweer vandaan?

avatar van Yestsida
Boy schreef:
Waar komt die sample in The Way Life Used To Be ook alweer vandaan?

Only U van Ashanti. (Origineel van Why You Treat Me So Bad door Club Nouveau)

avatar van Boy
Boy
Thanks, maar eens opzoeken (die tweede zocht ik). Leuk nummer trouwens

SSS
Nu al 5 videoclips? Na het vorige album heb ik Snoop Dogg al opgegeven, was nooit een fan eigenlijk, alleen mét Dr. Dre was 't wel goed. Daarnaast natuurlijk enkele singles, met Pharrell Williams bijvoorbeeld.

avatar van CosaNostra
Super slecht dat de titel eerst Doggystyle 2 : Doggumentary was... dit zou echt een schande zijn geweest ten opzichte van Doggystyle.

avatar van thgryda
Na het vorige archieslechte album geen verwachtingen. Wel ben ik nu al blij dat dit niet doggystyle 2 heet, toch maar eens checken. Al kijk ik al tegen de tijdsduur op, wtf 1u19min dit kan bijna niet goed komen...

avatar van Murdoc023
1,5
Ik ben een beetje misselijk. Sumthing like this night is goed door Gorillaz. Eyez closed is wel aardig, maar wel erg duidelijk de invloed van Kanye West. The Way Life Used to be gaf nog een beetje hoop, maar de rest is ronduit triest.
O ja, Superman is ook wel leuk gedaan. Doet me denken aan My Medicine, wat een erg dope nummer is.

avatar van thgryda
Krijg steeds minder zin om em te luisteren, zeker omdat ik modal soul gewoon niet kan afzetten namiddag dan maar

avatar van Colucci_Era
De lange tijdsduur weerhoudt mij om het te luisteren.

avatar van Timmie
soms luister ik gewoon de track niet af en dan skip ik hem als hij saai word dan duurt het album een stuk korter .

avatar van René.
Nog nooit naar een album van Snoop Dogg geluisterd.
Niet van plan ook.

avatar van CosaNostra
@René Ook geen Doggystyle?

baronpils
Zal dit album maar is even proberen!:) Vind de cover trouwens best vet!

avatar van kobe bryant fan
René. schreef:
Nog nooit naar een album van Snoop Dogg geluisterd.
Niet van plan ook.

Ik ook niet en ik krijg ook geen zin als ik zo de clips van hem bekijk.

Rizz
Weinig mis met Doggystyle..

avatar van KILLERBEE99
Voor de mensen die nog nooit een Snoop Dogg album hebben geluisterd... Check Doggystyle uit, 1993, Death Row, Snoop Dogg op z'n best... Dope album...

Rijnes
Mooie kaft!

avatar van Rhythm & Poetry
Matige plaat, zoals ik verwacht had, met een aantal heerlijke tracks, wat ik ook verwacht had. Een lekker onevenwichtig geheel dus. Superman en Eyez Closed zijn gewoon de betere Snoop Dogg nummers als je zijn gehele oeuvre bekijkt. Wet en El Lay bijvoorbeeld zijn even misselijkmakend als hetgeen de hondvader ons liet horen op Malice N Wonderland. Album zal ik dus sowieso niet in zijn geheel draaien, maar een nummer of 7 à 8 zal waarschijnlijk de platenspeler nog wel geregeld vinden.

Rizz
Eyez Closed is inderdaad een vet nummer.
Ik snap ook niet waarom je een album zo lang moet maken, selecteer gewoon de beste tracks en gooi de rest als een bonus erbij ofzo.

M-Ty
Eyez Closed idd beste track op t album, maar naar mijn mening heeft de productie van kanye west deze track gewoon gedragen.

avatar van René.
CosaNostra schreef:
@René Ook geen Doggystyle?
Ja, die wel, 1 of 2 keer. Vond het niks.
Op 'Serial Killa' na btw.

avatar van Dirruk
Ik verwacht er weinig van maar ik gaat het toch maar proberen. Des te minder het nog kan tegenvallen.

avatar van Anne Maaike
Ook op dit album staan weer een paar echte Snoop bangers, maar helaas slaat het overgrote deel toch de plank mis. Gezien de lange speelduur en het materiaal wat Snoop de laatste jaren uitbrengt, niet echt een verrassing. Toch blijf ik me wel altijd wel vermaken met een nieuw Snoop album. Wat mij betreft heeft Snoop één van de fijnste flow en stem van de westcoast, mits hij op de juiste producties rapt. En daar schort het wat mij betreft de laatste jaren wat aan bij zijn albums.