K3 - 5 Jaar K3 (2004)

Alternatieve titel: Hun Grootste Hits!

Belgiƫ
Label: BMG

1. Heyah Mama (3:21)
  2. Yeke Yeke (3:29)
  3. I Love You Baby (3:43)
  4. Alle Kleuren (3:36)
  5. Leonardo (3:12)
  6. Hippie Shake (2:32)
  7. Oma's aan de Top (3:22)
  8. Tele-Romeo (3:18)
  9. Blub, Ik Ben een Vis! (3:13)
  10. Je Hebt een Vriend (3:24)
  11. Toveren (3:08)
  12. Feest (3:21)
  13. Papapa (3:09)
  14. Verliefd (3:35)
  15. De 3 Biggetjes (3:24)
  16. Oya Lélé (3:45)
avatar van Madjack71
Leuke muziek, dat gebaseerd is op een prima concept. Eenieder moet zijn waardering maar geven voor wat die het waard vind.
Ik...ik kan luisteren naar Death, Sepultura, Bram Vermeulen, Mahler en ja ook K3....op zijn tijd... Ik houd wel van die ongecompliceerde vrolijkheid, de verkleinwoordjes en vooral ook de 3 K's.
M.i zit deze muziek wel degelijk goed in elkaar. Je moet wel echt een chagrijn zijn of vooringenomen om dit zomaar af te serveren.
She loves you yeah yeah....Oob la di Oob la daa, lalala life goes on, van wie waren ook al weer die diepzinnige filosofische woorden?

avatar van LucM
Om eerlijk te zijn, ik kan K3 beter aanhoren dan het gros van de top-40 zoals bv. Rihanna, Pussycat Dolls en vooral de eurovisiesongfestivalnummers.
De muziek van K3 is simpel en vrolijk, maar pretendeert ook niet meer dan het is, waar dat de meeste hitparadepop goed verpakte maar lege en zielloze deuntjes zijn.
Ik zal nooit iets kopen van K3 maar - zoals Madjack71 zegt - het zit goed in elkaar en kinderen hebben daar veel plezier mee.

guess who
LucM schreef:

aha, iemand met dezelfde mening over de mislukte top 40! en ik moet zeggen dat K3 inderdaad wel leuke kindermuziek is, maar niks voor mij. als kind vond ik er wel ook niks aan maar ja...

Als er een band in de Benelux is die vrijwel een gehele doelgroep aanspreekt, dan is het K3 wel. Bijna elk kind tussen de 1 en 7 jaar vind dit mooi.
Zo'n groot bereik heeft dEUS, Golden Earring en Marco Borsato niet.

avatar van Soledad
Soledad (moderator)
Is het niet wat kinderachtig een cijfer te geven als volwassene voor kindermuziek?

avatar van Eveningguard
Oma's aan de top omgedraaid is gruwelijk.

avatar van KKOPPI
Dit verdient het niet eens om op gestemd te worden.

Jocharo-T
Wordt er eens volwassen kerel, dit concept is compleet bedoeld voor kinderen van 1 t/m 10. Ze pretenderen ook helemaal niets anders. Hoezo zou dit geweldige concept het niet verdienen om op te stemmen? Of had je gedacht dat kinderen van 3 bijvoorbeeld naar Pink Floyd of The Beatles luisteren ofzo? Dit verdient een 5, want dit is de top of the building van de kindermuziek.

Je moet de sfeer eens zien bij die optredens en de gezichten van al die kinderen, onbetaalbaar. Al die onvoldoendes zijn echt te triest voor woorden. Het lijkt toch moeilijk voor de meesten om iets te beoordelen als kindermuziek.

Ben het op zich met je eens, maar KKOPPI zal wel een jongen van een jaar of 15, 16 zijn. Volwassenen zie je dit soort opmerkingen eigenlijk nooit maken.

Jocharo-T
Nee dat klopt, maar er zijn zat volwassenen die hier een 0,5 of een 1 voor hebben gegeven. Dan vraag ik mij wel af hoe ze dit beoordeeld hebben. 58 stemmen en een gemiddelde van 2,10. Als ik dan dit zie, dan vraag ik mij af was het nut is van dit soort toevoegingen (kindermuziek) op deze site.

avatar van Madjack71
Kinderen luisteren naar K3, het is muziek dat goed verkoopt, getuige ook hun laatste cd. Er zijn genoeg 'volwassen' bands te noemen, die qua thematiek en muzikaliteit niet echt hoger scoren als het niveau van K3. Deze muziek afserveren als onwaardig om op te stemmen, is m.i. kortzichtig. Het is een weldoordacht concept dat zich al 10 jaar bewijst. Muzikaal gezien, zitten er liedjes tussen die zelfs een papa als ik aan weten te spreken.

avatar van VanDeGriend
Ja wie dit niet leuk vindt, heeft geen jonge kinderen. Als je blonde meisjes tussen 2 en 8 jaar vrolijk ziet stuiteren op deze muziek, kun je niet anders dan erkennen dat, voor de doelgroep, K3 helemaal de bom is. En al jaren en jaren. Ik vind het knap.

Dit album van K3 bevat uitsluitend goede liederen. Er zit geen enkel lied bij dat niet om aan te horen is. De muziek vind ik mooi en klinkt vrolijk. Ik ben sinds 25 april 2011 fan geworden van K3 toen ik op televisie een show van K3 zag op Zappelin waarbij ze het liedje "Tele-Romeo" zongen. Ik had dat liedje toen opgezocht op YouTube, nog 4 maal geluisterd en de video's in de suggesties aangeklikt. Die liederen klonken ook mooi, en sindsdien ben ik fan van K3.

De leukste liederen van dit album vind ik: Heyah Mama, Tele-Romeo en Toveren.

En nu richting alle mensen die reageren met: "K3 is alleen voor kleine kindjes" en "Het is kindermuziek".
Nee, dat klopt niet. K3 is voor alle leeftijden. Ik ben een stoere ouwe mannekerel van 15 jaar oud, en ik luister met plezier naar de liederen van K3.

Ik geef dit album een welverdiende 5 van de 5 sterren.