K3 - 5 Jaar K3 (2004)

Alternatieve titel: Hun Grootste Hits!

België
Label: BMG

1. Heyah Mama (3:21)
  2. Yeke Yeke (3:29)
  3. I Love You Baby (3:43)
  4. Alle Kleuren (3:36)
  5. Leonardo (3:12)
  6. Hippie Shake (2:32)
  7. Oma's aan de Top (3:22)
  8. Tele-Romeo (3:18)
  9. Blub, Ik Ben een Vis! (3:13)
  10. Je Hebt een Vriend (3:24)
  11. Toveren (3:08)
  12. Feest (3:21)
  13. Papapa (3:09)
  14. Verliefd (3:35)
  15. De 3 Biggetjes (3:24)
  16. Oya Lélé (3:45)
K3 Het Beste Medicijn tegen, verslagenheid,depressies, baaldagen en ziekeneurigheid.

Bobiej
K3 De Grootste Zaaier van, verslagenheid, depressies, baaldagen en ziekeneurigheid.

1,5
gak
tsja..

avatar van Thunderball
Toon1 schreef:

Ik vind niet dat je naar doelgroepen moet kijken. Moet iedereen deze cd dan minstens 4* geven en moet hij dan in de top-250 staan en geprezen worden als één van de beste cds van de Lage Landen? Want het is een uitstekende cd voor de doelgroep 3-12 jarigen.
Moeten de albums van de Backstreet Boys dan bijvoorbeeld ook zoveel sterren krijgen? Want ook die hebben zeer goede muziek gemaakt voor 14-jarige tienermeisjes. Dat vind ik toch niet. Goede muziek is goede muziek, slechte muziek is slechte muziek. Ongeacht de doelgroep (en zelfs ook het genre).

Het is niet omdat "kindermuziek" eigenlijk een apart soort muziek is (apart genre zelfs), en je binnen dat genre moet kijken, dat dit album daarom geen lage scores mag krijgen. Kindermuziek in zijn geheel is gewoon bijna geen punten waard, welk album het ook is.

Net hetzelfde als mensen geen scores geven aan albums omdat ze niet "thuis zijn" in het genre. Dat snap ik ook niet. Als je een album niet goed vind dan vind je het gewoon niet goed. Desnoods geef je al de albums die je kent uit dat genre maar lage scores.
Waarom kunnen bepaalde genres niet van een lager niveau zijn als andere genres?

Met andere woorden:
ik moet dus alle Beatles albums punten gaan geven (leek me niet eerlijk want ik vind ze waardeloos) en dus allen een 0,5 gaan geven. Dat is wat je beweert.

Ik geef alleen punten aan albums de me interesseren en jou interesseert K3 niks, dus geef je ze een laag cijfer.

Het zijn leuke, goedgemaakte kinderliedjes, die leuk zijn om mee te zingen, dus wanneer het niet je smaak is, of jij je er te oud voor voelt, wil dat nog niet zeggen dat het niks is.

1,5
gak
maar dan kan JIJ thet album toch nog wel slecht vinden

Holt
Ik vind dat je elk album waar je aandachtig alle nummers van
hebt beluisterd mag raten, of je het nou een 0,5 of een 5 waard vindt. Ik ben het er ook mee eens dat je als je een album rate, je niet moet kijken naar de doelgroep maar gewoon naar wat je er zelf van vind.
Ik ga dit album dan ook geen cijfer geven omdat ik simpelweg niet alle nummers ken.

avatar van nuf
nuf
ik vind k3 wel leuk

3.5*

avatar van jurado
begrijp er echt niks van...waarom wordt hier opgestemd , wat zeg ik, waarom wordt dit toegevoegd? Om volledig te grond in te stampen door coole pubers?
Mensen dit is voor kinderen dit valt toch niet serieus te nemen als volwassene?
Ik zie allemaal 0,5 stemmen , kan mij nauwelijks voorstellen dat hier aandachtig door muziekliefhebbers naar wordt geluisterd.
Hetzelfde geldt voor Bassie en Adriaan (dat schijnt wel cool te zijn) , Samson en Gert en andere KINDERpret.

avatar van musicfriek
Van de 39 stemmen 13 keer een 0,5. Vind ik wel meevallen eigenlijk.. Je vergeet wel dat er hier ook ouders zitten die op dit soort albums stemmen. Die hebben groot plezier van deze muziek door hun kinderen. Als die mensen hier nou op willen stemmen... Je kunt ook zelf gaan denken, dit is niet interessant, dus ik kijk er gewoon maar niet. Je hoeft niet per se op dit soort albums te klikken als je dat niet wilt. En ach, kijk eens bij Sesamstraat, hoe hoog dat nog gewaardeerd wordt..

avatar van jurado
Sesamstraat heeft over het algemeen erg goede muziek gecomponeerd door amerikanen ...betwijfel of de meeste mensen dat horen.
Ook als ouder kan je hier moeilijk op stemmen of je moet kijken hoe je kind zich gedraagt tijdens het draaien van deze cd en aan de hand daar van een beoordeling geven.
Tja .......

Laat ik er maar gewoon over ophouden ...

avatar van musicfriek
Je hebt het over KINDERmuziek, valt Sesamstraat ook onder wat mij betreft. En dat jij dat erg goed vind.. Kijk, daar gaan we al, zo vinden anderen K3 erg goed. Idd lekker over ophouden en alles laten zoals het was

LoveStoned
K3 waardeer ik erg. Waar was de tijd dat meisjes & jongens naar K3 luisterde. Verschrikkelijke kindergroepen als Chipz (Kokhals) & Djumbo (Braaaaaaak) vernietigen de kinderpop maatschapij. Wat nog erger is, zijn meisjes van 5 die op straat 'geile' bimbopasjes zijn aan het maken op 'The Pussycat Dollz' & '50 Cent'. Daarom 4 sterren, K3! Die hebben jullie dik verdient.

Trouwens ff serieus: De tekst slaat nérgens op, maar de melodie kan afentoe neigen naar verslavend, of zelfs geniaal.

avatar van KampF
Ik vind de tekst juist geniaal. Neem nou Blup, ik ben een Vis. Dit zijn gewoon recht-toe-recht-aan lyrics. Je bent een vis of je bent het niet.

Social_Mask

avatar van kaztor
Dit vind ik LEUKE kindermuziek.

kaztor schreef:
Dit vind ik LEUKE kindermuziek.

Ik veronderstel hélé leuke kindermuziek, maar als ik het op een radiozender hoor, dan zap ik toch weg naar iets anders, ik kan daar echt niet naar luisteren, bweurk.

Maar ik zit dan ook (net niet meer) in de doelgroep van dit project...

EVANSHEWSON schreef:

Maar ik zit dan ook (net niet meer) in de doelgroep van dit project...

Ik ga hier ook niet doelbewust naar luisteren, maar ik vind dit voor kinderen heel goed gedaan. Ik heb er geen last van, vind het zelfs enigszins plezierig.

EVANSHEWSON
Dit zal voor kinderen misschien leuk zijn, het is te hopen dat ze het vlug ontgroeien en daarna naar echte muziek gaan luisteren...
Maar om dit nu ook nog te gaan kwoteren, neen dank je, je kunt al raden hoeveel... euh hoe weinig sterren ik dit gedrocht zou geven...

avatar van kaztor
K3 is zo populair op deze site, ik dacht 'ik moet wel gaan kwoteren, anders zijn we 5 posts verder!'

kaztor schreef:

Het zijn best mooie meiden om naar te KIJKEN, dat moet ik toegeven, jawel!

avatar van MarkV
Mijn kinderen vinden dit ook heel leuk. En best te pruimen...

0,5
Ja leuke kinderliedjes en dan is het wel over en uit, 0,5 voor de moeite.
Mischien moeten we de sprookjes uit mijn jeugd er ook maar gaan op zetten, waren nog van die lp's

EVANSHEWSON
Ik heb toch gestemd, ik kàn daar totaal niet naar luisteren, en soms word je er op de radio mee gebombardeerd, en moet je wel haast... misschien leuk voor de kids, maar ik kan hier totaal niets mee.

avatar van Lamontagne
Mijn 2 kleine meiden zijn hier helemaal wild van.

Papa vindt de dvd met de beelden aardig.

Voor mij 1 ster

Maar deze stem is van m'n dochters *****

WernerGSF
dit is gewoon cool!

dikke 5* dus

In zijn genre zijn ze wel de top! zeker voor kinderen... deze meiden hebben het echt wel gemaakt.. maar voor mij persoonlijk een 2,5...

avatar van LucM
Diegenen die daar 0,5-stemmen uitdelen maken zich echt belachelijk. Hebben ze daadwerkelijk naar die CD geluisterd om ze laag te quoteren?
Ik heb geen behoefte om de CD's van K3 te beluisteren, maar het is wel goed gemaakte kindermuziek, niet meer en niet minder. Als de kinderen daar plezier mee beleven, bewijst dit dat K3 zijn doel niet mist en dan is het voor mij ook goed. En denk je dat het zó gemakkelijk is om kindermuziek te maken? Je moet je in de leefwereld van een kind kunnen verplaatsen, wat niet altijd evident is voor een volwassene.

avatar van coldwarkids
Dit is inderdaad kindermuziek, MuMe is wat mij betreft meer alternatief.
Je kan ook gewoon die nummers kennen (het is ook een verzamelcdtje). je hoort ze op tv enzovoorts, vandaar dat je gewoon de muziek ooit gehoord heb.
Ik vind K3 helemaal boring, en dan kan je wel zeggen dat het leuke kindermuziek is.
Als dat zo is, dan zouden er kleine kindertjes moeten stemmen, en die vind je hier nooit (qua leeftijd dan).
Dus iedereen die 0,5 stemt, maakt zich niet belachelijk.

avatar van stuntman_jasper
Dit roept altijd tranen op.

3 meiden en hun entourage die al 10 jaar succesvol zijn... dat kan geen brol zijn. Dat is top. Ik quoteer nu niet deze cd specifiek, maar de formule in het bijzonder.
Hier thuis wordt door dochter ook van genoten, zonder dat het ons irriteert. Verre van zelfs.