Rick Astley - Whenever You Need Somebody (1987)

Label: RCA

1. Never Gonna Give You Up (3:35)
  2. Whenever You Need Somebody (3:55)
  3. Together Forever (3:27)
  4. It Would Take a Strong Strong Man (3:41)
  5. The Love Has Gone (4:20)
  6. Don't Say Goodbye (4:10)
  7. Slipping Away (3:53)
  8. No More Looking for Love (3:14)
  9. You Move Me (3:43)
  10. When I Fall in Love (3:03)
  11. When You Gonna [7" Mix] * (3:32)
  12. Just Good Friends * (3:47)
  13. I'll Never Set You Free * (3:27)
  14. When You Gonna [Extended Mix] * (7:34)
  15. Never Gonna Give You Up [Cake Mix] * (5:49)
  16. Whenever You Need Somebody [Lonely Hearts Mix] * (7:35)
  17. Together Forever [Lover's Leap Extended Remix] * (7:05)
  18. Whenever You Need Somebody [7" Mix] * (3:29)
  19. Together Forever [Lover's Leap Remix] * (3:23)
  20. When You Gonna [The Borough Anarchy Mix] * (7:54)
  21. Never Gonna Give You Up [Escape from Newton Mix] * (6:26)
  22. Whenever You Need Somebody [Rick Sets It Off Mix] * (7:55)
  23. Together Forever [House of Love Mix] * (6:57)
  24. It Would Take a Strong Strong Man [Matt's Jazzy Guitar Mix] * (7:48)
  25. When You Gonna [Home Boy Mix] * (5:59)
  26. Never Gonna Give You Up [Escape to New York Mix] * (7:03)
  27. Whenever You Need Somebody [XK 150 Mix] * (4:39)
  28. When You Gonna [Bonus Beats Mix] * (4:47)
  29. Never Gonna Give You Up [Instrumental] * (6:18)
  30. Whenever You Need Somebody [Instrumental] * (3:52)
  31. It Would Take a Strong Strong Man [Instrumental] * (3:32)
avatar van laxus11
Together Forever en Never Gonna Give You Up ijn voor mij guilty pleasurs

Ik verdedig Stock Aitken Waterman, want deze producers zijn toptalenten. Waarom moet muziek altijd gepaard gaan met gitaren, echte drums en politieke teksten of diepgang. Als ik belangrijk nieuws wil horen, dan kijk ik wel naar het journaal of lees ik een goed boek. Mijn leven is over het algemeen erg vrolijk en ik probeer er het beste van te maken. En daar past deze muziek dus erg goed in. Ik hou van vrolijke disco nummers. En zo simpel als de nummers klinken, zo ingewikkeld zijn ze om te maken. Doe het ze maar eens na. S.A.W. brachten zulke sterke popnummers uit dat er miljoenen van zijn verkocht. En wat maakt het uit als sommige artiesten uit hun stal niet live kunnen zingen of hun eigen teksten schrijven? Ik heb een hekel aan 'live' muziek. Geef mij maar drumcomputers, synths en playback. Dan klinkt het tenminste goed en zuiver op een feest of festival.
Terug naar dit album. Rick heeft een hele goede stem, die erg warm klnkt. De combinatie van disco/dance beats en zijn stem geven een hele goede sfeer. Voor mij blijft 'Don't say goodbye girl' één van de beste tracks van het album. Ik geef dit album dus vijf sterren.

In ieder geval een goed onderbouwd stukje cantforgetyou . Hieruit blijkt maar weer dat de beleving van muziek voor iedereen anders is .
Ik ben wel benieuwd hoe oud je bent . Dit is namelijk ook al muziek van bijna 25 jaar geleden .
Uit je stukje lijkt me dat je vooral gaat voor Dance /computergestuurde muziek . Hoe is je smaak daarin ten heden dagen ?
Je maakt je punt duidelijk .
Stock , Aitken & Waterman hadden oog en oor voor commercieele doeleinden . Een stel good looking guys , duo's , of solisten werden slim gevonden .
Maar elke artiest /groep klonk muzikaal hetzelfde . Glad en met dezelfde structuurtjes .

Duidelijk een hypje die ook weer niet al te lang duurde en Rick Astley lifte even mee en was weer snel vergeten .
Maar het producerstrio heeft het gewoon slim aangepakt .
Ik ga toch liever voor wat pittigere muziek die ook live overeind blijft en met eeuwigheidswaarde .

avatar van Chameleon Day
cantforgetyou schreef:

Leuk die ironie!

En mooi om je afkeer van SAW uit te drukken door dit album (en andere) vervolgens 5***** te geven.

Toch?

Ik zit nog niet zo lang op musicmeter. Dus heb mijn profiel wat aangepast. Zodat je kan zien hoe oud ik ben. Ik ben 39 jaar. Hoe reageer je op iemand zijn tekst. Zet je dan gewoon een stuk tekst eronder? Ik dacht dat dit anders ging, dat je persoonlijk een bericht moest sturen of zo.

Chameleon Day schreef:

Leuk die ironie!

Toch?

Niks ironie!!!! Ik meen het. Ik vind S.A.W. echt de beste producers and songwriters.

avatar van Poeha
Ik moet zeggen dat ik You Move Me na al die jaren nog steeds een erg lekker nummer vind.
Verder blijft dit een album wat ik nog wel eens wil opzetten als ik in een vrolijke bui ben

Ik denk dat een groot aantal mensen hier gewoon Astley haters zijn. Toen dit album goed scoorde was ik 16 of 17 jaar en vond het toen al leuk. En nu nog. Astley heeft een goede stem en brengt zijn liedjes goed. Blijft een goede plaat. 4,0

avatar van Rudi S
Nee Rick is toch wel een cult held hier, wij houden van Rick en zijn Never Gonna Give You Up dance moves.

avatar van Poeha
Feit blijft dat die kerel een goede stem heeft (had...weet niet hoe hij tegenwoordig klinkt, heb zijn nieuwe album nog niet beluisterd).